اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه فرز 5 محور

با توجه به امکان استفاده همزمان از 5 محور و همچنین کمک گرفتن از آنها برای موقعیت یابی، دستگاه فرز سی ان سی 5 محور یکی از بهترین دستگاه های موجود در بازار است. دستگاه ها برای کار بر روی سطوح بسیار پیچیده طراحی شده اند و حتی می توانند نمونه کارهای ساده تر را هم برش دهند. به کارگیری محورها برای به گردش درآوردن ابزار برشی در جهت های مختلف، امکان برش الگو های دو بعدی و سه بعدی را فراهم می کند.

نیاز به حداقل تنظیمات فرز سی ان سی برای کارهای مختلف

با انجام یک فرآیند تنظیم واحد، آماده سازی دستگاه های 5 محور به پایان رسیده و بعد از آن نیاز به تنظیم مجدد دستگاه نیست. بنابراین بازدهی دستگاه و بازدهی نیروی انسانی به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

این وضعیت همچنین خطاهای انسانی و دستگاهی را که ناشی از کار بر روی چندین تنظیم متفاوت است، کاهش می دهد. بستن تجهیزات در دستگاه فرز سی ان سی 5 محور برای هدایت دستگاه به موقعیت های مختلف ساده بوده و این باعث صرفه جویی در وقت، هزینه و کاهش خطای احتمالی می شود.

توانایی مدیریت طرح های پیچیده و الگوهای سه بعدی

با وجود دستگاه cnc پنج محور، به راحتی می توان شکل ها و طرح های پیچیده را ماشینکاری کرد. این موارد ممکن است شامل موارد زیر باشند: بخش هایی از سیستم های هیدرولیک، محفظه پمپ آب، محفظه جعبه دنده، چرخ دنده، قالب تزریق، تجهیزات نفت و گاز، تجهیزات انتقال خون یا تجهیزات پزشکی و بسیاری دیگر. بنابراین عملاً در بکارگیری این دستگاه ها محدودیت خاصی وجود ندارد. البته باید این حقیقت را هم بپذیریم که این دستگاه ها کاربرد چندانی در برش های ساده ندارند و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیستند.

دقت بالاتر در ماشینکاری

استفاده از فرز cnc پنج محور به این معنی است که تنظیمات دستی دستگاه به حداقل رسیده و ماشینکاری هم با چند محور و در چند جهت مختلف انجام می شود. این شرایط به این معنی است که دستگاه توانایی کار در حوزه های مختلف را دارد و میزان خطا در عملیات آن به حداقل رسیده است. بنابراین نسبت به نمونه های سه محور و چهار محور، سطح دقت بسیار بالاتری از خود نشان می دهد و برای حوزه های حساس استفاده می شود.

ماشین کاری بهتر

استفاده از دستگاه 5 محور با کیفیت مکانیکی بالا این امکان را به ما می دهد که صاف کردن سطوح را با کیفیت بالا و با دقت ثابت انجام دهیم. در حقیقت تعداد محورها از لرزش دستگاه جلوگیری می کند و اپراتور هم نیازی به تنظیمات مکرر دستگاه ندارد. با انجام یک باره آماده سازی دستگاه، کیفیت نهایی برش در سطحی خواهد بود که بلافاصله می توان قطعه کار را بسته بندی کرد و به بازار فرستاد.

برشکاری و فرزکاری سریعتر

دستگاه فرز سی ان سی 5 محور برای حذف و برداشتن سخت ترین مواد به سرعت بالا و بازدهی فوق العاده طراحی شده است. این دستگاهها در نسخه 4 + 1 به شکلی هستند که به طور همزمان نمی تواند محورها را به کار بگیرد و باعث کاهش چشمگیر زمان برشکاری شود. این منجر به بالا رفتن راندمان و ثبات بیشتر در ماشینکاری می شود.

صرفه جویی قابل توجه در زمان با وجود فرز سی ان سی 5 محور

با توجه به افزایش هزینه های نیروی انسانی، نبود نیروی انسانی آموزش دیده و همچنین نیاز به افزایش بهره وری کارخانه، توجه به نرخ بازدهی و هزینه نیروی انسانی بسیار مهم تر شده است. به لطف تنظیمات همه جانبه ای که در دستگاه فرز سی ان سی 5 محور انجام می شود، اپراتورها برای عملیات بعدی مجبور به تنظیمات مجدد و به کارگیری قطعات جدید نیستند. در عوض آنها می توانند روی مدیریت دستگاه های دیگر متمرکز شوند و از این رو بهره وری کارگاه افزایش یابد.

