اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مراحل اولیه چاپ افست

صنعت چاپ به عنوان یکی از صنایع مادر همیشه و همه جا متقاضی و سفارش دهنده بسیار زیادی دارد و حتی با تغییرات دنیای امروز نیاز و مراجعه به آن نه تنها کمتر نشده بلکه با افزایش این درخواست ها نیاز به تکنولوژی و نوآوری در این صنعت روز به روز بیشتر می شود.

قصد دارم با این مقاله به توضیح مراحل مختلف یک پروژه و سفارش چاپی در ایران بپردازیم. احتمالا می دانید که تکنولوژی چاپ در ایران چندان رشدی نسبت به کل جهان نداشته و حتی با وجود ورود برخی دستگاه های جدید و به روز، مهارت و تخصص کامل آن وارد نشده و چاپ با این دستگاه ها با همان روش کار با دستگاه های قدیمی انجام می شود؛ بدون توجه به امکانات جدید و تکنولوژی نوین به کار رفته در آنها.

مطمئنا به عنوان کارفرما و سفارش دهنده باید بدانید که سفارش شما چه مراحلی را از ابتدا و انجام و ارسال به شما طی می کند.مراحل یک سفارش را می توانیم به سه بخش اصلی تقسیم کنیم:

  • مراحل اولیه
  • مراحل مربوط به چاپ (مراحل چاپ) 
  • فعالیت های پس از چاپ

مراحل اولیه

تهیه متریال

بعد از تصمیم گیری برای انجام سفارش باید تمام نیازهای اطلاعاتی مربوط به کار را تامین کنید. منابع متنی، تصویری و پیشنهادهایی که نسبت به کار دارید. بهتر است همه آنها به صورت مدون و قابل بررسی و مقایسه باشند. مثلا پیشنهادهایتان را بنویسید. الویت بندی کنید و در صورت وجود پیشنهاد دیگر با لیست خودتان مقایسه کنید. دقت کنید نظری را که نمی توانید از ذهنتان خارج کنید و روی کاغذ ترسیم کنید همان بهتر که همانجا بماند.

کاغذ نیز جزء متریال و مواد اصلی مربوط به ادامه پروژه است که باید از همین ابتدای کار آن را در نظر داشته باشید و در صورت لزوم تهیه کنید. چرا که جدای از بحث قیمت کاغذ در کشور ما که به ساعت و دقیقه تغییر می کند، وجود یا عدم وجود کاغذ مورد نظرتان در بازار نیز حائز اهمیت است و ممکن است دستخوش شرایط بازار آسان یا سخت باشد.

طراح و واحد طراحی

در این مرحله نیاز به یک طراح یا واحد طراحی دارید که جدای از طراحی، آماده سازی فایل های آماده چاپ شما را نیز انجام دهد. دقت کنید که در انتخاب چنین واحد و شخصی دقت داشته باشید. اینکه مراکز یا افرادی عنوان مرکز طراحی و طراح برای خود استفاده کنند زیاد به چشم می خورد اما اینکه واقعا در این کار تخصص لازم و کامل را داشته باشند نیاز به بررسی دقیق دارد.

خلاصه کلام از مراکز و افراد با تجربه مشخص و مناسب استفاده کنید و صرف ادعای قیمت پایین تر کارتان را خراب نکنید. چرا که مراحل بعدی بسیارند و نیاز است که برای کیفیت و در کل کار بهتر فایل حرفه ای و مناسبی با رعایت تمام استانداردهای مورد نیاز داشته باشید.

خروجی

همانطور که در مرحله قبل توضیح دادم، لازم است فایل خروجی کارتان پس از طراحی تمام استانداردهای مورد نیاز و مبتنی بر نوع چاپ و استفاده ای که از این طرح می کنید را دارا باشد. این بدان معناست که تنها ذخیره فایل طراحی بدون توجه به اتفاقات و نیازهای بعدی چاپ کمکی به شما نمی کند.

بلکه طراح باید بسیاری نکات را قبل از ذخیره و ارسال فایل در نظر بگیرد و گاهی حتی تغییراتی در فایل مورد نظر ایجاد کند. مواردی مانند نوع کاغذی که قرار است بر روی آن چاپ انجام شود. یا فاصله صفحات به واسطه نوع صحافی تغییر می کند. یا اینکه چه مقدار و از کدام جهت از طرح در چاپخانه و پس از آن در صحافی برش می خورد را باید کاملا زیر نظر داشته باشد و تمهیدات لازم را برای آن اندیشیده باشد.

قالب سازی

برای آن دسته از محصولاتی که نیاز به برش خاص و غیر صاف (مثل جعبه) می بایست قالب طراحی و ساخته شود. طراحی قالب به همراه طرح کار در واحد طراحی انجام می شود و فایل قالب را نیز برای ساخت به قالب سازی بفرستید. محصول قالب سازی، صفحه های چوبی یا فلزی است که به اصطلاح «تیغه» می گویند. تیغه ها در لترپرس بر روی کاغذهای چاپ شده اجرا می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>