اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه تراش cnc رومیزی

برای کسانی که به فکر راه اندازی یک کسب و کار خانگی هستند و سرمایه زیادی ندارند، خرید دستگاه تراش cnc کوچک یکی از بهترین انتخاب های ممکن است. این دستگاهها به دلیل ابعاد کوچک خود امکان استفاده در یک فضای محدود یا حتی بر روی میز هم فراهم می کنند. بنابراین شما با خرید این دستگاه علاوه بر اینکه صاحب یک دستگاه سی ان سی ارزان قیمت می شوید، به راحتی می توانید از آن کسب درآمد کنید.

مزایای دستگاه تراش cnc کوچک

دستگاه تراش cnc کوچک یک دستگاه با کنترل نرم افزار کامپیوتری و با توانایی محدود از لحاظ اندازه است. می توانید این دستگاه ها را یک نسخه کوچک تر نسبت به دستگاه های بزرگ معرفی کنیم که در چند حوزه خاص محدودیت دارد، اما بیشتر قابلیت های یک دستگاه بزرگ را دارد. در مورد مزایای تراش سی ان سی رومیزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان استفاده از دستگاه به صورت مداوم

این یکی از قابلیت ها و مزایای دستگاه تراش cnc کوچک است که هم به دلیل استفاده از نرم افزار کامپیوتری و هم به دلیل شرایط ساخت دستگاه هاست. شما می توانید نرم افزار این دستگاه را برای کار طولانی مدت به صورت 24 ساعته تنظیم کنید.

در کنار آن نگهداری مناسب از دستگاه و روغن کاری آن این فرصت را به ما می دهد که به صورت مداوم از دستگاه استفاده کنیم. به همین دلیل می توان از آنها در کنار خط تولید استفاده کرد و در مورد طول عمر آن ها نگران نبود. البته شرکتهای سازنده در مورد نگهداری این دستگاه ها توصیه هایی دارند که شما باید همه آنها را رعایت کنید.

امکان تولید قطعه به صورت یکسان با دقت بالا

استفاده از نرم افزار سی ان سی به این معنی است که کنترل دستگاه را به یک سیستم کامپیوتری واگذار کرده اید و شما بیشتر به عنوان ناظر در کنار آن هستید. بنابراین اگر قصد راه اندازی خط تولید قطعات مختلف مانند یک قطعه خودرو را داشته باشید، به راحتی می توانید ابتدا الگوی مورد نظر را طراحی کنید و همه آنها را به شکل یکسان و با دقت بالا برش دهید. به همین دلیل شما نیازی به تغییر دستگاه تراش cnc کوچک و وضعیت آن ندارید و به راحتی می توانید یک خط تولید کوچک داشته باشید.

عدم نیاز به مهارت فردی

دستگاه cnc یک دستگاه کاملاً پیشرفته و حرفه ای است. کار کردن با این دستگاه مراتب امنیتی خاص خود را دارد و توجه به برخی نکات بسیار مهم است. اما تفاوت بزرگ دستگاه تراش cnc کوچک با دستگاه های تراش معمولی این است که مهارت فرد در تراشکاری اینجا اهمیت ندارد. تمامی کارهای برش و تراش توسط دستگاه انجام می شود و شما صرفاً باید طرح اولیه را در نرم افزار طراحی کنید و مهارت خوبی در کار با نرم افزار داشته باشید.

امکان استفاده از نرم افزارهای آموزشی مجازی

یکی از قابلیت های جدیدی که در چند سال اخیر توسط شرکت های سازنده به وجود آمده این است که از یک نرم افزار آموزشی مجازی برای آموزش تکنسین دستگاه تراش cnc کوچک استفاده می کنند. روال کار این نرم افزار به این صورت است که یک فضای کاملاً شبیه سازی شده و استاندارد در اختیار فرد قرار می گیرد تا نحوه کار با دستگاه را با آن یاد بگیرد. بنابراین فرد در کنار آموزش های تئوریک، آموزش های عملی را هم به صورت استاندارد یاد می گیرد.

