اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

محصولات شترمرغ
گوشت شترمرغ: با کلسترول پایین و آهن بالا.
چرم شترمرغ: با استحکام و لطافت و زیبایی منحصر به فرد.
روغن شترمرغ: به صورت خوراکی و دارویی غنی از اسیدهای چرب.W6 , W9
تخم شترمرغ: به صورت خوراکی و پوکه خالی آن برای صنایع دستی (حکاکی - نقاشی و..) استفاده می شود.
پر شترمرغ: از نظر زیبایی ,لطافت و مواجی کاملا منحصر به فرد است.
روده شترمرغ: در ساخت نخ بخیه برای جراحی داخلی اعضاء بدن استفاده می شود.

هزینه ها
1. هزینه های ثابت:
- هزینه خرید شترمرغ ها (از جمله مولدهای تثبیت شده ( 3 یا 4 ساله))
- هزینه ساختمانها
- تولید مثل و پرورش برای شترمرغ بالغ
- جوجه کشی برای هر تخم
- هزینه تجهیزات
- هواکشها، مادرهای مصنوعی، نور و غیره برای هر شترمرغ بالغ
- تجهیزات جوجه کشی و تفریخ برای هر تخم
- هزینه حصار کشی ( 140 متر حصارکشی برای هر شترمرغ)
- هزینه تأسیسات کشتار
- کشتار کامل همراه سرد کردن، انجماد و بسته بندی برای سرانه ظرفیت ( حداقل ظرفیت توصیه شده 50 قطعه در روز)
- هزینه های ثابت متفرقه برای شترمرغ بالغ
2. هزینه های جاری:
- هزینه خوراک: بالغین ( 7/3 کیلوگرم در روز برای هرشترمرغ) ( در سال) شترمرغ های جوان ( 300 کیلوگرم مصرف خوراک تا یک سالگی)
- هزینه کارگر کارگر غیر ماهر درسال
- برق
- مخارج دامپزشکی و درمانها
- هزینه های جاری هرشترمرغ بالغ درسال
- بیمه شترمرغ های بالغ ( پوشش تمام خطرات) 12 درصد برای هرشتر مرغ درسال
درآمدها
درآمدها یا فروش هایی که از پرورش شترمرغ حاصل می شوند بسته به اندازه و محل پروژه و بازاریابی آن فرق می کند. برمبنای تحقیقات بازاریابی بین المللی، تفکیکی از تمام فروش های ممکن در پروژه های پرورش شترمرغ به شرح ذیل است:
- فروش تخم شترمرغ
- تخم های قابل جوجه کشی
- پوسته های خالی تخم
- فروش شترمرغ زنده
- جوجه های یک روزه
- جوجه های 3 ماهه
- جوجه های 6 ماهه
- شترمرغ های یک ساله

شترمرغ

گوشت شترمرغ
گوشت شترمرغ با توجه به خواص غذایی و رژیمی و مناسب بودن ترکیبات شیمیایی , توسط متخصصین تغذیه برای زنان باردار , بیماران قلبی , ورزشکاران حرفه ای , افراد چاق با رژیم خاص غذایی (لاغری) توصیه می شود.از خواص آن می توان به سرشار بودن از اسید چرب و امگا 3 برای درمان تصلیب شرائین , افسردگی ,استرس ,بی خوابی و خستگی نام برد.
به علاوه کلسترول , چربی ,کالری و سدیم پایین , مناسب برای افراد دارای فشار خون بالا و بیماران قلبی از مزایای دیگر آن می باشد. آشپزی با گوشت شترمرغ و آماده سازی غذا بسیار راحت و سریع و دارای مزه ای متفاوت و لذیذ می باشد.
گوشت شترمرغ از دسته گوشت های قرمز، با ارزش غذایی بالا، سرشار از مواد مغذی، دارای پروتئین و آهن زیاد، کالری کم، میزان سدیم پایین، چربی کم و همچنین گوشتی مفید برای رژیم های غذایی به شمار می رود و از نظر طب سنتی گوشت شترمرغ گرم و خشک است.

