اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد یکی از مطمئن ترین و موثرترین روش هاست. البته نتایج استفاده از این فناوری زمانی موثر و مشهود است که توسط بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد انجام شود. نمی توان فقط یکی از فناوری ها یا دستگاه های لیزر موهای زائد را به عنوان بهترین آنها معرفی کرد. هرکدام از دستگاه ها مزایا و معایبی دارند و برای افرادی با رنگ پوست و شرایط مختلف، مناسب هستند. بنابراین برای اینکه درمان مطمئن و ایمنی داشته باشید و از نتیجه کار هم راضی باشید، حتما باید کارکرد دستگاه های لیزر را بشناسید تا بتوانید مناسب ترین آنها را برای پوست خودتان انتخاب کنید.

دستگاه لیزر

فناوری لیزر با دستگاه لیزر موهای زائد تفاوت دارد.

نکته اولی که باید درباره لیزر موهای زائد بدانید این است که فناوری لیزر با دستگاه لیزر تفاوت دارد. فناوری یا تکنولوژی لیزر ویژگی های فیزیکی پرتوی نور لیزر را شامل می شود. مثلا اگر لیزر الکساندرایت که از باقی انواع فناوری ها شهرت بیشتری در بین ایرانی ها دارد طول موج 775 نانومتر دارد، پس دستگاه الکساندریت از این فناوری استفاده می کند. اما میزان اثربخشی استفاده از لیزر موهای زائد تنها به فناوری آن وابسته نیست. بلکه محدودیت تعداد شات یا شلیک لیزر، قطر پرتوی لیزری، وقفه های بین شات ها، سیستم خنک کننده و بسیاری از موارد دیگر همگی در نتیجه نهایی اثر لیزر موثر هستند و می توانند تجربه استفاده از آن را رضایت بخش یا نامطلوب کند.

به عنوان مثال دستگاهی که وقفه های کوتاه تری بین شات هایش دارد، خطر ایجاد سوختگی را بیشتر می کند. یا مثلاً برخی دستگاه ها به سیستم خنک کننده مجهز هستند. در حین تابش پرتوهای لیزر همزمان با گرم شدن فولیکول ها پوست هم گرم می شود. برای این که از آسیب دیدن پوست جلوگیری کنیم وصدمه ای کنترل شده به فولیکول موها بزنیم. باید همزمان با تابش لیزر، پوست را خنک کنیم. سیستم و روش های خنک سازی در تأثیرگذاری و پیشگیری از عوارض لیزر موهای زائد بسیار مهم هستند.

انواع فناوری ها و دستگاه های لیزر موهای زائد

به صورت کلی 4 نوع فناوری برای لیزر موهای زائد داریم که هر کدام استفاده های مخصوص به خودش را دارد:

اولین فناوری، آی پی ال (IPL) نام دارد. این فناوری در اصل لیزر به حساب نمی آید و تنها پرتوی نور است. از فناوری IPL بیشتر در دستگاه لیزر خانگی یا سالن های زیبایی و ماساژ استفاده می شود. اما سه فناوری دیگر که شامل الکساندریت، دیود و ان دی یاگ است، دستگاه های کلینیکی به حساب می آیند و تنها پزشک یا اپراتور حرفه ای مجاز به استفاده از آنها است و کارکرد شخصی ندارند. فناوری قدیمی تری به نام لیزر روبی هم داریم که به نوعی پیشگام سایر انواع فناوری های لیزر موهای زائد محسوب می شود. اما امروزه دیگر کاربرد چندانی ندارد. به همین دلیل است که لیزرهای آی پی ال و روبی در کلینیک های زیبایی به علت اثرگذاری پایین استفاده نمی شوند.

تشخیص فناوری مناسب لیزر موهای زائد

اما چطور تخشیص دهیم کدام یک از سه فناوری کلینیکی برای پوست و موی ما مناسب است؟

معمولا برای تشخیص این مسئله از به رنگ پوست توجه ویژه ای می شود. رنگ پوست و ضخامت موی افراد در میزان اثربخشی دوره درمان تأثیر مستقیم دارد و هرچه یک فناوری لیزر با شرایط شما سازگارتر باشد، نتایج بهتر و ماندگارتری هم خواهد داشت. در عین حال باید دقت داشته باشیم که از دستگاهی استفاده کنیم که قطر تابش مناسب، وقفه های تابشی ایمن و سیستم خنک کننده موثر دارند.

دستگاه مبتنی بر فناوری لیزر الکساندریت (Alexandrite Laser)

از معروف ترین انواع لیزر مورد استفاده در کلینیک های زیبایی و لیزر موهای زائد، فناوری لیزر اکساندریت است. نکته اولی که باید درباره این فناوری بدانید، این است که الکساندریت، نام فناوری لیزر است و نام خود دستگاه یا برند آن نیست. طول موج این دستگاه 755 نانومتر است. بنابراین برای سفیدپوستان اروپایی و ایرانی هایی که پوست سفید و شفافی دارند، مناسب است و آنهایی که موهای ضخیم یا رنگ پوست سبزه یا تیره دارند، نمی توانند بهترین جواب را از این دستگاه بگیرند. به این علت که این دستگاه انرژی موجود در ملانین های فولیکول مو را جذب می کند، اما در پوست های تیره تر، ملانین نه فقط در مو، بلکه در پوست هم موجود است و جذب انرژی آن توسط دستگاه باعث گرم شدن یا در مواردی سوختن پوست شود.

