اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


فرایند چاپ لترپرس

فرآیند چاپ لترپرس

چاپ لترپرس در 4 مرحله چیدمان، جایگذاری، قفل و چاپ انجام می شود. که با توجه به اندازه مجموعه مورد نظر این مراحل در مکان های متفاوتی انجام می شوند، اگر شما یک مجله کوچک و محلی باشید که تعداد چاپ شما پایین باشد همه این مراحل در یک جا انجام می شود و اگر مجله ای بزرگ باشید، شاید دپارتمان های جداگانه ای برای این کارها داشته باشید.

مرحله اول: چیدمان

چیدمان مرحله ای است که قطعات متحرک برای فرم دهی متن یا تصویر مورد نظر چیده می شوند، شخصی که مسئول این کار است حروف چین نام دارد و تمامی حروف را مانند یک نوشته در کنار هم می چیند که یا به صورت دستی و یا مکانیکی به وسیله یک کیبورد انجام می شود.

مرحله دوم: جایگذاری و قفل

جایگذاری و قفل مرحله ای مهم است که باید کلمات چیده شده در کنار هم قفل شده و ثابت بمانند تا برای چاپ کردن آماده شوند. معمولا برای قفل کردن در این روش از یک سنگ بزرگ و ثابت استفاده می کنند. تکنیک قفل کردن صفحات در چاپ به صورت پشت سر هم است و اگر شما چندین صفحه با سایز کوچک داشته باشید را می توانید در یک سنگ آن ها را با هم قفل کنید.

مرحله سوم: چاپ

در چاپ های دستی معمولا دو نفر را برای انجام کار ها نیاز دارند، یک نفر برای جوهر و نفر دیگر برای انجام چاپ است. البته در چاپ های دیجیتال که در سال های اخیر رشد و پیشرفت فراوانی داشته اند، برای همه این مراحل یک نفر را بیشتر نیاز ندارد و آن یک نفر هم برای کاغذ گذاری است.

در صنعت چاپ و بسته بندی به صورت دستی، بعد از فرآیند چاپ لازم است که زمانی را برای خشک شدن به کاغذ دهیم که در چاپ این دیجیتال این زمان و فرصت درون دستگاه انجام می شود و شخص اپراتور فقط برای برداشتن و یا گذاشتن کاغذ به سمت دستگاه می رود.

به همین دلیل است که چاپ های دستی از رونق افتاده و جای خود را به چاپ دیجیتال داده اند. در چاپ مورد نظر ما یعنی چاپ لترپرس شما می توانید با کیفیت بالایی چاپ را انجام داده و از نتیجه آن لذت ببرید اما لازم است که زمان قابل توجهی را برای حروف چینی و چاپ بگذارید.

در چاپ خانه های قدیمی افرادی هستند که خبره این چاپ هستند و برای یادگرفتن آن نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد که اگر به این درجه ای از کاربلدی در این نوع چاپ برسد می توانید چاپ های فوق العاده زیبا و با کیفیتی را تحویل دهد. امروزه این افراد کاربلد در چاپ لترپرس به صورت محدود کار می کنند و در تیراژ های بسیار محدود سفارشات را انجام می دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>