افزایش ظرفیت تولید کارگاه و انعطاف پذیری در تولید

برای تولید کنندگان قطعات و ابزارهای جانبی، سرمایه گذاری برای خرید یک دستگاه سی ان سی پنج محوره می تواند منجر به افزایش انعطاف پذیری در تولید و همچنین بالا رفتن کیفیت قطعات و محصولات شود. با ابزارهای بکار گرفته شده در این دستگاه ها، این امکان برای تکنسین ها وجود دارد که ماشین را برای کار روی قطعات بزرگ و کوچک آماده سازی کنند و از تنظیمات آنها نهایت بهره را ببرند.

قابلیت ها در مورد ماشین های با تعداد محور کمتر وجود ندارد و دستگاه فرز سی ان سی 5 محور به طور واضح باعث افزایش قابلیت و توانایی کارگاه می شود. به طور خلاصه می توانیم ادعا کنیم که افزایش تعداد محور دستگاه به میزان قابل توجهی بازدهی و سودآوری کارگاه را بالا می برد.

آیا خرید دستگاه فرز سی ان سی 5 محور کارکرده معقولانه است؟

رفتن به سراغ دستگاه های سی ان سی دست دوم مزایا و معایب خاص خود را دارد، اما به طور کلی نحوه انتخاب آن ها و همچنین نحوه بررسی دستگاه می تواند مشکل ما را در این زمینه حل کند. این دستگاه ها بسیار گران قیمت هستند و شاید تعداد افراد معدودی توانایی خرید آنها را داشته باشند.

این در حالی است که با یک دستگاه کارکرده و ارزان قیمت، به راحتی می توان یک کارگاه را راه اندازی کرد و پس از پیشرفت در کار، به سراغ دستگاه های جدیدتر رفت. ضمن اینکه می توان از دستگاه های کارکرده به عنوان ابزاری برای آموزش تکنسین های جدید استفاده کرد.

نکته ای که در اینجا اهمیت دارد این است که پیدا کردن دستگاه فرز سی ان سی 5 محور سالم بسیار سخت است. در واقع دستگاه باید الزامات اولیه را داشته باشند، از لحاظ به روزرسانی نرم افزار مشکلی نداشته باشند و بیشتر بخش های حرکتی آن کیفیت خود را حفظ کرده باشند. با این وجود، توصیه ما این است که حدالامکان به سراغ شرکت هایی بروید که در زمینه فروش دستگاه های استوک و کار کرده فعالیت می کنند.

این برندها را فراموش نکنید

در هر زمینه ای با سطح رقابت سالم، برندهای مختلف برای زنده ماندن ناگزیر هستند که تغییراتی در محصولات خود به وجود بیاورند و کیفیت آنها را در بالاترین سطح ممکن حفظ کنند. در این بین برخی از برندها به شهرت جهانی می رسند و دستگاه آنها به اولویت انتخاب ای بسیاری از خریداران تبدیل می شود. در حوزه دستگاه فرز سی ان سی 5 محور هم چند برند وجود دارد که هرکدام از آن ها محصولاتی خاص و متفاوت به بازار معرفی کردند:

  • برند Fadal: ماشین ها و دستگاه های این برند به دلیل محکم بودن و قیمت مقرون به صرفه و اقتصادی در سطح دنیا شناخته می شود.
  • برند HASS: این شرکت تمامی قطعات خود را در ایالات متحده تولید می کند و خدمات فوق العاده ای به مشتریان ارائه می دهد.
  • برند Mazak: محصولات این شرکت اغلب گرانتر هستند، اما از لحاظ برنامه نویسی و هوشمندی جامع تر و کامل تر بوده و یکی از شرکت های متمایز در این حوزه محسوب می شود.

به خاطر داشته باشید که این برندها می توانند تأثیر مستقیم و بسزایی در انتخاب گزینه نهایی داشته باشند. برخی از برندها هم از لحاظ کیفیت محصول و پاسخگوی نیازهای مشتریان هستند و هم دستگاه های کار کرده آنها به دلیل خدمات پس از فروش مناسب، انتخاب خوبی به شمار می آیند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>