اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چاپ تامپو چیست؟

چاپ تامپو نوعی فرآیند چاپ است که در آن جوهر از یک صفحه فلزی گرفته شده و به یک بالشتک منعطف هدایت می شود که به وسیله ی آن امکان چاپ بر روی شی مورد نظر فراهم می شود. چاپ تامپو جزء چاپ های گود است زیرا در فرآیند چاپ آن از یک کلیشه ی گود و پد استفاده می شود. پد ابزاری است برای انتقال طرح چاپی بر روی شی مورد نظر.

پد معمولا از موادی تهیه می شود که بافتی نرم داشته باشند. انعطاف پذیری پد باعث می شود امکان چاپ بر روی سطوح پیچیده فراهم آید. چاپ تامپو را می توان در موارد گوناگونی به کار برد، از جمله: چاپ بر روی سرامیک، پلاستیک، فلز، شیشه و....

پد استفاده شده در چاپ تامپو دارای خاصیت ارتجاعی و کشسانی بالایی است و همین امر سبب می شود تا بتوان بدون هیچ مشکلی بر روی سطوح مختلف چاپ زد. استفاده از چاپ تامپو دامنه ی بسیار وسیع و گسترده ای در صنایع گوناگون دارد و در صنعت چاپ و تبلیغات به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. می توان رد پای چاپ تامپو را در اشیاء کوچک و بزرگ مشاهده کرد. به عنوان مثال می توان موارد زیر را نام برد:

چاپ بر روی لوازم ورزشی مانند توپ. از چاپ تامپو در صنعت پوشاک نیز استفاده می شود. در این مورد چاپ مستقیما بر روی پارچه و لباس اعمال می شود. در انواع هدایای تبلیغاتی می توان چاپ تامپو را دید. صفحه کلید کامپیوتر و ماشین حساب همگی از چاپ تامپو بهره می برند. این چاپ را بر روی انواع اسباب بازی ها و تجهیزات پزشکی نیز می توان دید.

امروزه چاپ تامپو جایگاه ویژه ای در این صنعت پیدا کرده و اکثر کارخانجات، تولیدی ها و شرکت های تبلیغاتی به صورت مستقیم و غیر مستقیم با آن در ارتباط هستند. چاپ تامپو از آنجا وارد صنعت چاپ شد که چاپ بر روی سطوح و اشکال هندسی با مشکل مواجه شد. وجود پد سیلیکونی منعطف در چاپ تامپو می ‍تواند به راحتی جوهر را در تماس کامل به سطح هندسی مورد نظر انتقال دهد و از محدودیتی که در چاپ سیلک اسکرین و افست وجود دارد خبری نیست.

چاپ تامپو با نام هایی مانند چاپ بالشتکی Pad printing و یا تامپوگرافی نیز شناخته می شود. چاپ تامپو از سال 1970 مورد توجه و استفاده قرار گرفت. جوهر استفاده شده در چاپ تامپو همانند همان جوهرهایی است که در چاپ سیلک اسکرین مصرف می شود و به طور قابل ملاحظه ای دارای چگالی پایینی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>