اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیلندر فشار چاپ هلیو

فشار به وسیلهٔ سیلندر بر روى فویل و یا کاغذ که از بین سیلندر چاپ مى گذرد و به وسیلهٔ سیلندر فشار مرکب که از گودى هاى سیلندر منتقل مى شود، بلافاصله در مسیر خشک کننده قرار مى گیرد. عمل خشک شدن چاپ طورى در ماشین پیش بینى شده است که رنگ اول پس از آنکه از سیلندر به وسیلهٔ سیلندر فشار بر روى فویل قرار گرفت، در طول مسیرى که باد گرم در آن جریان دارد خشک شود.به وسیلهٔ یک غلطک کائوچوىى که حالت ارتجاعى آن 70 الى 72 مى باشد براى ماشین هاى چاپ تعیین مى گردد.

سیلندر فشاردهنده (سیلندر رول پرس)

سیلندرهاى فشاردهنده هیچ گونه پوشش موضعى ایجاد نمى کنند. کیفیت چاپ روى سیلندرها به خوبى احساس مى شود. مکانیسم فشار ممکن است از یک یا دو سیلندر تشکیل شده باشد، یا خود فشاردهنده مجهز به کائوچو، به اندازهٔ کافى سنگین بوده و به سیلندر چاپى تکیه داده شود و یا نقش آن به طور ساده، ارتجاعى بوده و یک سیلندر دوم از جنس چدن یا فولاد نیز به آن ضمیمه شود.

در هر دو مورد فشاردهنده با سرعت زیاد، هماهنگ با سرعت ماشین، بدون آنکه فرمانى به آن داده شده باشد مى چرخد. در ماشین هاى مدرن که در حال حاضر ساخته مى شود، فشار سیلندر پنوماتیک و یا هیدروپنوماتیک مى باشد. عدم امکان تغییرات موضعى پوشش و بى نظمى هایى جزئى در فشار روى ماشین هایى با قطر بزرگ و بى نظمى هاى احتمالى سیلندر یا فشار دهنده و مخصوصاً اختلافات نرمى کاغذهاى مختلف چاپ، ثابت مى کند که فشاردهنده حتماً باید به کائوچو مجهز باشد تا خاصیت ارتجاعى پیدا کند.

تماس فشاردهنده و کاغذ و سیلندر بر طبق یک خط هندسى انجام نمى گیرد، بلکه بر طبق نوارى با عرض متغیر، به تناسب ارتجاعى بودن کائوچو، صورت مى گیرد که حدّ متوسط آن 12 میلى متر است. فشاردهندهٔ نرم به کاغذ امکان مى دهد که از حفره هاى سیلندر، بهتر مرکب بگیرد؛ لیکن بر اثر لغزش ذرات کائوچو برروى یکدیگر فشاردهنده گرم شده و کائوچوى نرم آن، به خصوص در هنگام سرعت زیاد، زودتر فرسوده مى شود.
همچنین، هرگاه فشاردهنده با کاغذ خراش دهنده یا ساینده اى که در آن ذرات معدنى در سطح کاغذ باقى مانده باشد، کار بکند به سرعت خراب مى شود.

روى ماشین هایى با عرض زیاد، باید فشاردهنده هاى خیلى سخت به کار برد تا تغییر شکل ندهند. روى همهٔ ماشین ها، کائوچوى فشاردهنده باید طورى باشد که کاملا به استوانهٔ فولادى بچسبد و در برابر فشارهاى تاب خوردگى مقاومت کنند.

مسئله اى که کیفیت فشار به وجود مى آورد این است که اپراتور را عملاً مجبور مى کند که بین کیفیت فشاردهنده ها سازش و هماهنگى به وجود آورد. راه حلى که در اىن زمینه وجود دارد این است که براى هر ماشین چند دستگاه فشاردهنده با استانداردهاى مختلف داشته باشىم و از بین آن ها آنکه بهتر به کاغذ و فویل ها سازش دارد را انتخاب کنیم.

فرسودگى فشاردهنده تابع سرعت دورانى آن ها مى باشد.هرچه قطر آن ها بیشتر باشد، کمتر گرم مى کند. بنابراین به نفع کاربر چاپ است که براى ماشین هاى سریع، فشاردهنده هایى با قطر زیاد به کار ببرد. لیکن از طرف دیگر فشاردهنده هاى بزرگ، سنگین تر بوده و حمل و جابه جا کردن آن ها مشکل است.
سختى و سفتى فشاردهنده به مرور زمان و به تدریج که از قطر آن کاسته مى شود افزایش مى یابد. حدنصاب این افزایش 3 درجه مى باشد ولى حدنصاب قطر نباید از0/5+ درجهٔ میلیمتر تجاوز نماید.

میزان کردن فشار

میزان کردن و تنظیم فشار از تغییر نیرویى که به فشاردهنده وارد مى آید حاصل مى گردد. دستگاه هاى جدید فشار بادى کنترل تعادل حرکت و فشار را امکان پذیر ساخته است. فشار لازم براى چاپ بستگى به نوع فویل 2 و یا کاغذ دارد به همین دلیل کاربر چاپ غالبا مجبور است که نوع فشار را طورى تنظیم کند که نقش روى سیلندر به فویل و یا کاغذ منتقل شود.استحکام و سختى فشاردهنده بستگى به موارد زیر دارد:

  • براى سلوفان و پلاستیک: فشار 5 کیلوگرم و سختى فشاردهنده 60 درجه است.
  • براى کاغذ قشردار: فشار 15 تا 20 کیلوگرم و سختى فشاردهنده 70 درجه است.
  • براى کاغذ سخت و مقوا: فشار 22 تا 37 کیلوگرم و سختى فشاردهنده 85 درجه است که براى مقواى سخت 90 درجه مى باشد.

میزان کردن فشار در منتهى الیه فشاردهنده صورت مى گیرد. نیروى فشار ارتجاعى است. فشار هوا از طریق فنر تحت فشار به وسیلهٔ فرود آوردن بالشتک هاى فشاردهنده و غلطک متکى به آن صورت مى گیرد و یا به وسیلهٔ دوران گریز از مرکز با دست یا موتور برقى انجام مى گیرد.زمانى که ماشین متوقف شود، فشاردهنده ها را چند میلى متر با دست و یا به وسیلهٔ سیستم برقى بالا نگه مى دارند تا کاغذ به سیلندر نچسبد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>