اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرمت چاپ افست

از آنجا که در حالت کلی، تعدد ذخیره سازی فرمت فایل ها بالا بوده و نام بردن همه آنها از حوصه کاربر خارج است، ما در اینجا در ارتباط با پرکاربردترین و رایج ترین فرمت فایل چاپ که در چاپخانه جنگل نیز مورد تایید می باشد و جهت ذخیره سازی فایل های طراحی چاپی مورد استفاده قرار می گیرد، صحبت می کنیم. از رایج ترین فرمت فایل چاپ می توان به فرمت TIFF، فرمت PSD، فرمت CDR و فرمت PDF اشاره نمود:

فرمت TIFF

فرمت tiff که به فرمتی با بالاترین کیفیت تصویر مشهور است یکی از بهترین فرمت فایل چاپ افست به شمار می آید. بنابراین اگر برای چاپ به کیفیت بالا نیاز است و قصد چاپ تصاویر در اندازه های بزرگ را دارید حتما از این نوع فرمت استفاده نمایید تا خروجی کار باکیفیتی در اختیار داشته باشید.فرمت فایلی tiff که مخفف عبارت Tagged Image File Format است معمولا توسط عکاسان و طراحان حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

به دلیل کیفیت بالایی که خروجی tiff در بر دارد از این فرمت فایل تصویری به منظور اهداف تجاری و به عنوان یکی از بهترین فرمت های فایل چاپ افست استفاده می شود. نکته قابل توجه این است که تفاوت اصلی بین فرمت TIFF و سایر فرمت ها به لحاظ فشرده نشدن فرمت بوده که امکان ویرایش عکس در مراحل بعدی را امکان پذیر می کند.

به یاد داشته باشید که این فرمت از تصاویر حجم بالایی دارند، پس فضای زیادی از سیستم شما را اشغال خواهند کرد. نرم افزارهای پشتیبانی کننده فرمت TIFF را می توان نرم افزارهای Adobe illustrator and photoshop, ACDSee Classic, CorelDRAW, Image Viewer, Picasa نام برد و در صورتی که نیاز به ویرایش این فرمت فایل چاپ دارید کافی است تا از نرم افزارهای Tiff Splitterو Tiff Combiner استفاده کنید.

هرچند بیشتر مرورگرهای وب از TIFF پشتیبانی می کنند. با این حال، در صورتی که با گرافیک وب سر و کار دارید سعی کنید از این فرمت استفاده نکنید؛ چرا که کارکرد اصلی آن برای چاپ است.

فرمت PSD

فرمت PSD یکی دیگر از رایج ترین فایل ها جهت طراحی و ذخیره سازی فایل چاپ افست است. PSD جهت ذخیره تصاویر در نرم افزار Adobe PS استفاده می شود. جالب است بدانید در بین تمامی فرمت های فایل ها، فرمت PSD بالاترین کیفیت فرمت تصویر برای چاپ عکس است.

این فرمت اجازه می دهد تا بتوان لایه های جداگانه را ویرایش نمود. علاوه بر این، پس از زخیره فایل می توان ویرایش های مورد نیاز روی فایل را انجام داد. نرم افزار های پشتیبانی کننده فرمت PSD برنامه های Adobe Photoshop, GIMP, PSD Viewer and Apple’s QuickTime Picture Viewer نام دارند.

موارد استفاده از فرمت PSD:

  • ویرایش و چاپ فایل عکس
  • چاپ دیجیتال کارهای هنری از جمله عکس، نقاشی و غیره

تهیه و تنظیم تصاویر مورد نیاز برای وب

نکته قابل ذکر این است که بسیاری از چاپگرها قالب PSD را نمی پذیرند و بنابراین میبایست فرمت فایل را به TIFF یا JPEG تبدیل کرد. اما خوشبختانه چاپ جنگل امکان دریافت فایل چاپ با فرمت PSD را نیز داراست و نیازی به نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

فرمت PDF

فرمت PDF که مخفف عبارت Portable Document Format است، یک فرمت شناخته شده است که از قدیم الایام کاربرد داشته و اسم آن حداقل یکبار به گوش تمامی افراد خورده است. از فرمت PDF برای ذخیره و انتقال اطلاعات متنی و گرافیکی در شبکه استفاده می شود تا بدین طریق اطلاعات درون فایل دست نخورده باقی مانده و در هر سیستمی به همان شکل اولیه باز شود.

فرمت PDF یکی از باکیفیت ترین فرمت ها جهت ذخیره فایل های چاپی به شمار می آید. از نرم افزار های پشتیبانی کننده فرمت PDF می توان به Adobe Acrobat Reader, Sumatra PDF, Nitro Reader اشاره کرد. همچنین برنامه هایی همچون Adobe Photoshop و Illustrator قادر به ذخیره کردن تصاویر به طور مستقیم به PDF هستند تا شما بتوانید فایل خود را برای چاپ آماده کنید.

فرمت PDF بالاترین کیفیت تصویر جهت چاپ سفارشات را تضمین می کند. به دلیل تطبیق پذیری بالای این فرمت با اکثر دستگاه های چاپگر، استفاده از این فرمت فایل چاپ بسیار رواج دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>