اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان از انواع عایق های حرارتی پلی یورتان به منظور بهینه سازی مصرف انرژی استفاده می شود. روز به روز منابع انرژی، مورد مصرف بی رویه قرار می گیرند و رو به اتمام می باشند؛ منابعی که پروسه تولید آنها سالیان سال به طول می انجامد. عایق های حرارتی نقش موثری در کاهش مصرف انرژی و هزینه های مربوط به آن در ساختمان ایفا می کنند.

بیشترین میزان اتلاف انرژی در ساختمان از طریق دیوارها و سقف صورت می گیرد؛ از این رو استفاده از عایق های مناسب در این قسمت تا حد زیادی از هدررفت انرژی حرارتی جلوگیری می کند. این عایق ها نه تنها در ساختمان های اداری، مسکونی و تجاری استفاده می شوند بلکه در صنایع مختلف از جمله صنایع پتروشیمی، گاز، مخازن صنعتی، سقف های فلزی و خطوط لوله کشی نیز کاربرد دارند.

فوم

فوم پلی یورتان یک نوع عایق حرارتی است که در حال حاضر به عایقی پر مصرف در صنعت ساخت و ساز تبدیل شده است. این ماده شیمیایی از ترکیب دو ماده ایزوسیانات و پلی ال که هر دو مایع هستند تشکیل می شود. این دو ماده وقتی با هم ترکیب می شوند، در اثر واکنش شیمیایی به صورت فوم در آمده و با گذشت چند دقیقه به جامد تبدیل می شوند.

فوم پلی یورتان یک عایق دائمی است که دچار تغییر شکل و آسیب نمی شود و همچنان با گذشت زمان خواص خود را حفظ می کند. فوم عایق پلی یورتان یک فوم سرد است که از قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالا برخوردار می باشد. فوم تزریقی پلی یورتان به منظور عایق نمودن سطوح گسترده و یا فضاهای غیر قابل دسترس کاربرد دارد.

تاریخچه پلی یورتان
صنعت پلاستیک در نیم قرن پیش با فرایند های پلیمریزاسیون برای تولید پلاستیک کار می کرد. بعدها دانشمندی آلمانی همراه با همکارانش در سال 1937 میلادی با یک فرایند سومی آشنا شدند. این فرایند، چند افزایشی نام داشت که طی آن ایزوسیانات با یک دی ال همراه با حضور کاتالیست ترکیب شد و محصول حاصل از آن پلی یورتان نام گرفت. در ابتدا، در دوران جنگ جهانی دوم از پلی یورتان برای پوشش هواپیما استفاده می شد.

در آن زمان پلی یورتان تا سال 1952 میلادی در بازار هیچ مصرفی نداشت تا اینکه دوسال بعد فوم نرم پلی یورتان بر پایه فوم فلکس و پلی ال پلی استری تولید شد. همچنین از این مواد برای تولید فوم سخت پلی یورتان (Rigid) و الاستومر ها استفاده شد. طی فعالیت های موازی در کشورهای آمریکا و انگلستان، در سال های 1941-1958 انواع متفاوتی از محصولات اورتان تولید شد.

فوم

تخریب پلی یورتان ها
همه پلیمرها امکان تخریب دارند و پلی یورتان ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. جهت جلوگیری از تخریب پلی یورتان ها روش های مختلفی وجود دارد که شامل هیدرولیز، فتولیز، سلولیز، تومولیز و پیرولیز می باشد. در حالت بیولوژیک تنش محیطی باعث ایجاد ترک و در نهایت شکست و ایجاد تخریب سطحی در پلیمر می شود. آنزیم ها نیز می توانند باعث تخریب پلی یورتان ها شوند. تخریب میکروبی، یک واکنش تجزیه شیمیایی است که به وسیله حمله میکرو ارگانیسم ها صورت می گیرد. آنزیم ها و قارچ ها نیز ممکن است پلی یورتان ها را تخریب کنند.

فوم پلی یورتان چیست؟
نوعی عایق حرارتی است که در صنعت ساخت و ساز از ترکیب دو ماده ایزوسیانات و پلی ال که هر دو مایع هستند، تشکیل می شود.

انواع پلی یورتان چیست؟
پلی یورتان نرم، پلی یورتان سخت و پلی یورتان نیمه سخت (نیمه نرم)

پلی یورتان ها در کجا کاربرد دارند؟
مبلمان و فوم صندلی، ضربه گیر سپر خودرو، عایق کاری دیوار و سقف ساختمان و تجهیزات و وسایل پزشکی.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>