اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه سی ان سی 5 محور

سرمایه گذاری برای خرید یک دستگاه سی ان سی 5 محور می تواند درهای بیشتری برای بازدهی بالاتر و کاهش هزینه در هر قسمت و همچنین فرصت برای پذیرش سفارش بیشتر از طرف مشتری برای شما فراهم بیاورد. اصولاً دستگاه های پنج محوره قابلیت های فوق العاده ای دارند که در وهله اول ناشی از توانایی حرکت آنها در ابعاد مختلف و در کنار آن صرفه جویی در هزینه های ریز و درشت است.

تطبیق پذیری دستگاه سی ان سی 5 محور

دستگاه های پنج محور به طور همزمان از پنج محور که شامل سه محور خطی و دو محور چرخشی می شود، برای ماشینکاری قطعات پیچیده مانند تیغه توربین و پروانه ها استفاده می کنند. اگرچه درست است که تنها 5 درصد قطعات را فقط می توان به صورت کارآمد و با بازدهی مناسب در دستگاه سی ان سی 5 محور تولید کرد، اما بیش از 60 درصد قطعات با استفاده از این دستگاه ها ساخته می شوند.

بنابراین اگر انتخاب ما برای دستگاه پنج محوره به صورت مناسب و استاندارد باشد، تأثیر قابل توجهی در صرفه جویی در وقت و هزینه دارد و این می تواند برای یک کارگاه کوچک به معنی صرفه جویی در بخش قابل توجهی از هزینه ها باشد.

کاهش زمان بهره برداری

استفاده از یک دستگاه سی ان سی 5 محور با استفاده از یک اپراتور ماهر و آموزش دیده به معنی ایجاد یک چرخه کامل و حرفه ای برای تولید قطعات و در نتیجه بالا بردن کیفیت تولید است. هنگام تلاش برای ساخت قطعات پیچیده در یک دستگاه سی ان سی سه محور، اپراتور باید بخشی از فعالیت دستگاه را برعهده بگیرد یا حتی مجبور می شود که قطعه مورد نظر را به یک دستگاه دیگر تغییر داده و بخش دوم کار را انجام دهد.

این در حالی است که استفاده از پنج محور همزمان در دستگاه های پنج محوره نیاز اپراتور برای جابه جایی قطعه از بین برده و این قابلیت برنامه ریزی و زمان بندی برای انجام کار را بالا میبرد. بنابراین هم در کاهش زمان تولید قطعه تأثیرگذار است و هم می تواند هزینه تمام شده ماشینکاری را به حداقل برساند.

استفاده از ابزار برشی کمتر در دستگاه سی ان سی 5 محور

ماشینکاری در یک دستگاه سی ان سی 5 محور در یک عملیات می تواند بسیاری از نیازهای اولیه برای برش کاری از بین ببرد و حتی زمان چرخش ابزار را به حداقل برساند. در ضمن این دستگاه ها نیاز به ابزارهای کمتری برای انجام وظایف مختلف دارند و این منجر به افزایش طول عمر ابزار برش کاری می شود. همه این موارد باعث صرفه جویی در هزینه شده و گرفتن سفارش برای کارگاه را راحت تر می کند.

انعطاف پذیری بیشتر

با توجه به الزامات شما، یک کارگاه که از دستگاه سی ان سی 5 محور بهره می برد می تواند تمامی سفارش های تولید قطعات جدید را راه اندازی و تولید کند. در حقیقت در این دستگاه ها قدرت الکتروموتور و سرعت گردش اسپیندل به شکلی طراحی شده که می تواند ماشینکاری قطعات را در کمترین زمان ممکن انجام دهد. بنابراین اگر سفارش تولید قطعات یک کارخانه توسط یک کارگاه کوچک رد شود، می تواند به سراغ کارگاه هایی برود که از دستگاه های 5 محور بهره می برند.

صرفه جویی در فضای کارگاهی با دستگاه سی ان سی 5 محور

شاید در بسیاری از کارگاه ها دیده باشید که از سه یا چهار دستگاه معمولی به جای یک دستگاه سی ان سی 5 محور استفاده می کنند. در حقیقت این کارگاه ها فضای بزرگی در اختیار دارند و از هر کدام از این دستگاهها برای یک برش اختصاصی استفاده می کنند. کارگاههای بزرگ معمولاً زنجیره تولید قطعات تشکیل می دهند و هر کدام از این زنجیره ها وظیفه تکمیل ماشینکاری یک قطعه را بر عهده دارند.

این در حالی است که خرید یک دستگاه پنج محوره نیاز ما را به داشتن چند دستگاه از بین می برد و به شکل بهتری می توانیم از فضای کارگاه استفاده کنیم. بنابراین عملاً کارگاه هایی که کوچک هستند و سرمایه اولیه آنها کم است باید به سراغ دستگاه های پنج محوره و چند کاره بروند.

کاهش هزینه های تولید

ماشینهای 5 محور تولید قطعات را در یک چرخه واحد و در زمان کوتاه انجام می دهند. فرض بگیرید که یک شرکت خودروسازی از شما خواسته که یک قطعه خاص را تولید کنید و در سریعترین زمان ممکن تحویل دهید. حالا به نظر شما بهتر است که این قطعه در چند دستگاه بچرخد و در هر کدام از این دستگاه ها یک مرحله برش انجام شود یا بهتر است که وارد یک دستگاه سی ان سی 5 محور شده و پس از تکمیل خارج شود؟

مسلماً استفاده از یک دستگاه چندکاره و پنج محوره انتخاب بهتری است و زمان تولید را به حداقل می رساند. بنابراین شما هم از لحاظ هزینه های جاری و هم از لحاظ هزینه های کارگاهی متحمل هزینه کمتری می شوید و می توانید سرمایه خود را به خرید مواد اولیه و تامین تجهیزات اختصاص دهید.

برنامه نویسی کامل و یکپارچه

برنامه تراشکاری یک دستگاه سی ان سی شامل رشته های از اعداد و دستورهای مختلفی است که هر کدام از آنها یک معنی خاص برای دستگاه سی ان سی دارد و در حقیقت نحوه انجام برشکاری و ماشین کاری روی قطعه را برای آن مشخص می کند.

حالا این موضوع را در نظر بگیرید:

  • وقتی که چند دستگاه دارید: در این وضعیت شما برای هر کدام از برش ها باید یک برنامه مجزا بنویسید و در حافظه دستگاه ذخیره کنید تا به کمک آن بتوانید بخش های مختلف قطعه را برش دهید.
  • وقتی که یک دستگاه سی ان سی 5 محور دارید: در این وضعیت شما تمامی مراحل برش را به صورت یک رشته برنامه پیوسته و پشت سر هم پیاده سازی می کنید و در حافظه دستگاه ذخیره می کنید.

اگر حالت دوم را در نظر بگیرید متوجه می شوید که برنامه نویسی این دستگاه ها اگرچه طولانی تر اما یک روند یکپارچه بوده و احتمال بروز خطا در آن بسیار کم است. ضمن اینکه شما برای برنامه نویسی دستگاه فقط یکبار زمان کافی اختصاص می دهید و از این مرحله به بعد تمامی فرآیند تولید تحت کنترل دستگاه و نرم افزار است.

با توجه به اینکه دستگاه سی ان سی 5 محور یک دستگاه تخصصی و پیشرفته است احتمال می دهیم که در مورد شرایط مناسب استفاده از آن یا نحوه برنامه نویسی آن دچار مشکل شوید و نتوانید به شکل بهینه از دستگاه استفاده کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>