امکان استفاده از نرم افزارهای گرافیکی پیشرفته

یک ویژگی جالب که به کسب درآمد با دستگاه های سی ان سی کمک می کند، بهره گرفتن از نرم افزارهای گرافیکی پیشرفته است. شما می توانید برای طراحی الگوی اولیه خود از نرم افزارهایی مانند اتوکد یا تری دی مکس استفاده کنید. این دو نرم افزار امکان پیاده سازی الگوهای بسیار پیچیده با کیفیت فوق العاده را به شما می دهند. بنابراین شما به دنبال هر ایده ای که باشید، اگر توانایی طراحی آن را در نرم افزار گرافیکی داشته باشید، به کمک دستگاه تراش cnc کوچک می توانید آنها را پیاده کنید.

امکان نظارت یک فرد بر روی چند دستگاه تراش cnc کوچک

وقتی که شما در کارگاه خود امکان استفاده از چند دستگاه کوچک را داشته باشید، در ابتدای کار می توانید الگوی دلخواه برای برش هرکدام از دستگاه ها آماده کنید و در فرمت مورد نظر به دستگاه وارد کنید. در قسمت کنترل پنل اطلاعات و مختصات مورد نظر خود را وارد می کنید و بعد از آن به عنوان ناظر در کنار دستگاه هستید. بنابراین اگر کارگاه شما پیشرفت کند، این امکان را دارید که چند دستگاه تراش cnc کوچک در کارگاه خود داشته باشد و به صورت همزمان آن ها را کنترل کنید.

امکان به روز رسانی نرم افزار دستگاه

یک قابلیت جالبی که شرکت های سازنده برای دستگاه های خود در نظر گرفته اند، امکان به روز رسانی نرم افزار دستگاه است. این شرکت ها در هر چند سال تغییراتی در نرم افزار و وضعیت دستگاه خود به وجود می آورند تا قابلیت های جدیدتری به آن اضافه کنند. بنابراین اگر شما یک دستگاه تولیدی امسال را بخرید، در صورت به روز رسانی نرم افزار می توانید شما هم دستگاه خود را ارتقا دهید.

معایب دستگاه تراش cnc کوچک

با وجود اینکه مزایای برجسته ای برای دستگاه های تراش کوچک وجود دارد اما چند ایراد کلی هم در عملکرد آنها دیده می شود که ممکن است شما را نسبت به انتخاب این دستگاه وارد کند یا حساسیت بیشتری به خرج دهید. از جمله معایب دستگاه تراش cnc کوچک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

محدودیت از لحاظ اندازه قطعه کار

با وجود اینکه دستگاههای تراش سی ان سی رومیزی از لحاظ عملکرد و شرایط حرکتی شبیه سازی شده دستگاه های اصلی هستند، اما از لحاظ اندازه کوچک تر بوده و تنها برای قطعه کارهای با ابعاد مشخص مناسب هستند. بنابراین شما نمی توانید یک کارگاه کوچک داشته باشید و قطعات بزرگ برش دهید. بهتر است که سطح فعالیت خود را بر روی قطعات در ابعاد کوچک از لوازم تزئینی محدود کنید.

محدودیت از لحاظ کار بر روی مواد مختلف

از دیگر محدودیت هایی که برای دستگاه تراش cnc کوچک وجود دارد این است که پوشش مواد کمتری نسبت به دستگاه های بزرگ تر دارند. در این دستگاه ها، قدرت الکترو موتور و سرعت گردش اسپیندل با توجه به اندازه آنها تعیین می شود. به همین دلیل طبیعی است که حداکثر قدرت خروجی آن ها هم پایین تر بیاید و برای کار بر روی مواد مختلف محدودیت بیشتری داشته باشند.

نیاز به آموزش نرم افزار دستگاه تراش سی ان سی کوچک و نرم افزار گرافیکی

این ایراد نه تنها در مورد دستگاه های کوچک، بلکه در مورد دستگاه های بزرگ هم وجود دارد. معمولاً کار با نرم افزارهای گرافیکی یا کار با نرم افزار سی ان سی نیاز به مهارت دارد. این نرم افزارها برای کسانی که کار کامپیوتری انجام نداده باشند یا از لحاظ سطح انگلیسی پایین باشند، پیچیده هستند. بنابراین ممکن است اپراتور زمان زیادی برای یادگیری کار با این نرم افزارها نیاز داشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>