تغییر تیپ پوستی در افراد هم اهمیت زیادی در نتایج دوره ی درمان دارد. در بیشتر مواقع رنگ پوست دست و پا یا شکم افراد با رنگ پوست نواحی دیگر بدن مانند زیر بغل، کمر یا ناحیه ی بیکینی متفاوت است. برای این افراد باید از ترکیب دستگاه های متفاوت استفاده کرد. البته اخیرا دستگاه های جدیدتر الکساندریت به بازار آمده اند که می توانند تمام تیپ های پوستی را تحت پوشش خود قرار دهند و در این بخش پیشرفت داشته اند. با این حال تمام دستگاه های الکساندریت 755 نانومتر است.

شرکت های زیادی تولید کننده دستگاه الکساندریت هستند، اما از محبوب ترین آنها می توان به دستگاه کندلا جنتل پرو اشاره کرد. این شرکت با بیشتر از 20 سال سابقه از قدیمی ترین تولیدکنندگان لیزر و تجهیزات پزشکی آمریکا است. قدرت تابش لیزر در این دستگاه قابل تغییر است و سیستم خنک کننده دارد.

لیزر الکساندرایت علاوه بر حذف موهای زائد در موارد دیگری مثل درمان لکه های پیری، رگ های عنکبوتی، لک های مادرزادی عروقی و پاک کردن تتو کاربرد دارد.

دستگاه مبتنی بر فناروی لیزر دایود (Diode Laser)

دستگاه لیزر دایود بعد از الکساندریت یکی از جدیدترین لیزرها در بازار است. طول موج این دستگاه با 800 تا 810 نانومتر از لیزر الساندریت بیشتر است و در نتیجه عمق نفوذ بالاتری هم در فولیکول مو دارد که موجب محافظت از پوست در برابر اشعه و در نتیجه درمانی کم خطر می شود. البته باید در نظر داشت که این ویژگی، لیزر دایود را برای پوست های کمی تیره بی خطر می کند و برای پوست های تیپ شش (یعنی پوست قهوه ای یا کاملا تیره) توصیه نمی شود. برعکس، لیزر دایود برای پوست های تیپ یک تا پنج نتایج بی خطر و فوق العاده ای به همراه دارد. از آنجایی که این فناوری جدید است، هنوز تحقیقات کافی بر روی آن انجام نشده، ولی تا به اینجا مشخص شده پس از هجده ماه با کاهش 70 درصدی موها مواجه هستیم. دایود برای پوست های روشن تا متوسط طراحی شده و بر روی موهای تیره و ضخیم هم بهترین تأثیر را می گذارد.

مزیت اصلی دایود را می توان در درمان پوست های تیره و برنزه و موهای زبر و ضخیم دانست. به طور علمی ثابت شده که لیزر دایود تنها مدلی است که با یک دستگاه می تواند به طور اثربخش، تیپ های پوستی مختلف را درمان کند. طول موج بلندتر دایود هم خطر احتمال آسیب پوستی را کاهش می دهد. طول درمان کوتاه تر و ریکاوری سریع تری دارد.

بهترین دستگاه لیزر دیود، دیود وکتوز نام دارد که توسط شرکت ساینوشور (Cynosure) آمریکا ساخته شده است. از لحاظ سرعت، دیود وکتوز بهترین دستگاه لیزر موهای زائد است. درد حاصل از لیزر این دستگاه نسبت به انواع آن بسیار اندک است.

دستگاه مبتنی بر فناوری ان دی یاگ (Nd-YAG Laser)

دستگاه ان دی یاگ (ND:YAG) هم از جمله فناوری های جدید صنعت لیزر موهای زائد محسوب می شود. این دستگاه با طول موج 1064 نانومتر، به صورت خاص برای پوست های برنزه و تیره طراحی شده و تمام طیف های تیپ های پوستی را از تیپ یک تا شش پوشش می دهد. همچنین پس از استفاده از این دستگاه، کاهش رشد مو هم موثر بوده است.

مانند لیزر دایود، هنوز تحقیقات کافی روی این دستگاه انجام نشده و تا به حال ثابت نشده که لیزر ان دی یاگ روی موهای روشن (مثل بلوند، خاکستری و قرمز) تأثیر دارد یا خیر. و باز هم مانند لیزر دایود، فرکانس و میزان نفوذ بالای آن می تواند درمان را دردناک کند، هرچند بسیاری از افراد می گویند درد آن کم و قابل تحمل است.

از معایب این دستگاه می توان به این مسئله اشاره کرد که خطر سوختگی و زخم در تمام تیپ های پوستی در لیزر ان دی یاگ وجود دارد. به این دلیل که بر خلاف دیگر مدل ها، ملانین اولین رنگدانه مورد هدف نیست. با این حال یکی از مزایای این نوع لیزر، قابلیت تنظیم عمق نفوذ به مقدار کم تر است. یعنی تا 500 نانومتر هم می تواند کاهش پیدا کند تا بتواند موهای نازک تر نزدیک به سطح پوست را هدف بگیرد. اما با این همه موثر بودن آن به طور کامل ثابت نشده است. از لیزر ان دی یاگ، برای درمان مشکلات عروقی مختلف هم استفاده می شود.

بهترین دستگاه لیزر که از تکنولوژی ان دی یاگ بهره می برد، لیزر دکا است. شرکت آمریکایی دکا بیش از 30 سال سابقه دارد و در حوزه تجهیزات و فناوری های پزشکی فعال است. لیزر دکا به هر دو فناوری لیزر الکساندریت و ان دی یاگ مجهز است. استفاده از دو فناوری به صورت همزمان یعنی این دستگاه انعطاف پذیری بالایی دارد و برای بسیاری از متقاضیان، بهترین دستگاه لیزر موهای زائد است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>