اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


معایب چاپ افست


چاپ افست چگونه کار می کند؟

چاپ افست، محبوب ترین تکنیک برای چاپ تجاری است. این تکنولوژی از قرن بیستم در دنیای چاپ و نشر ظاهر شد و به کسب و کارها در تولید لوازم التحریر، چاپ بروشور، کاتالوگ های تبلیغاتی، مجلات و کارت ویزیت کمک عمده ای کرده است. همچنین از آفست لیتوگرافی برای چاپ روی محصولات تجاری مانند جعبه یا کارتن استفاده می شود.

چاپ افست چیست؟

این روش به این علت افست نامیده می شود که مرکب بر خلاف انواع دیگر چاپ مستقیما به روی کاغذ پاشیده نمی شود بلکه جوهر مخصوصی در دو مرحله به سلندرهای فلزی یا لاستیکی منتقل شده و سپس روی کاغذ چاپ می شود. روش چاپ آفست سه مرحله ای باعث کاهش فرسایش و پارگی صفحه لیتوگرافی شده و در نتیجه عمر آن را طولانی تر می کند.یک چاپگر افست شامل سه سیلندر است:

  • سیلندر زینک
  • سیلندر چاپ
  • سیلندر لاستیک

در چاپ افست، ناحیه تصویر و ناحیه غیر تصویر در همان سطح صاف وجود دارند.لیتوگرافی آفست بر مبنای تفکیک روغن از آب کار می کند. این صفحات دارای مناطقی هستند که در قسمت هایی موارد قابل چاپ و مناطق دیگر خالی در نظر گرفته می شوند.

مناطقی که قرار است چاپ شوند مرکب به آنها چسبیده و مناطق دیگر که خالی هستند به وسیله آب دفع شده و نمای کلی شکل می پذیرد. در پایان جوهر باقی مانده بر سطح رول سیلندر به کاغذ مورد نظر انتقال می یابد.برخی از ماشین های چاپ افست از یک لایه سیلیکون استفاده می کنند که به جای آب، جوهر را دفع می کند. این سیستم ها "آفست خشک" یا "بی آب" نامیده می شوند.

4 رنگ اصلی چاپ افست

چاپ افست رنگی از چهار رنگ اصلی استفاده می کند:

  • فیروزه ای 
  • سرخابی
  • زرد 
  • سیاه 

که هر رنگ به طور جداگانه اعمال می شود، یعنی یک زینک و یک سیلندر به ازای هر رنگ.چاپ offset تخصصی نیز می تواند از جوهرهای pre-mix، مانند رنگ های متالیک و Pantone برای ایجاد رنگ های خارج از محدوده رنگ چاپ استاندارد استفاده کند.

نحوه چاپ آثار چاپی

در ابتدا فایل طراحی شده به لیتوگرافی فرستاده می شود. در گارگاه لیتوگرافی با استفاده از پرینتر های image setter از طراحی اولیه خروجی گرفته می شود و این خروجی برای چهار رنگ اصلی که در بالا به آن اشاره شد تولید شده و بر روی صفحاتی که زینک نامیده می شوند می افتد.اگر یک ماشین چاپ افست سریع و کارآمد باشد قادر است تا 18000 شیت را در ساعت چاپ کند. که هر شیت می تواند حاوی حدود هشت برگه A4 باشد. یعنی چیزی حدود 144000 صفحه در هر ساعت!!

چگونگی شروع به کار یک چاپگر افست

قبل از شروع چاپ جدید، صفحات چاپ باید جایگزین شوند و تعدادی صفحه برای بررسی این که آیا کیفیت مطلوب است یا نه، چاپ می شوند. این صفحات  قلق گیری یا آماده سازی نامیده می شوند، که می تواند تا 15 دقیقه یا 10 صفحه بسته به پیچیدگی کار چاپ برسد.

اگر بر روی یک مطبوعات تک رنگی چاپ می کنید، ابتدا باید قبل از چاپ رنگ دیگری، سیستم جوهردهی را کاملا ً تمیز کنید تا مرکب خشک شده یا گرد و خاک درون آن نباشد.برای شروع فرآیند آماده ساختن، صفحات تصویر شده بر روی سیلندر plate نگه داشته می شوند و تنظیمات برای چگالی مرکب انجام می شوند. دسته ای از صفحات اولیه با سرعت پایین چاپ می شوند و تراز رنگ و تراز آب مورد بازرسی قرار می گیرند.

چاپ افست در مقابل چاپ دیجیتال

در حالی که چاپ افست چاپ زیبایی را با حداقل هزینه تولید می کند، برخی از پروژه ها به تیراژ بالا در چاپ احتیاجی ندارند. اگر پروژه شما کم تر از 500 صفحه باشد، بهترین راه حل چاپ دیجیتال است.

مزایای چاپ دیجیتال و افست

اسامی، آدرس ها، یا اعداد روی یک کارت می تواند به سادگی تغییر کند هیچ هزینه اولیه ایجاد صفحات فلزی، فلورسنت، و غیره با جزییات دقیق در چاپ وجود ندارد.پس از هزینه اولیه در زمان راه اندازی، شما تنها حدود 1000 تومان برای کاغذ صرف خواهید کرد.اگر نیاز دارید تا آگهی ها، بروشورها، دفترچه، خبرنامه ها، و مطالب دیگر را در چندین جلد بزرگ چاپ کنید، چاپگر دفتری یا حتی چاپگر دیجیتالی حرفه ای راه رفتن نیست. در این زمینه چاپ افست کم هزینه تر است.

اگر لازم است یک طرح بزرگ را چاپ کنید، بهتر است چاپ افست این کار را انجام دهد. هنگامی که طراحی اولیه به استوانه بشقاب انتقال داده شد، چاپ بر روی کاغذ تنها چند ثانیه طول می کشد.چاپ افست گوشه های تیز، جزئیات ظریف، و تصاویری با رنگ های غنی و دقیق تر تولید می کند. یک چاپگر معمولی قادر به مطابقت با این سطح بالای کیفیت نخواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>