کشتار و فراوری محصولات
یکی از مهم ترین بخش های پرورش صنعتی شترمرغ کشتارگاه است. کشتارگاه شترمرغ باید با استانداردهای سطح بالا ساخته و با دقیق ترین مقررات بهداشتی اداره شود. این کار نه تنها عملکرد آن را بالاتر خواهد برد بلکه تعداد و محدوده بازارهای قابل دسترس را برای صاحب کشتارگاه افزایش می دهد. کشتارگاه شامل محل نگهداری شترمرغ زنده، محل های مجزا برای کشتار، پرکنی، پوست کنی، خارج کردن امعاء و احشاء، جدا کردن گوشت از استخوان، خنک کردن، بسته بندی، انجماد و ارسال گوشت می باشد. شترمرغ ها بسته به مدیریت و سرعت رشد بین 10 و 14 ماهگی برای کشتار آماده اند. پس از مراحل ذبح شترمرغ، لاشه در درجه حرارت 1 درجه سانتیگراد در چیلر سرد می شود. طول مدت سرد کردن از چند ساعت تا 24 ساعت متغیر است. استخوان جدا شده و گوشت به قطعات مختلف درجه بندی می شود. گوشت معمولاً در خلاء و در بسته های 2 کیلوگرمی بسته بندی شده و یا به صورت تازه به بازار ارسال شود یا اینکه به یک سردخانه برای نگهداری در دمای 20- درجه سانتیگراد منتقل می شود.

خواص گوشت شتر مرغ:
1.از بین برنده بادها در بدن است.
2.بلغم را از اعضای رئیسه (قلب و مغز) و مفاصل دور می کند و از گوشت های مناسب برای افراد چاق سرد مزاج دچار بیماری مفصلی است.
3.برای فلج، سستی و خواب رفتن اعضا، درد مفاصل، سیاتیک، نقرس، استسقا و بیماری های سرد رحمی مفید است.
4.افرادی که دچار جوع الکلب (اشتهای کاذب بیش از حد به غذا و سیری ناپذیری) هستند بهتر است از این گوشت استفاده کنند به این دلیل که گوشت شترمرغ چرب و گرم و پُر انرژی است.
5.مصرف این گوشت به افرادی که دچار اضافه وزن هستند و کسانی که از بیماری های قلبی رنج می برند، توصیه می شود.
6.کم بودن چربی مربوط به پایین بودن میزان آب دار بودن گوشت است بنابراین در حین پخت محتوای چربی افزایش پیدا می کند و باعث کاهش رطوبت می شود.
7.در ابتدا گوشت شترمرغ تقریباً به عنوان یک گوشت فاقد کلسترول شناخته می شد اما با تحقیقاتی که بعداً صورت پذیرفت مشخص شد میزان کلسترول آن مشابه گوشت گاو و مرغ یعنی برابر 57mg/100g است. این گوشت در مقایسه با گوشت گاو و مرغ اسیدهای چرب مفیدتری دارد.
8.گوشت شترمرغ به عنوان یک منبع غنی از آهن به شمار می رود. این گوشت محتوی آهن زیادی نسبت به تمام گوشت های در دسترس انسان ها مثل گاو و مرغ دارد و می تواند به عنوان یک منبع مهم آهن برای افراد دچار کم خونی و زنان حامله به شمار آید و برای تمام فعالیت های متابولیکی و سلولی شامل فعالیت لوکوسیت ها مفید است.
9.گوشت شترمرغ به عنوان منبع ویتامین های گروهB به خصوص ویتامین B6 و B12 به شمار می رود. میزان ویتامین B6 در گوشت شترمرغ حدود 10 بار بیشتر از گوشت گاو و مرغ است.
10.فاکتور مهم دیگری که در این گوشت پیدا می شود، ویتامین E است که یکی از موثرترین آنتی اکسیدان های طبیعی است.
11.گوشت شترمرغ به طور طبیعی در برابر باکتری های مضر مثل E.coli و Salmonella مقاوم است. در واقع یک PH خاص در این گوشت مانع آلودگی آن به این باکتری ها می شود. برای دست یابی به این حد PH تولید کننده های شترمرغ باید در طول فرایند حمل و نقل و در حین کشتار، استرس آنها را کم کنند.
12.به علت رایج نبودن استفاده از گوشت شترمرغ در رژیم غذایی مردم در گذشته و همچنین، بالا بودن قیمت آن به میزان گوشت های دیگر از آن استفاده نمی شود. شترمرغ ها گوشت قرمزی تولید می کنند که از لحاظ مزه و بافت( بسته به سن کشتار) شبیه به گوشت گوساله و گاو است. پروتئین این گوشت بالاست ولی چربی آن در سطح پائینی قرار دارد.

