اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه پرس هیدرولیک

استفاده از نیروی هیدرولیک عامل بسیار مهمی برای بالا بردن کیفیت دستگاه های مربوط به آن هاست و به همین دلیل بیشتر کارگاه ها به فکر خرید دستگاه پرس هیدرولیک هستند. البته در مورد نحوه استفاده از این دستگاه ها و شرایط عملکرد آنها نگرانی هایی هم وجود دارد. کسانی که در صنعت فعال هستند می دانند که در کنار نقاط مثبت هر دستگاه و ماشین آلات، برخی نکات منفی هم وجود دارند که باید نسبت به رفع آنها اقدام کرد.

نکات مثبت و امیدوارکننده در خرید دستگاه پرس هیدرولیک

برای اینکه ابتدا امیدوارانه حرف بزنیم، ویژگی های مثبت و نقاط قوت دستگاه پرس هیدرولیک را معرفی می کنیم که می تواند ابزاری فوق العاده و کارآمد در حوزه های مختلف باشد. در واقع این دستگاهها نسبت به سایر دستگاه های معمولی در سطح بازار چند برتری قابل توجه دارد:

امکان استفاده از قدرت دستگاه در هر نقطه و در هر زمان

نکته جالب توجهی که در مورد دستگاه پرس هیدرولیک وجود دارد این است که می تواند قدرت خود را در هر نقطه ای به شما تحویل دهد. در واقع مهم نیست که شما در ابتدا یا انتهای محور استورک هستید، نیروی اعمال شده در دستگاه کاملاً متوازن و یکسان است. بنابراین شما نیاز به هیچ کمکی برای بالا بردن یا کاهش فشار ندارید.

به عنوان مثال، اگر به فکر حک کردن یک نقش روی فلز باشید، به راحتی می توانید تمام فشار مربوط به پرس را بر روی قطعه کار عمل کنید. شما نیازی به خرید یک دستگاه پرس 200 تنی برای به دست آوردن 100 تن فشار بر روی قطعه کار ندارید. در عوض خیلی سریع تر می توانید تنظیمات دستگاه را انجام دهید و فشار دلخواه را به طور کامل و بدون تغییر به سطح قطعه کار وارد کنید.

محافظت در برابر اضافه بار داخلی

در خرید دستگاه هیدرولیک توجه داشته باشید که یک پرس هیدرولیک 100 تنی فقط می توانند 100 تن فشار وارد کند، و البته مقادیر کمتر آن. مهم نیست که شما اشتباهی در تنظیمات آن انجام دهید. هیچ نگرانی در مورد وارد آمدن اضافه بار به سطح قطعه کار نداشته باشید و در مورد شکستن دستگاه پرس یا خرد شدن قالب آن هم نگران نباشید. وقتی که یک دستگاه پرس هیدرولیک به فشار تنظیم شده خود برسد، تمام فشار اصلی خود را به سطح قطعه کار وارد می کند و هیچ گونه خطری در مورد اضافه بار وجود ندارد.

هزینه اصلی و کارکرد بسیار پایین تر

دستگاه های پرس هیدرولیک نسبتاً ساده هستند و شما ممکن است از مزیت هزینه پایین تر آنها نسبت به سایر پرس های مکانیکی در اندازه های قابل مقایسه شگفت زده شوید. در این دستگاه تعداد قطعات متحرک اندک است و همه آنها به شکلی هستند که خیلی راحت روغن کاری می شوند.

نقطه قوت خرید دستگاه پرس هیدرولیک این است که خرابی های آن معمولاً بسیار جزئی هستند و مشکلات بزرگ مانند شکستن میل لنگ در آنها رخ نمی دهد. برخی از قطعات مصرفی آنها مانند کویل های برقی یا برخی دریچه ها ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند که هم ارزان هستند و هم به راحتی تعویض می شود. این بدین معناست که هزینه نگهداری دستگاه بسیار پایین است.

ظرفیت بار بیشتر با هزینه کمتر

شما در خرید دستگاه پرس هیدرولیک می توانید از ظرفیت های متفاوت و ارزان انتخاب کنید. مثلاً طول محور این دستگاه ها 12، 18 و 24 اینچ رایج است. اما شما به راحتی می توانید محور استورک (stroke) دستگاه را تغییر دهید و هزینه چندانی برای شما ندارد. همچنین امکان تغییر میز دستگاه به اندازه های بزرگ تر و کوچک تر هم فراهم است. دستگاه های بزرگ 200 تنی با اندازه میز کوچک در دسترس هستند که به ما ثابت می کند تناژ مربوط به دستگاه پرس ارتباط چندانی به اندازه میز دستگاه ندارد.

انعطاف پذیری بیشتر در کنترل دستگاه پرس هیدرولیک

قدرت دستگاه پرس هیدرولیک همیشه تحت کنترل است. نیروی رام، جهت دستگاه، سرعت دستگاه، آزادسازی نیرو و مدت زمان تحمل فشار همه را می توان متناسب با یک کار خاص تنظیم کرد. کارهای سبک تر را می توان با فشار کمتر انجام داد.

در موارد دلخواه می توانید سرعت دستگاه را کاهش دهید. این موارد می تواند عمر دستگاه را طولانی تر کند. تایمرها، فیدرها، بخاری ها، کولرها و انواع عملکردهای کمکی را می توان متناسب با کار تغییر داد و خلاصه دستگاه را به شکل های مختلف به کار گرفت.

تطبیق پذیری بیشتر

یک دستگاه پرس هیدرولیک می تواند کارهای گسترده ای را در محدوده تناژ ظرفیت خود انجام دهد. به طور معمول دیده می شود که از این دستگاهها برای عمق دادن به یک سطح خاص، کاهش پوست، کاهش برآمدگی، سوراخ کردن یک قسمت خاص، پانچ کردن، اتصال دادن تحت فشار، صاف کردن و مونتاژ استفاده می شود.

