اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه تراش cnc دست دوم

حقیقت قابل کتمان نیست و باید بپذیریم که امروزه خرید دستگاه تراش دست دوم محبوب ترین گزینه نسبت به خرید دستگاه های جدید و نو است. این موضوع می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که اصلی ترین آن بحث قیمت دستگاههای جدید و همچنین نبود سرمایه کافی برای خرید آنهاست. اما از طرف دیگر باید این حقیقت را هم بپذیریم که خرید دستگاه تراش کارکرده با ریسک زیادی همراه است و اگر حواسمان را جمع نکنیم احتمالاً متحمل ضرر زیادی خواهیم شد.

توصیفی کلی از دستگاه تراش دست دوم

متاسفانه درک درستی از دستگاه تراش دست دوم در بازار وجود ندارد و افراد بدون در نظر گرفتن فاکتورهای مؤثر در این انتخاب، به سراغ بررسی گزینه های مختلف می روند. در حقیقت دستگاههای تراش کارکرده را می توانیم در 3 دسته قرار دهیم:

  • دستگاه هایی که در قالب دستگاه تراش استوک توسط شرکت های رسمی وارد می شوند و شامل گارانتی و خدمات پس از فروش هستند.
  • دستگاه هایی که توسط افراد شخصی فروخته می شوند که به دلیل ورشکست شدن کارگاه یا عدم کارایی دستگاه به فروش می رسند.
  • دستگاه هایی که توسط افراد شخصی فروخته می شوند اما شرکت های مختلف آنها را می خرند و با اعتبار خود آن ها را می فروشند.

اصولاً دستگاه هایی که توسط شرکت ها فروخته می شوند وضعیت به مراتب بهتری دارند زیرا از لحاظ فنی و ساختاری قبلاً توسط کارشناسان شرکت بررسی شدند و کاملاً برای کار تراش آماده سازی شدند. ضمن اینکه شرکت فروشنده برای این دستگاه ها گارانتی و خدمات پس از فروش قرار می دهند و به همین دلیل قیمت آنها از دستگاه های شخصی بالاتر است.این در حالی است که دستگاه تراش کارکرده فروخته شده توسط افراد شخصی ممکن است شرایط متفاوتی را تجربه کرده باشد. به عنوان مثال:

  • ممکن است دستگاه آسیب دیده باشد و هزینه تعمیر آن بالا باشد
  • ممکن است دستگاه قدیمی باشد و کارایی لازم را نداشته باشد
  • ممکن است فرد به دلیل تغییر شغل در دستگاه مورد نظر خود را بفروشد
  • ممکن است فرد ورشکسته باشد و مجبور باشد که بدهی های خود را با این دستگاه جبران کنند

ممکن است تا طول عمر مفید دستگاه به پایان رسیده باشد و امکان کار بیشتر با دستگاه وجود نداشته باشد
از آن جایی که فروش شخصی دستگاه تراش کارکرده با ریسک زیادی همراه است توصیه ما این است که حتی الامکان به سراغ این گزینه نروید یا سعی کنید از افراد آموزش دیده و ماهر در این زمینه کمک بگیرید. اما حالا بریم ببینیم که خرید یا عدم خرید دستگاه تراش کارکرده به چه صورت است؟

مزایا

قیمت ارزان

این به احتمال زیاد بزرگ ترین و اصلی ترین حسن دستگاه تراش دست دوم محسوب می شود. باید اعتراف کنیم که معیار خرید بسیاری از ما همین قیمت پایین تر و نیاز به سرمایه اولیه کمتر است. بنابراین ما اگر به عنوان یک جوان به دنبال راه اندازی کارگاه در حوزه تراش باشیم می توانیم با سرمایه ای به مراتب کمتر صاحب یک دستگاه با کارآیی مناسب شویم و گام های اولیه را با کمک این دستگاه بر داریم. نهایتاً در گام های بعدی می توانیم به سراغ دستگاه های جدید با تکنولوژی پیشرفته تر برویم.

زیبا: امکان آموزش ارزان با وجود دستگاه تراش دست دوم

نمی دانم در اینترنت جستجو کرده اید یا خیر اما دستمزد یک تکنسین ماهر دستگاه تراش بسیار بالاست و شرکت ها حاضر آنکه مبالغ هنگفتی به آنها بپردازند. این مبلغ بالا به دلیل مهارت آنها در کار با دستگاه و پیاده سازی الگوهای مختلف است و از طرف دیگر کار آنها مستقیماً بر روی طول عمر دستگاه تأثیر گذار است. حالا یک شرکت بزرگ می تواند با خرید دستگاه تراش دست دوم Mazak امکان آموزش پرسنل خود را با کمترین هزینه فراهم کند و نیازی نباشد که افراد مبتدی در همان ابتدا به سراغ دستگاه های پیشرفته بروند.

زیبا: داشتن چند دستگاه همزمان

در برخی موارد می بینیم که قیمت دستگاه تراش دست دوم حتی از نصف و دستگاه های نو و جدید پایین تر است. به همین دلیل حتی صاحب شرکت های بزرگ هم به داشتن دستگاه های کارکرده علاقه نشان می دهند و ترجیح می دهند که در بین دستگاه های خود از این گزینه ها هم استفاده کنند.