ارزش تغذیه ای گوشت شتر مرغ

در هر 100 گرم مرغ گاو شتر مرغ
چربی 3٫6 گرم 16٫3 گرم 2 گرم
کلسترول 85 میلیگرم 84 میلیگرم 58 میلیگرم
انرژی 185 کیلوکالری 256 کیلوکالری 114 کیلوکالری
پروتئین 21٫4 گرم 20 گرم 21٫9 گرم
کلسیم 13 میلیگرم 9 میلیگرم 5٫2 میلیگرم

بررسی ها کاملاً نشان می دهند که گوشت شترمرغ از نقطه نظر سلامت بسیار بهتر از سایر انواع گوشت است زیرا محتوی مقدار خیلی کمتری چربی و کلسترول می باشد. یک جنبه خاص گوشت شترمرغ بالا بودن پروتئین و پائین بودن چربی آن است. این ویژگی آن را برای فرآوری بیشتر به محصولات گوشتی خواه به تنهایی یا در ترکیب با سایر انواع گوشت بسیار مناسب می سازد. گوشت شترمرغ در حال حاضر به اشکال مختلفی به بازار عرضه می شود از جمله: پاته، بیکن، پاستارمی، فرانکفورتر، همبرگر، دودی، سرخ شده، تکه های گوشت تازه و استیک.

گوشت شترمرغ برای افراد چاق
افرادی که چاق هستند ولی کم خونی هم دارند می توانند گوشت شترمرغ را در برنامه غذایی خود بگنجانند که بیشترین میزان آهن و کمترین میزان چربی را دارد. کمبود آهن می تواند قدرت فکری افراد را تحلیل بدهد، حتی در افرادی که افت آهن در بدن آنها بیش از حد است با عدم تمرکز، مقاوم نبودن بدن در برابر بیماریها، تحمل نکردن دیگران، خشم فزاینده و آتشفشانی روبه رو می شوند. افرادی که آهن بدنشان بسیار پائین است پای آنها حالت سوزن سوزن می شود و هنگام بلند شدن از زمین چشم آنها تیره و تار می شود و اگر این روند ادامه یابد مفاصل با درد مواجه شده و فرد هنگام بالا رفتن از پله ها نفس کم می آورد و روز به روز توانش کمتر می شود. مهم ترین علت کم آهنی خوردن چایی بعد از غذاست. آهن از طریق عضلاتی مانند گوشت قرمز، آبزیان و ماکیان در اختیار بدن قرار می گیرد و جذب می شود. به نظر کارشناسان به دلیل اینکه افراد چاق و کم خون همواره با این مشکل مواجهند که چربی موجود در گوشت، مانع استفاده از آن برای جذب آهن می شود، گوشت شترمرغ بالاترین میزان آهن و کمترین میزان چربی را دارد که افراد چاق و کم خون می توانند از آن استفاده کنند بدون آنکه با مشکلی رو به رو شوند.

چرم شترمرغ
پوست شترمرغ یکی از مرغوبترین چرم ها از لحاظ زیبایی,استحکام و لطافت محسوب می شود که در بازارهای جهانی از لحاظ کیفیت هم ردیف پوست کروکدیل و مار قرار می گیرد. این چرم را می توان از روی طرح برجسته فولیکول های شاهپرها و زمینه خط دار آن تشخیص داد.به دلیل اینکه پوست شترمرغ محتوی روغن بیشتری در مقایسه با سایر چرم ها می باشد , چرم آن نسبت به ترک خوردن , سفتی و خشکی مقاوم تر است.معمولا از هر شترمرغ حدود 1/3 مترمربع چرم با کیفیت به دست می آید که در صنایع دوخت کیف , کفش و لباس و … استفاده می شود.

عمل آوری پوست
دلیل اصلی برای عمل آوری پوست، حفظ ساختار ظریف آن است تا بتوان قبل از دباغی، پوست را با حفظ حالت طبیعی نگهداری نمود. نمک سود کردن مرطوب یک روش عمل آوری است.

