اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پله ها از جمله قسمت هایی از ساختمان می باشند که مدام در معرض تردد هستند و امکان ساییدگی، آلودگی و خوردگی آنها بسیار بالاست. به همین دلیل انتخاب سنگ مناسب برای پوشش پله ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر به پله های اکثر ساختمان ها نگاهی بیندازید متوجه می شوید سنگ جزء متریال اصلی به شمار می آید؛ زیرا نوعی مصالح بسیار مقاوم است که سال ها قابل استفاده بوده و همچنان استحکام خود را در برابر عوامل مختلف حفظ می کند. زیبایی سنگ بی نظیر است و جلوه متفاوت و منحصر بفردی به فضای مورد نظر می بخشد. سنگ ها در انواع مختلف در طبیعت یافت می شوند و هر کدام ظرافت طرح و قابلیت های مخصوص به خود را دارند.

در ساخت پله از متریال های مختلفی نظیر چوب، شیشه نشکن، فلز و بتن استفاده می شود؛ اما سنگ از گذشته تا امروز مورد استفاده قرار گرفته و دوام و ویژگی های آن در مقایسه با سایر مصالح برتر می باشد. برای راه پله های پر رفت و آمد داخلی و خارجی، سنگ مناسب ترین گزینه است. سایر متریال ها اصولاً برای پله های داخل ساختمان به کار می روند؛ خصوصاً چوب که نمایی بسیار زیبا و روستیک در دکوراسیون داخلی ایجاد می کند.

سنگ

نکات مهم در انتخاب سنگ مناسب برای راه پله

  • ازبین تمام سنگ ها، سنگ های آهکی به دلیل تراکم پایین، مقاومت بسیار پایینی دارند و به سرعت آسیب می بینند. سایر سنگ ها غیر از سنگ آهک مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند.
  • اگر سنگ جذب آب بالایی داشته باشد به راحتی آلودگی مایعات را به خود جذب می کند و سریع لکه می گیرد. علاوه بر آن، جذب آب توسط بعضی سنگ ها باعث حل شدن املاح سنگ شده و آنها را به سطح می آورد و شوره ایجاد می کند. سنگ های گرانیت، مرمریت و چینی نسبت به لایم استون ها مقاومت بالاتری در برابر جذب آب دارند.
  • معمولا برای تمیز نمودن و برطرف کردن آلودگی از سطح سنگ، از مواد شوینده ای استفاده می شود که حاوی اسید می باشد. بنابراین در انتخاب سنگ باید مقاومت آن را در برابر مواد اسیدی و قلیایی در نظر بگیریم.
  • طرح و رنگ سنگ در انتخاب آن اهمیت زیادی دارد و کاملا سلیقه ایست و این امر بستگی به خود افراد دارد که چه طرح و رنگی از سنگ را انتخاب کنند.

بهترین سنگ برای راه پله چه نوع سنگی است؟
کلمه "بهترین" نسبت به مکان استفاده از سنگ حالتی نسبی دارد. ممکن است یک نوع سنگ در محیطی مناسب باشد اما همان سنگ در محیط دیگری کارایی لازم را نداشته باشد. سنگ هایی که در برابر عواملی نظیر آلودگی، مواد شوینده، گرد و غبار، تردد، نفوذ آب، یخ زدگی، ضربه، سائیدگی، فرسایش، تابش نور خورشید و باران های اسیدی از مقاومت بالایی برخوردارند، مناسب ترین سنگ ها برای راه پله در نظر گرفته می شوند.

سنگ مناسب راه پله باید کاملاً سالم بوده و بدون ترک خوردگی، شیار، لکه و شکستگی باشد، زیرا در صورت وجود ترک ممکن است آب به داخل آن نفوذ کند و در درجه حرارت های پایین یخ زده و سنگ متلاشی شود. سطح سنگ نیز باید صاف و صیقلی بوده و دارای برآمدگی و یا فرو رفتگی نباشد. در ادامه ما بهترین سنگ های مورد استفاده در راه پله را معرفی می کنیم.

سنگ

انواع سنگ های قابل استفاده در پلکان ها

  • سنگ گرانیت
  • سنگ مرمریت
  • سنگ مرمر
  • سنگ چینی
  • سنگ تراورتن

کلام اخر
ما در این مقاله انواع سنگ های قابل استفاده در راه پله را معرفی کردیم و به توضیح ویژگی ها و عوامل موثر در انتخاب آنها پرداختیم. همانطور که گفتیم در گذشته بیشتر از سنگ های گرانیتی در دستگاه پله استفاده می شد؛ اما امروزه با پیشرفت صنعت و ازدیاد معادن و استخراج سنگ از آنها، استفاده از سنگ هایی مانند تراورتن و مرمریت نیز برای راه پله مرسوم شده است. سنگ مرمر نیز در طی سال های گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده است اما به دلیل قیمت بالای آن، تنها در مکان های لوکس مورد استفاده قرار می گیرد.

شما از چه نوع سنگی در راه پله خود استفاده کرده اید؟ در انتخاب سنگ مناسب برای پلکان ها چه فاکتورهایی را در نظر گرفتید؟ معایب سنگ های راه پله مورد استفاده در محل زندگی شما چیست و برای حل مشکلات آنها چه کارهایی انجام داده اید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

چه سنگ هایی برای راه پله مناسب هستند؟
سنگ گرانیت، سنگ مرمریت، سنگ کوارتزیت، سنگ تراورتن و سنگ چینی

ویژگی های یک سنگ پله مناسب چیست؟

  • مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی و سایش و فرسایش
  • نفوذ ناپذیر در برابر آب و گرد و غبار
  • زیبایی و جلا
  • قیمت مناسب
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>