همچنین از این دستگاهها برای تشکیل قطعات فلزی تحت نیرو، تولید قطعات کروی و گرد، فشرده سازی پلاستیک و همچنین تولید قالب برای صنایع مختلف استفاده می شود. بنابراین خرید دستگاه پرس هیدرولیک به معنی داشتن یک دستگاه با قابلیت سازگاری با صنایع مختلف است.

ساکت بودن به عنوان یک مزیت خرید دستگاه پرس هیدرولیک

معمولاً در دستگاه پرس هیدرولیک تعداد قطعات متحرک بسیار کم است و این موضوع باعث کاهش سطح نویز کلی پرس های هیدرولیکی در مقایسه با پرس مکانیکی شده است. واحدهای پمپاژ با اندازه های مناسب و مطابق با نیاز دستگاه به کار گرفته شده اند که حتی با فشار کامل پمپ هم، صدای زیادی تولید نمی کنند و میزان صدای آنها در حد استاندارد است. از آنجایی که هر مرحله از حرکت دستگاه پرس هیدرولیک قابل کنترل است، می توان سر و صدای دستگاه را هم تحت کنترل قرار دارد و این بهانه خوبی برای خرید دستگاه پرس هیدرولیک است.

اندازه کوچک و جمع و جور

یک دستگاه پرس هیدرولیک 20 تنی معمولی تقریباً 8 فوت ارتفاع، 6 فوت طول و دو فوت عرض دارد. یک پرس 200 تنی تنها 10 فوت ارتفاع، 9 فوت طول و تنها سه فوت عرض دارد. با وجود اینکه ظرفیت دستگاه 10 برابر شده، اما از لحاظ فضای اشغال شده فقط 50 درصد بیشتر است. خرید دستگاه پرس هیدرولیک شما را صاحب یک دستگاه مکانیکی ارزان تر و کم هزینه تر می کند که به راحتی می توان آنها را در کارگاه های کوچک هم نصب کرد.

هزینه های ابزار پایین تر

حفاظت و کنترل اضافه بار داخلی به ابزارهای استفاده شده در دستگاه مربوط است. اگر این ابزارها تحمل بار خاصی داشته باشند، هیچ دلیلی برای نگرانی در مورد آسیب دیدن آنها به دلیل اضافه بار وجود ندارد. در حقیقت این ابزارها می توانند فشار را به اندازه ای تحمل کنند که برای آن طراحی شده اند. به همین دلیل ابزارهای استفاده شده در یک دستگاه هیدرولیک هیچ وقت تحت فشاری بیش از فشار استاندارد اندازه گیری شده برای آن قرار نمی گیرد و این باعث افزایش طول عمر ابزار می شود.

ایمنی دستگاه پرس هیدرولیک

هیچکدام از تولید کننده های دستگاه های پرس هیدرولیک نمی توانند ادعا کنند که دستگاههای هیدرولیکی امن تر از دستگاه های مکانیکی هستند. در حقیقت در صورت استفاده صحیح از کنترلر ها و خصوصیات ایمنی، هر دو دستگاه به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که ایمن هستند. استفاده نادرست از هر دستگاهی به طور بالقوه خطرناک است، اما عامل کنترل در دستگاه پرس هیدرولیک باعث شده که ایمنی آن بالا باشد. اتصال قفل نگهبان و همچنین سایر وسایل ایمنی به دلیل ماهیت یک سیستم کنترل پرس هیدرولیک نسبتاً آسان است و این به حفظ ایمنی اپراتور کمک می کند.

نکات منفی و ناامید کننده در خرید دستگاه پرس هیدرولیک

حالا که به نکات مثبت خرید دستگاه پرس هیدرولیک اشاره کردیم، بد نیست که به برخی از ایرادات آنها هم بپردازیم که مطمئناً در انتخاب شما تأثیر گذار است. البته این ایرادات به شکلی هستند که امکان پیشنهاد راهکار برای کوتاه کردن تأثیر آنها وجود دارد.

سرعت دستگاه پرس هیدرولیک

هیچ کدام از دستگاه های پرس هیدرولیکی نمی توانند با سرعت دستگاه های پرس مکانیکی رقابت کنند. در حقیقت سرعت وارده به دستگاه و تبدیل آن به نیرو در قسمت فشار، خیلی زمان بر است. این موضوع باعث می شود که در پروژه هایی که سرعت در اولویت باشد، خریداران به سراغ گزینه های مکانیکی بروند. البته در برخی موارد امکان کوتاه کردن محور استورک وجود دارد.

تجهیزات تغذیه خودکار یا اتوماتیک

دستگاه پرس هیدرولیک برای تغذیه نیروی خارجی یا کمکی نیاز به ابزارهایی دارد. این ابزارها که به عنوان فیدر شناخته می شوند، باید قدرت خاصی داشته باشند تا سیستم بتواند به صورت یکپارچه عمل کند. بنابراین در خرید دستگاه پرس هیدرولیک ممکن است انتخاب سیستم فیدر برای دستگاه برای شما تبدیل به یک چالش شود و نیاز به اطلاعات فنی تری دارید.

شوک بعد از خالی کردن نیرو

این وضعیت هم در دستگاه پرس مکانیکی و هم در دستگاه پرس هیدرولیک وجود دارد. زمانی که این دستگاه ها نیروی خود را خالی می کنند، با مشکل ناشی از رفع فشار مواجه می شوند که برای بازگشت به حالت طبیعی خود را دچار وقفه می شوند و این سرعت آنها را پایین می آورد. ضمن این که این شوک می تواند روی خطوط و اتصالات تأثیر بگذارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>