درجه بندی
چند درجه در ارزیابی پوست های نمک سود در نظر گرفته می شوند. این درجات معمولاً بین 4 تا 5 متغیرند که آخرین درجه شامل حذفی هاست. با ارزش ترین پوست ها(درجه1) کیفیت ممتازی دارند وشامل پوست هایی اند که تازه بوده، به خوبی عمل آوری شده، دارای اندازه ای کامل و خطوط برش درستی می باشند. آنها هیچ آثاری از گوشت، چربی یا لخته های خون ( روی سطح زیرین) نداشته و فاقد هرگونه فولیکولهای پرصدمه دیده، بریدگی، سوراخ و یا هرگونه نواقص دیگر می باشند. سپس بر حسب تعداد و وضعیت نواقص، پوست ها از درجه 2 تا حذفی درجه بندی می شوند.

شترمرغ

روغن شتر مرغ
در 3000 سال قبل در فرهنگهای مصری، رومی و افریقایی از روغن شتر مرغ به عنوان یک ماده آرایشی و نیز برای درمان درد و روماتیسم استفاده می شد. مستندات تاریخی راجع به روغن شتر مرغ به زمانهای خیلی قدیم یعنی قرن اول پس از میلاد بر می گردند و به استفاده گسترده از روغن برای درمان زخم، سوختگیها، ناراحتی های پوستی، اگزما، خشکی پوست و مو و بسیاری موارد دیگر اشاره می کند و این رویه برای صدها سال ادامه یافت. دانشمند رومی ملقب به پلینی در قرن اول پس از میلاد مطالب زیادی درباره فواید استفاده از روغن شتر مرغ نوشته است و بر اساس مدارک موجود٬ کلئوپاترا و ملکه صبا روغن شترمرغ را برای زیبائی و حفظ و لطافت پوست خود استفاده می کرده اند.امروزه ما می دانیم که روغن شترمرغ غنی از اسیدهای چرب ضروری امگا 3 اُمگا 6 و اُمگا 9 است. اسیدهای چرب ضروری به حفظ سلامت غشاء های سلول کمک کرده، استفاده از مواد مغذی را بهبود می بخشد و متابولیسم سلولی را منظم می کنند.آنها مواد خامی را که به کنترل فشار خون، لخته شدن آن، آماس، درجه حرارت بدن و سایر اعمال بدن کمک می کنند فراهم می نمایند. اُمگا 6 و اُمگا 9 هر دو مرطوب کننده و حالت دهنده پوست هستند.این روغن 100% طبیعی می باشد که خطرات ناشی از حساسیت های پوستی (آلرژی) را به حداقل می رساند. سازگاری این روغن با پوست از نظر دراماتولوژیکی مورد تایید متخصصین پوست می باشد. روغن شتر مرغ برای تولید محصولات حفاظت کننده پوست، مو و لوسیون های برطرف کننده درد ایده آل است.
خلاصه ویژگی های روغن حاصل از چربی شترمرغ که در منابع مختلف اشاره می شود:
- اسیدهای چرب ضروری موجود در این روغن، به حفظ سلامت غشاهای سلول کمک می کند.
-امگا 6 و 9 موجود درآن، مرطوب کننده و نرم کننده پوست است.
-خط های ریز و چین و چروک ها را از بین می برد.
- امگا3، 6و9 موجود در آن از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری می کند.
- روغن شترمرغ سریع جذب پوست می شود.
- اسیدهای چرب ضروری در آن برای رشد، تقسیم بندی و بهبود سلول ها لازم است.
- از این روغن برای برطرف کردن سوختگی، زخم بستر، اگزما، گزیدگی حشرات، جوش ها و خشکی پوست استفاده می شود.
- روغن شترمرغ، خاصیت ضدالتهابی و ضدقارچی دارد.
- روغن شترمرغ برای تولید محصولات بهداشتی پوست، مو و پمادهای ضد درد استفاده می شود.
- برای افزایش رطوبت پوست، قبل از خواب از این روغن استفاده کنید.