بنابراین اگر شما به عنوان صاحب یک شرکت سفارش زیادی گرفته باشید و یک دستگاه توانایی پاسخگویی به این سفارش ها را نداشته باشند خیلی راحت می توانید با سرمایه ای کم صاحب چند دستگاه شوید و به صورت همزمان از آنها برای انجام سفارش های مختلف کمک بگیرید.

زیبا: سرمایه گذاری روی خرید مواد اولیه

حالا فرض بگیرید که شما قصد راه اندازی یک کارگاه در زمینه تراش مواد مختلف دارید و سرمایه شما در حدی است که تنها هزینه خرید یک دستگاه نو یا جدید را می دهد. در این حالت شما برای تأمین مواد اولیه دچار مشکل هستید و اگر سفارش زیاد داشته باشید چالش شما سخت تر هم می شود.

در این وضعیت شما می توانید گزینه های خرید دستگاه تراش دست دوم را انتخاب کنید. اگرچه شما در ابتدای راه ممکن است صاحب یک دستگاه با طول عمر مفید کمتر شوید اما این فرصت برای شما وجود دارد تا بر روی خرید مواد اولیه سرمایه گذاری کنید و بعد از چند سال به سراغ دستگاههای پیشرفته تر بروید.

معایب

کارایی کمتر نسبت به دستگاه نو

اگرچه قیمت دستگاه تراش دست دوم پایین تر است اما این کاهش قیمت می تواند به دلیل کاهش کارایی دستگاه باشد. در هر صورت شرکت های تولید کننده دستگاههای تراشکاری نهایت تلاش خود را به کار می گیرند تا در بازار رقابتی موقعیت خود را حفظ کنند و رضایت مشتریان را به دست بیاورند. به همین دلیل معمولاً دستگاه های جدید ظاهر و امکانات پیشرفته تری دارند که طبیعتاً کارایی آنها را بهبود می بخشد. این در حالی است که دستگاههای کارکرده از لحاظ تکنولوژی عقب تر هستند.

هزینه نگهداری بالا

اصولاً خرید یک دستگاه تراش نو و جدید ما را صاحب گارانتی و خدمات پس از فروش بلند مدت می کند که هزینه نگهداری دستگاه را به شدت کاهش می دهد. اما شما با وجود یک دستگاه کار کرده از نعمت گارانتی و خدمات پس از فروش طولانی مدت بی بهره اید و باید خود را برای تعمیر و نگهداری دائم دستگاه آماده کنید. این یک واقعیت است که دستگاههای کارکرده طول عمر مفید پایین تری دارند و به همین دلیل شما باید در نگهداری آنها وسواس بیشتری به خرج دهید. طبیعتاً این شرایط باعث افزایش هزینه نگهداری دستگاه می شود.

سطح نرم افزاری پایین تر در دستگاه تراش دست دوم

شرکت های تولید کننده دستگاه های تراش همچنین دستگاه تراش CNC تلاش می کند که همزمان با بهبود ویژگی های فنی دستگاه، ویژگی های نرم افزاری آن را هم بهبود ببخشند تا تکنسین و دارندگان دستگاه بتوانند به بهترین شکل ممکن از آن ها استفاده کنند. بنابراین اگر چه ممکن است نرم افزار پایه و اصلی در همه دستگاه ها یکسان باشند اما در طول زمان تغییراتی در گزینه ها و همچنین در محدوده کاربری نرم افزار به وجود می آید که کار با دستگاه های قدیمی را سخت تر می کند.

احتمال کلاهبرداری و سرهم بندی

یکی از بزرگ ترین ایراداتی که در خرید دستگاههای کارکرده وجود دارد و احتمالاً شما در مورد خرید دستگاههای شخصی ممکن است با آنها مواجه شوید، بحث سرهم بندی دستگاه برای مدتی کوتاه است. در این حالت فروشندگان حداقل امکانات لازم را برای کار دستگاه فراهم می کنند تا شما بعد از خرید بتوانید مدت کوتاهی از دستگاه به شکل طبیعی کار بکشید.

اما با گذشت زمان و با بالا رفتن حجم کار شما به احتمال زیاد ایرادات بیشتری در کار دستگاه پیدا می شود و شما از خرید دستگاه تراش دست دوم پشیمان خواهید شد.چند نکته ساده در خرید دستگاه تراش دست دوم:

  • تا جایی که می توانید دستگاه را از شرکت های معتبر و باسابقه بخرید
  • همیشه دستگاه های شرکتی را بین دستگاه های شخصی ترجیح دهید
  • در خرید دستگاه کارکرده توجه ویژه ای به طول عمر مفید دستگاه و همچنین وضعیت بلبرینگ و یاتاقان ها داشته باشید
  • حتماً از افراد خبره در این زمینه کمک بگیرید
  • گارانتی و خدمات پس از فروش را فراموش نکنید و در مورد دستگاه های شخصی ضمانت بگیرید
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>