اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد دستگاه cnc پنج محور

همه کارشناسان و کارگاه داران معتقدند که دستگاه سی ان سی پنج محور یکی از بهترین انتخاب ها برای برش های پیچیده است. اما طبیعتاً دستگاه سی ان سی سه محور و دستگاه سی ان سی چهار محور می تواند بخشی از کارهای مهم این دستگاه ها را انجام دهد. پس به کارگیری یک دستگاه سنگین و گران قیمت برای کاربردهای کوچک چندان قابل توجیه نیست. سؤال بسیاری از کاربران در مورد استفاده از دستگاه های پنج محور است.

استفاده از دستگاه سی ان سی پنج محور در پنج سطح مختلف با زوایای خاص

در برخی از صنایع خاص مانند هوافضا، پزشکی، صنعت خودروسازی و برخی از حوزه های نظامی، نیاز به برش دادن و ماشینکاری روی قسمت های غیرمعمول قطعات است که دسترسی به آنها برای دستگاه های معمولی بسیار سخت است. ماشینکاری این قسمت از قطعات نیاز به حرکت های ترکیبی و پیچیده دستگاه دارد که طبیعتاً با سه محور یا چهار محور انجام نمی شود.

ضمن اینکه در برخی از قسمت ها کانتور ها و سطوح پیچیده ای وجود دارد که دارای مکان ها و موقعیت های زاویه ای خاص هستند.معمولاً این شرایط در توربین های هواپیما یا کشتی، پروانه ها و قطعاتی مانند دستگیره های فرمان به وجود می آید و برای پوشش دادن به زاویه های خاص اضافی آنها نیاز به دستگاه سی ان سی 5 محور هست.

هنگامی که به راه حل های مهندسی انعطاف پذیر نیاز دارید

عملیات ماشینکاری همزمان 5 محور در صنعت قالب سازی، صنعت ساخت قطعات هواپیما و صنعت ساخت قطعات هوافضا معمول است. با قابلیت قرارگیری یا جابه جایی قسمت در محورهای مختلف، ابزارهای برشی دستگاه سی ان سی پنج محور به مهندسان طراحی آزادی عملی بیشتری می دهد تا به کمک آن سخت ترین شکل ها و فرم ها را پیاده سازی کنند.

این می تواند بهترین خبر ممکن برای طراحان مهندسی باشد.بنابراین بخش هایی که باید روی آنها کار شود و از لحاظ دسترسی پیچیده هستند، ممکن است با برخی راه حل های مهندسی امکان برطرف کردن آنها وجود داشته باشد و این مهندسین مجبور هستند که به سراغ دستگاه فرز سی ان سی پنج محور یا دستگاه تراش سی ان سی پنج محور بروند.

هنگامی که به تولید ترکیبی با اندازه کم نیاز دارید

در برخی از صنایع خاص مانند قطعه سازی خودرو، ماشین کاری بر روی قطعات کوچک و ترکیبی با اندازه کوچک و شکل پیچیده رواج دارد. صنایع مختلف این روزها تمایل دارند که از سفارشات با حجم زیاد و اندازه بزرگ خودداری کنند و تعداد بیشتری از کالاهای کوچک تر را سفارش دهند. بنابراین، یک سفارش فقط در زمان تکرار می شود و نیازی به تغییرات پیچیده و گسترده در آن ها نیست.

حالا وقتی که شما یک کارگاه دارید و می خواهید پاسخگوی نیاز این مشتریان باشید، عملاً با خرید دستگاه CNC پنج محور می توانید نسبت به سفارشات رسیده شده به کارگاه انعطاف پذیری بیشتری به خرج دهید. با این کار تولید کنندگان می توانند از هزینه های غیرضروری پرهیز کنند و در قیمت گذاری هم انعطاف پذیری بیشتری به خرج دهند.

هنگامی که سفارش قطعات کار پیچیده می گیرید

ماشینکاری با دستگاه 5 محوره برای شرکت هایی که با قطعات کار بسیار پیچیده و دقیق مانند هوا فضا، پزشکی، خودرو، روغن و گاز، نیمه هادی و صنایع الکترونیکی نیاز دارند ایده آل است. تولید کنندگان در این بخش های صنعتی هم به دانش مناسب برای طراحی قطعات و هم به تجهیزات مناسب نیاز دارند. در این صورت آنها می توانند قطعات را با دقت بهتری برش دهند و عملکرد آنها به صورت مداوم و پیوسته باشد.

