اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


ویژگی های چاپ سیلک اسکرین

ویژگى هاى چاپ سیلک اسکرین

از سال 1920 میلادى چاپ سیلک اسکرین علاوه بر روى پارچه روى مواد دیگر نیز متداول شد. اقتصادى بودن این روش براى تکثیر کارهاى کم تیراژ، سادگى نسبى عملیات اجرایى، انتقال ضخامت بالایى از مرکب به روى جسم چاپ شونده، قابلیت چاپ بر روى مواد مختلف، پیچیده نبودن تکنولوژى ماشین آلات، هزینهٔ کم اجرایى، نیاز به سرمایه گذارى کمتر نسبت به دیگر روش هاى چاپ و زیبایى چاپ، اندک اندک موفقّیت چاپ سیلک اسکرین را در عرصهٔ صنعت تثبیت کرد.

موارد کاربرد چاپ سیلک

  • چاپ سیلک روی نایلکس و نایلون
  • چاپ سیلک اسکرین بر روی کارتن و مقوا
  • چاپ سیلک بر روی بسته بندی و چاپ جعبه
  • چاپ ساک دستی پارچه ای
  • چاپ اسکرین بر روی CD- DVB
  • چاپ سیلک بر روی سررسید و تقویم رومیزی و دفتر تلفن
  • چاپ سیلک بر روی چرم و کیف و کفش
  • چاپ اسکرین بر روی آینه و شیشه
  • چاپ سیلک اسکرین بر روی تابلوهای هنری و تابلوهای صنعتی و تابلوهای اطلاع رسانی
  • چاپ سیلک روی گونی و پارچه و البسه
  • چاپ سیلک بر روی هدایای تبلیغاتی مثل ساعت و خودکار

انعطاف پذیری چاپ سیلک اسکرین

سیستم چاپ سیلک اسکرین چنان انعطاف پذیر است که از یک روش بسیار ساده ی دستی تا یک ماشین چندین رنگ چاپ رول یا کلیه سیستم های خشک کن را در خدمت گرفته و در طول این راه صلابت خود را حفظ کرده است.در مواردی که محدودیت هایی مثل تنوع و زیبایی رنگ، اندازه کار، ضخامت جنس چاپ شونده شکل های گوناگون، مقاومت محصول نهایی در مقابل عوامل طبیعی، سرمایه گذاری و هزینه بالای اقدامات اولیه در مورد دیگر روش های چاپ وجود داشته و مانع از فعالیت گسترده آن ها شده است. چاپ اسکرین این نقاط ضعف را به راحتی پوشانده و در عرصه کار خود کاملا موفق بوده است، ضمن این که هنوز امکان پیشرفت آن وجود دارد.

در سال 1950 میلادی چاپ اسکرین برای چاپ بر روی بطری های پلاستیکی و تولید مدارهای الکترونیکی به کار گرفته شد. گسترش موارد استفاده از مواد پلاستیکی و نیاز روزافزون تولید مدارهای الکترونیکی در پیشرفت مواد و تکنیک چاپ سیلک اسکرین بی تأثیر نبوده است. در سال های اخیر، این روش چاپ به دلیل انعطاف پذیری آن و هم جهت بودن با تغییرات تکنولوژیکی، از رشد و اعتبار قابل ملاحظه ای به ویژه در حیطه ی صنعتی برخوردار شده است. حتی به عقیده بعضی از متخصصان امر، باید درباره این روش چاپ، جدا از دیگر روش های متداول چاپ بررسی و تحقیق کرد.

مرکب چاپ اسکرین در چه مواردی مورد نیاز است؟

براى چاپ بر روى مواد مختلف نیاز به مرکب با رنگ هاى مختلف چاپ شدنى بر روى جسم چاپ شونده است. این تنوع مرکّب و رنگ به میزان چشم گیرى در چاپ اسکرین نسبت به دیگر روش هاى چاپ وجود دارد. در این خصوص، مى توان از رنگ لعابى، رنگ روغنى، رنگ پایهٔ گیاهى، رنگ لاکى، مرکب هایى با پایهٔ ونیل اکرولیک، نیرو سلولز، اتیل سلولز و مواد دیگر ساخته شده از لاستیک نام برد.

مکانیزم چاپ سیلک اسکرین

استنسیل از تصویر مورد نظر بریده شده و به وسیلهٔ الیاف تورى کشیده شده بر روى یک قاب نگه داشته مى شود. مرکّب مصرفى به وسیلهٔ یک کاردک با لبهٔ لاستیکى به نام اسکویی جی از بین سطوح باز استنسیل و تورى بر روى سطح چاپ شونده فشرده شده در طول کار کشیده مى شود. چه ماشین سادهٔ دستى یا ماشین تمام اتوماتیک، در اصول کار هیچ تغییرى پدید نمى آورد.

حلال: در طول عملیات چاپ، مرکب در درون قاب شابلون نگهدارى مى شود و به طور طبیعى، پیوسته در مجاورت هوا خواهد بود؛ بنابراین، حلّل مرکب نباید بسیار فرار باشد؛ چرا که هم حلال زیادى به مصرف خواهد رسید و هم هواى محیط کار آلوده خواهد شد.حلال مصرفى یا افزودنى هاى مرکب نباید باعث حل شدن یا ترک خوردن لاستیک کاردک شود. همچنین نباید حساس مصرف شده در تورى را در خود حل و از تورى پاک کنند.

ویژگى مرکب مصرفی در چاپ سیلک اسکرین

مرکب مصرفى باید چنان رقّتى داشته باشد که به راحتى از درون منفذهاى تورى عبور کند ولى آنچنان هم رقیق نباشد که باعث سایه در کنار تصاویر چاپ شده شود. روانى مرکب باید در چاپ سیلک اسکرین در کمترین میزان باشد ولى باید درحدّى نگه داشته شود که باعث چسبندگى جسم چاپ شونده بر روى تورى درموقع جدا شدن از یکدیگر نشود و بتوان جسم چاپ شونده را بدون نیاز به کشش اضافى از تورى چاپ جدا کرد. متناسب با نوع سیستم خشک کن و مرکب مصرفى، کار چاپ شده باید در زمانى معقول و عملى خشک شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>