اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه cnc فلزات

کلیاتی در مورد قیمت دستگاه فرز CNC

شما وقتی که به یک فروشگاه برای خرید یک کالای خاص مراجعه می کنید، سعی می کنید که فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید. این فاکتورها ممکن است شامل مواد اولیه به کار رفته در ساخت کالای مورد نظر شوند یا حتی بحث برند و شرایط استفاده از آنها باشد.

حالا هم این مورد هم در مورد قیمت دستگاه فرز CNC هم وجود دارد. بالاخره دستگاه فرز سی ان سی از قبل قطعاتی بوده اند که در کنار یکدیگر قرار گرفته و تبدیل به یک ماشین پیشرفته شده اند. حالا که تعریف جدیدی برای این قطعات به وجود آمده، فاکتورهای مختلفی در قیمت آنها نقش دارند که به ترتیب در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

اندازه دستگاه فرز سی ان سی

اندازه دستگاه فرز سی ان سی بر مبنای اندازه آنها در سه بعد X و Y و Z اندازه گیری می شود. این اندازه هم بر روی اندازه دستگاه، هم بر روی اندازه میز دستگاه، هم بر روی اندازه و تعداد محورهای دستگاه و هم بر روی توان موتور تأثیر گذار است. اصولاً دستگاه های بزرگ تر برای کار بر روی نمونه کارهای پیچیده تر و سخت تر استفاده می شوند و به همین دلیل قیمت دستگاه فرز CNC بزرگ بالاتر از دستگاه فرز سی ان سی رومیزی است.

قیمت دستگاه CNC و وزن دستگاه

شاید عجیب به نظر برسد که قیمت دستگاه فرز CNC تحت تأثیر وزن آن قرار داشته باشد.یکی از موارد جالبی که شما می توانید با آن توجه کنید این است که اگر در ساخت بدنه دستگاه از فولاد با کیفیت استفاده شده باشد، وزن آن بهتر بوده و در نتیجه طول عمر دستگاه هم بیشتر است. این یعنی ما با یک دستگاه با کیفیت و مناسب مواجه هستیم.

نوع موتور استفاده شده در دستگاه فرز

به طور کلی در دستگاه های سی ان سی از دو نوع موتور سروو و استپر استفاده می شود. موتورهای سروو برای کاربردهای با سرعت بالا و گشتاور بالا مناسب هستند که شامل تغییر بار پیوسته می شوند. اما از موتورهای استپر برای سرعت های پایین تا متوسط به همراه گشتاور بالا استفاده می شود. با توجه به اینکه موتورهای استپر از موتورهای سروو ارزان تر هستند، طبیعی است که قیمت دستگاه فرز CNC با وجود موتور سروو بالاتر از دستگاه های دیگر باشد.

تعداد محورهای استفاده شده در دستگاه فرز سی ان سی

تعداد محورها اصلی ترین فاکتوری است که می تواند نحوه برش و کیفیت برش در شکل های مختلف را تحت تأثیر قرار دهد. امروزه ما با دستگاه هایی با تعداد محور متغیر بین سه محور تا نه محور مواجه هستیم که هر چه تعداد محور بالاتر باشند، امکان استفاده از دستگاه برای برش های پیچیده مانند برشهای سه بعدی وجود دارد. این یک قابلیت چشمگیر و جالب توجه محسوب می شود و طبیعی است که قیمت دستگاه فرز CNC 9 محوره بسیار بالاتر از دستگاه فرز سی ان سی سه محور باشد.

نوع ماده قابل برش با دستگاه

به نظر شما ابزار برشی مورد استفاده برای برش چوب با ابزار مورد استفاده برای برش سنگ یکسان است؟ این تفاوت بسیار مهم است و در جریان خرید دستگاه سی ان سی نقش مهمی دارد. شما به هنگام انتخاب دستگاه برای کارگاه خود به دنبال گزینه های مختلفی هستید. اما در وهله اول باید مشخص کنید که قصد شما کار بر روی چوب یا سنگ یا فلز یا هر ماده دیگری است. با توجه به تغییراتی که در وضعیت دستگاه به وجود می آید، قیمت دستگاه فرز CNC چوب تفاوت زیادی با قیمت دستگاه فرز CNC فلز یا سنگ دارد.