وجود دستگاه سی ان سی پنج محور به همراه نرم افزار CAD/CAM و همچنین کمک گرفتن از یک تکنسین دستگاه تراش cnc ماهر می توان پاسخگوی چنین تولیدکننده هایی بود. به همین دلیل روش کسب درآمد با دستگاه های سی ان سی صرفاً محدود به کارگیری دستگاه های سطح پایین و کار روی قطعات تزئینی نیست و می توان قطعات بسیار پیچیده و پیشرفته را با کمک دستگاه های 5 محور برش داد.

زمانی که می خواهید تولید را افزایش دهید و بازدهی دستگاه سی ان سی را بالا ببرید

داشتن یک دستگاه سی ان سی 5 محور به این معنی است که شما از یک دستگاه استاندارد و پیشرفته برای کار روی پیچیده ترین قطعات استفاده می کنید و نیازی به جابه جایی قطعه و انتقال آن به دستگاه دیگر ندارید. گاهی ممکن است شما در یک دستگاه سه محور یا پنج محور مجبور به جابه جایی قطعات کار روی خود دستگاه یا انتقال آن به یک دستگاه دیگر شوید. در این صورت هم زمان تولید شما افزایش می یابد و هم بازدهی به سطح پایینی می رسد.

اما به کارگیری دستگاه سی ان سی پنج محور علاوه بر مزایای تجاری قابل توجه، از لحاظ فنی و بازدهی هم برای شما بهترین انتخاب ممکن است. در واقع دستگاه این امکان را برای شما فراهم می کند که شروع تا انتهای کار را به طور کامل تحت نظارت داشته باشید و دخالتی در کار دستگاه انجام ندهید. البته فراموش نکنید که این به معنی تنها گذاشتن دستگاه نیست و باید به صورت دائم روی کار دستگاه نظارت داشته باشید.

هنگامی که می خواهید کیفیت و دقت را به کمک دستگاه سی ان سی بالا ببرید

با رفع نیاز به تنظیمات متعدد دستگاه های مختلف، حذف خطاهای انسانی و دستگاهی و همچنین جلوگیری از تأثیر عوامل غیر مترقبه، دستگاه سی ان سی پنج محور می تواند کیفیت کار شما را به مراتب بالاتر ببرد. گفتیم که این دستگاه می تواند روی 5 محور کار کند و 5 جهت مختلف قطعه کار را برش دهد. بنابراین در نظر گرفتن آنها در یک قطعه کار واحد، مسلماً به بالا رفتن دقت کار دستگاه منجر می شود.

همچنین دستگاه های پیشرفته ای مانند دستگاه فرز سی ان سی پنج محوره امکان استفاده از ابزارهای استاندارد را به ما می دهد. این امر به وضوح می تواند به صرفه جویی در هزینه کمک کند و شما هنگام کار با دستگاه نیاز به ابزار خاصی ندارید و آن را تعویض نمی کنید.

هنگامی که شما به دنبال انعطاف پذیری بیشتر، در سرعت تولید و دقت داشته باشید

بررسی های فنی نشان می دهد که دستگاه سی ان سی پنج محوره در نسخه 1 + 4 می تواند در حدود 85 درصد از کل قطعات مورد نیاز در هر صنعت را تولید کند. این یک مزیت فوق العاده برای تولیدکنندگان قطعات است که باید خیلی سریع قطعات مورد نظر خود را تولید کنند و در انتخاب دستگاه های مختلف و متعدد و همچنین در تنظیمات مکرر آنها انتخاب زیادی ندارند.

این در حالی است که یک دستگاه 2 + 3 که معمولاً از سه محور برای ماشینکاری و دو محور برای هدایت دستگاه استفاده می کند، برای برش هایی با پیچیدگی و ماشینکاری محدود استفاده می شوند. یک دستگاه سی ان سی پنج محور کامل می تواند همه محورها را به صورت همزمان برای اشکال بسیار پیچیده مانند چرخه های توربین، قالب تایر و قطعات یدکی در حوزه های مختلف به کار گیرد.

البته طبیعی است که وجود 15 درصد باقیمانده نیاز به مهارت اپراتور و تکنسین دارد تا بتواند دستگاه را به شکل بهتر و مناسب تری کنترل کند و به صورت صد در صدی از دستگاه استفاده کند.باز هم باید در اینجا اشاره کنیم که منظور ما از کاربرد دستگاه سی ان سی 5 محور در این مطلب، حوزه های پیچیده و اختصاصی هستند که تقریباً محدود به دستگاه های پنج محور می شوند. اما حوزه های ساده تر با کاربردهای محدودتر را می توان با دستگاه های 3 محور و 4 محور انجام داد و حتی از کیفیت کار آنها رضایت داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>