کاربرد در زیبائی:
- لایه بردار و جوان کننده پوست، نرم کننده، روشن کننده و ضدلک
- بهبود شبکه فیبری پوست به دلیل وجود اسیدهای چرب غیر اشباع
- صاف کننده خطوط و چروکهای پوست صورت و گردن
- کمک به بهبود خشکی لب و کبودی و پف زیر چشم و جای جوش (آکنه)
- قویترین برطرف کننده ترکهای پاشنه پا و ترکهای بعد از زایمان و ترکهای چاقی لاغری
- ترمیم جای زخم، سوختگی، بخیه و مشکلات گوشت اضافه

کاربرد در امور بهداشتی، دارو و درمانی:
- تسریع در بهبود خارش پوست و آفتاب سوختگی
- بازیابی سلولهای از بین رفته پوست در اثر استرس و شرایط جوی
- بهترین روغن برای ماساژ (رفع خستگی و آرامش دهنده عضلات و افزایش دهنده جریان خون)
- حالت دهنده و تقویت کننده موهای ضعیف و پرپشت کننده موهای ابرو و مژه
-محافظت از پوست، حفظ چربی و رطوبت طبیعی پوست، درمان خشکی پوست
-درمان زخم ها و کبودیها، بریدگیها و خراشیدگی های پوست
- ترمیم سوختگی های خفیف و شدید
- درمان زخم بستر و نیش حشرات و خاصیت آنتی هموروئیدی
- برطرف کننده ناراحتی ها و التهابات پوستی ( تبخال، تاول، اگزما٬ پسوریازیس، قانقاریا)
- تسکین دردهای مزمن و شدید مفاصل (کمردرد، آرتروز، زانودرد، رماتیسم و سیاتیک)
- برطرف کننده دردهای ناشی از کوفتگی و کشیدگی عضلات و ماهیچه ها (دررفتگی و رگ به رگ شدن)
از چربی زیر پوست یک شترمرغ حدود 4 الی6 لیتر روغن به دست می آید. که به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب ضروری امگا 3 امگا6 و امگا9 ( در حقیقت بدن انسان قادر به ساخت این اسیدهای چرب ضروری و حیاتی نمی باشد) مصرف گسترده ای در صنایع داروئی و آرایشی و بهداشتی دارد. همچنین یکی از موثرترین روغنهای درمانی جهان است که به علت ریز مولکول بودن ( به بیان دیگر اندازه مولکولهای روغن شترمرغ شبیه و هم سایز مولکولهای چربی پوست بدن انسان است) با سرعت فوق العاده ای پخش و از طریق منافذ پوست کاملا جذب می شود. شواهدی مبنی بر منفعت های شگفت انگیز روغن شترمرغ در ایجاد آرامش و راحتی حاصل از مصرف آن در درمان خارش های پوستی و ناراحتی های دیگری مثل موارد آفتاب سوختگی، تاول، خشکی پوست و لبها، بریدگی پوست، سوختگی پوست، قانقاریا، کوفتگی ماهیچه ای و سائیدگی پوست وجود دارد که به علت عدم مسدود کردن منافذ پوست به حفظ و سلامت غشاهای پوستی کمک کرده و بدون چربی دادن به پوست آن را تغذیه می کند. همچنین یکی از موثرترین روغنهای درمانی جهان است که به علت ریز مولکول بودن ( به بیان دیگر اندازه مولکولهای روغن شترمرغ شبیه و هم سایز مولکولهای چربی پوست بدن انسان است) با سرعت فوق العاده ای پخش و از طریق منافذ پوست کاملا جذب می شود.

روش تهیه روغن
سیستم روغن کشی Hot Press
سیستم روغن کشی Cold Press

سیستم روغن کشی Hot Press
در این مکانیزم روغن تحت دمای بالا قرار گرفته، سپس در حالت نیمه مایع تحت فشار بسیار بالا قرار می گیرد و روغن فرآوری می شود. کارخانه های تولید روغن بدین روش، توانایی تولید روغن در تناژ بسیار بالا را دارند. اما از معایب بسیار بزرگ این دسته از کارخانه ها این است که به دلیل بالابودن دمای این نوع روغنکشی بسیاری از مواد معدنی موجودکه در مقابله با دما حساس می باشند از بین می روند و رنگ و بوی روغن نیز تغییر می نماید. لذا کارخانه مجبور می شود که خط تولید مستقلی را جهت تصفیه روغن و اضافه کردن مواد و اسانسهای شیمیایی درجهت تغییر بو و رنگ اضافه نمایند که این خود مستلزم زمان ونیز صرف هزینه می باشد.

