اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارامترهای لازم برای جوجه کشی از تخم شترمرغ
هر پرورش دهنده ای که قصد جوجه کشی از شترمرغ ها را داشته باشد می تواند به دو روش طبیعی و مصنوعی از این پرنده عظیم الجحثه جوجه گیری کند. همیشه استفاده از روش طبیعی، مناسب ترین روش برای جوجه گیری از پرندگان است ولی مادامی که پرورش دهنده تمام سرمایه خود را برای سودآوری از پرنده ها اختصاص داده است طبیعتا استفاده از مولدها برای جوجه کشی طبیعی مقرون به صرفه نخواهد بود چون زمانی که آنها کرچ می شوند تا مدت ها و حتی بعد از تفریخ جوجه ها هم به طول می انجامد.

در این مقاله قصد داریم تا شما را، با دومین روش یعنی استفاده از روش مصنوعی برای جوجه کشی از تخم های نطفه دار شترمرغ ها، آشنا کنیم که البته باید مسائلی را در این امر رعایت کنید که موفقیت شما را تضمین کند. پس از شما دعوت می کنم تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا از پارامترهای لازم الاجرای جوجه کشی از تخم های بارور شتر مرغ ها اطلاعات جامع و کاملی به دست بیاورید.

شترمرغ

خرید، جمع آوری و نگهداری تخم شترمرغ: اگر شما قصد دارید که تخم ها را از جای دیگری تهیه کنید و یا از مزرعه پرورشی خودتان جمع آوری کنید، به این نکات مهم توجه کنید:

  1. به هیچ عنوان از شهرهای دیگر خرید اینترنتی نکنید حتی اگر یک سایت اینترنتی معتبر داشته باشند چون ممکن است نطفه های داخل تخم به خاطر طولانی شدن مسافت از بین بروند.
  2. تخم هایی را بخرید که از سلامت مولدین به خصوص گله مادر اطمینان حاصل کرده اید.
  3. تخم هایی را بخرید که مولدین از تغذیه سالمی برخوردار هستند و اگر از مزرعه خودتان جمع آوری می کنید، نسبت به تغذیه آنها قبل از ایام جفتگیری و تخمگذاری حساس تر عمل کنید و خوراکی در اختیار آنها بگذارید که نره را برای جفتگیری توانمند کند و ماده ها بتوانند تخم های باروری تولید کنند.
  4. تخم های خونی هرگز نطفه های سالمی نخواهند داشت چون نشان می دهد که مادر از یک بیماری خطرناک رنج می برد و عینا به نطفه منتقل شده است.
  5. شترمرغ ها بیشتر در بعد الظهرها تخم می گذارند. ساعت های 4 تا 7، تایم تخمگذاری آنهاست. پس سعی کنید، برنامه جمع آوری تخم های شترمرغ را به این ساعت اختصاص دهید.
  6. تخم های جمع آوری شده را در محلی ذخیره کنید که از قبل ضد عفونی شده است.
  7. هیچ از تخم های جمع آوری شده شکسته و یا ترک نخورده باشند.
  8. تخم هایی را جمع آوری کنید که اندازه آنها کاملا استاندارد است و شکل غیر طبیعی ندارند.
  9. برای اطمینان از عدم آلودگی تخم هاف آنها را با استفاده از افشانه پنج گرم Virkon که در یک لیتر آب ولرم به خوبی حل شده است، ضد عفونی کنید یا با استفاده از گاز دادن از عدم آلودگی پوسته های تخم اطمینان حاصل کنید.
  10. ذخیره تخم های بارور نباید بیشتر از یک هفته به طول بینجامد چون ممکن است سلامت آنها به خطر بیفتد که نتیجه ای به غیر از کاهش راندمان تولید نخواهد داشت.
  11. آنها را در دمای 15 الی 20 درجه سانتی گراد و در رطوبت نسبی 75 درصد نگهداری کنید.
  12. ایمنی های لازم را به کار ببندید تا ورود جانوان و حشرات موذی به داخل انبار ذخیره، غیرممکن باشد.

استفاده از دستگاه های جوجه کشی باکیفیت: دستگاه های جوجه کشی تمام خودکار و باکیفیت دومین و در واقع یکی از مهم ترین دلایل برای جوجه کشی موفق است یعنی موفقیت و عدم پیروزی شما در گرو خرید چنین دستگاه هایی خواهد بود در غیر این صورت نه تنها سرمایه قابل توجهی را از دست خواهید داد بلکه تمام زحمات شما از قبیل نگهداری و مراقبت از گله مولد، رسیدگی به تغذیه آنها، هزینه های نگهداری و بسیاری از مسائل دیگر که برای به دست آوردن تخم های نطفه دار با کیفیت انجام داده بودید، همگی در یک دوره جوجه کشی ناموفق از بین خواهد رفت پس؛ خرید دستگاه جوجه کشی با کیفیت اولویت و اساس کار جوجه کشی از تخم های نطفه دار با کیفیت است ضمن اینکه:
محل قرار گیری دستگاه جوجه کشی در معرض شدید نور آفتاب نباشد.
کف زمین هموار و کاملا تراز باشد.
هیچ مانعی در بازخورد هوای تازه به محل قرار گیری دستگاه وجود نداشته باشد و حدالامکان سعی کنید از فن های تهویه برای اکسیژن رسانی به داخل محیط استفاده کنید.
قسمت داخلی و تمامی لوازم داخل دستگاه جوجه کشی را به طور کامل ضد عفونی کنید.
48ساعت قبل از قرار دادن تخم ها در داخل دستگاه، آن را روشن کنید و از تنظیم شدن مقادیر دمایی و رطوبتی آن مطمئن شوید.

شترمرغ

دمای محیط را قبل از انتقال تخم ها در داخل دستگاه جوجه کشی، به 25 درجه سانتیگراد برسانید.
اجازه بدهید تخم ها به مدت 12 الی 24 ساعت و در دمای 25 درجه سانتیگراد باقی بمانند تا قبل از ورود به دمای بالای 36 درجه دچار شک دمایی نشوند.

مراقبت از نطفه ها در ایام ستر و هچر

اگر شما یک دستگاه جوجه کشی با کیفیت و تمام اتوماتیک خریداری کرده باشید مطمئن باشد درصد جوجه آوری تخم های بارور شما به شرط برآورده کردن تمامی شرایطی که در قسمت های بالا به آن اشاره کردم بالای 90 درصد افزایش می یابد. چون تمام تنظیمات دمایی، رطوبتی، اکسیژن رسانی، چرخش تخم ها در زاویه مناسب و درفاصله های زمانی یکساعته به صورت کاملا اتوماتیک سازماندهی شده است. تنها کاری که شما در این مدت انجام می دهید کنلینگ تخم ها در هفتمین روز و چهاردهمین روز است. البته در روز هفتم تخم هایی را حذف خواهید کرد که فاقد نطفه هستند و در روز چهاردهم تخم هایی را که رشد نطفه در آنها متوقف شده است.

ایام هچر زمان انتقال تخم ها از قسمت ستر به قسمت هچر دستگاه است که معمولا در روز 38 ام اتفاق می افتد. بعد از گذشت سه روز جوجه یکی پس از دیگری پوسته داخلی تخم ها را می شکنند و بیرون می آیند.

یادآوری یک نکته
به هیچ عنوان در بیرون آمدن جوجه ها از تخم، مداخله نکنید و اجازه بدهید به مدت 12 الی 24 ساعت در داخل دستگاه باقی بمانند در غیر این صورت اقدامات عجولانه شما ممکن است، زندگی و توان جسمی آنها را به خطر بیندازد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>