برند تولید کننده و قیمت دستگاه CNC;الان در حال حاضر دستگاه CNC برندهای زیر در ایران فعال هستند:

  • Matsuura (یکی از دستگاه های مورد علاقه من در بین دستگاه های ژاپنی)
  • Nakamura cnc (یک برند ژاپنی محبوب)
  • Haas (یک برند آمریکایی با تولید ماشین آلات مقرون به صرفه)
  • Hurco (یک برند معروف به دلیل برنامه های کنترلی آسان)
  • YCM (یک برند چینی معروف برای دستگاه فرز سی ان سی ارزان)
  • Mazak (یک دستگاه قدیمی و عضلانی)
  • Makino (یکی از دستگاه ها با طراحی فوق العاده و زیبا)
  • DMG Mori (یک دستگاه آلمانی با شکوه)
  • Okuma (یک دستگاه فرز سی ان سی مقرون به صرفه و ارزان)
  • Romi (یک برند برزیلی در زمینه تولید دستگاه های اقتصادی)
  • Doosan (یک برند معروف در زمینه تولید انواع مختلف دستگاه های سی ان سی)
  • Brother (یک برند تولید کننده دستگاه های ارزان و در سایز کوچک)
  • Fanuc (اصلی ترین و مهم ترین برند تولید کننده دستگاه فرز سی ان سی کوچک برای حفاری و مته کاری)

گارانتی و خدمات پس از فروش

گارانتی و خدمات پس از فروش را در خرید دستگاه فرز سی ان سی فراموش نکنید. اما جالب است بدانید که این دو گزینه کاملاً بر روی قیمت دستگاه فرز CNC تأثیر گذارند و باعث افزایش قیمت دستگاه می شوند. به طور کلی وقتی که یک شرکت محصول خود را گارانتی می کنند، یعنی نسبت به کیفیت محصول خود اطمینان کامل دارد و متعهد می شود که در یک دوره زمانی مشخص کلیه هزینه تعمیر دستگاه را بپردازد.

این شرکت ها اگرچه از گارانتی و خدمات پس از فروش برای جلب توجه مشتری استفاده می کنند، اما در هر صورت در به دست آوردن سود بیشتر به آنها کمک می کند و به نوعی باعث افزایش قیمت دستگاه می شوند

هزینه جابه جایی و نصب دستگاه و قیمت دستگاه CNC

یکی از مواردی که تأثیر چندانی بر روی قیمت دستگاه فرز CNC به طور مستقیم ندارد اما در هزینه های کلی شما مؤثر است، بحث هزینه جابه جایی و نصب دستگاه است. شما ممکن است در شهری مانند بندرعباس ساکن باشید.

به نظر شما در این حالت بهتر است که برای خرید دستگاه فرز سی ان سی تبریز اقدام کنید یا دستگاه فرز سی ان سی اصفهان؟ مسلماً برای برخورداری از گارانتی و خدمات پس از فروش و همچنین بهره بردن از مزایای دیگر باید به سراغ شهرهای نزدیک خود بروید.

از طرف دیگر شرکت های فروشنده ممکن است بابت جابه جایی و نصب دستگاه هم از شما مبلغی بگیرند که در فاکتور اصلی لحاظ کنند و به نوعی باعث افزایش قیمت دستگاه شوند. به همین دلیل سعی کنید که این مورد را به طور کامل و مشخص با فروشنده در میان بگذارید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
حسن عمادی:
باسلام و درود نظر من بر این است که بلحاظ جایگاه ویژه ماشین های ابزار پیشرفته از نوع پیشرفته از قبیل CNC هاو پوست اندازی این صنعت کلیدی و گذر از بهره گیری ماشین های موجود سنتی به نیمه پیشرفته و یا پیشرفته، می بایدزیر ساخت های لازم ایجاد گردد،اعم از سخت افزار و نرم افزاری ،در این ارتباط پیشنهاد این است که این تحول اساسی جدی در آیتم های شناخت لازم ماشین ،ابزار،مواد،روش های اجرایی ،مهارت،تکنولوژی مرتبط،نگهداری اصولی ماشین و.... بامید روزی که این ارتقا بنحو شایسته عملیاتی گردد.
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>