شترمرغ

سیستم روغن کشی cold press:
در این روش که برگرفته از روش روغنکشی قدیمی و سنتی است وپس از سالیان دراز توسط متخصصین آلمانی احیا شده است، ابعاد این کارخانه در اندازه های متفاوت و قابلیت خروجی روغن های متفاوت متغیر می باشد. اما فضایی که جهت استفاده از این کارخانه مورد استفاده قرار می گیرد، حداقل مقدار خواهد بود که قابلیت تولید روغن به طور روزانه تا 2 تن را دارد. این کارخانه دقیقاً شبیه به چرخ گوشت عمل می کند. به این شکل که چربی ها از قسمت مخزن وارد دستگاه شده و پس از چرخ شدن نسبت به شرایط هوای محیط تحت فشار بسیار بالایی قرار می گیرد و ظرف کمتر از چند دقیقه پس از ورود چربی به دستگاه از یک سمت روغن آن گرفته شده و از سمت دیگر تفاله خارج می شود.

موارد استفاده از روغن شترمرغ:
پسوریازیس - ورم مفاصل - ترک پا - کوفتگی و کبودی - سوختگی - پینه - ترک لب - آماس پوست - ترک ایجاد شده بعد از حاملگی و چاقی و لاغری - بریدگی ها - خشکی مو - خشکی پوست - اگزما - حالت دهنده و تقویت کننده مو - درد زانو و مفاصل - نیش حشرات - خارش پوست - رفع برآمدگی زخم- مرطوب نمودن پوست - دردهای عضلانی - التهاب پوستی - سوختگی ناشی از تشعشعات جوش ها - رماتیسم - جلوگیری از گسترش زخم - جای زخم یا سوختگی یا خراشیدگی و ساییدگی - طراوت پوست - تحریکات پوستی - دردهای ماهیچه ای و رگ به رگ شدن - آفتاب سوختگی - چین و چروک پوست و رفع پیری پوست - بهترین روغن برای ماساژ بدن

مراحل پروسه تولید روغن شترمرغ:
- جداسازی چربی ذخیره ای از کالبد حیوان
- تمیزکردن
- ذوب کردن ( به روش خشک، تحت خلا و حرارت دهی به صورت غیر مستقیم، 110- 115 درجه سانتیگراد)
سپس روغن حاصل از مرحله قبلی وارد مراحل تصفیه می شود:
- خنثی سازی
- رنگبری
- بوبری
- مرحله پایانی ( خنک کردن، فیلتراسیون و بسته بندی در ظروف شیشه ای)
این محصول در کشورهای استرالیا، آمریکا، مصر، شهرهای شمالی آفریقا و آرژانتین و در سال های اخیر در کشور عزیزمان ایران نیز تولید می شود.

پر شترمرغ
بهترین محصول شترمرغ، پرآن است.کیفیت پرهای شترمرغ کاملا منحصر به فرد است. حتی پیشرفته ترین فن آوری قادر به تقلید زیبایی، لطافت و مواجی طبیعی پر شترمرغ نیست. همچنین هیچ ابزاری به واسطه خاصیت تولید الکتریسیته ساکن مانند پر شترمرغ، کارایی لازم برای نظافت را ندارد. از پرهای با کیفیت عالی در ساخت لوازم تزیینی، کلاه و لباس استفاده می شود. سایر انواع پرها برای تمیز کردن ماشین آلات و تجهیزات ظریف و گردگیری مورد استفاده قرار می گیرند. پر شترمرغ را هر هشت ماه یک بار باید چید، که البته بعد از 4 تا 5 سال کیفیت پرهای چیده شده تقلیل می یابد و از هر شترمرغ نر بالغ تقریباً 24 شاهپر اولیه به دست می آید. وزن کل پرهای یک شتر مرغ 10 تا 14 ماهه، حدود 45 گرم و اندازه آنها بین 10 تا 150 سانتی متر است. هنگامی که پر های شترمرغ را جدا می کنند برجستگی های روی پوست آن که همگی جای پرها هست باقی می مانندکه بعد از دباغی پوست جلوه و زیبایی خاصی به چرم شترمرغ می دهد.
- پر شتر مرغ عاری از الکتریسته ساکن است لذا در کارخانه های دارای سیستمهای الکترونیکی و کامپیوتری که الکتریسته ساکن مشکل اصلی آنهاست بسیار مفید است.
- پر شتر مرغ جهت تمیز کردن تجهیزات ظریف مثل دوربین، میکروسکوپ، کامپیوتر، لوازم تزئینی، گردگیری وسایل منزل و رخت و لباس استفاده می شود.
- از شاهپرهای شتر مرغ برای تزیین عَلَم در مراسم مذهبی استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>