اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه جوجه کشی مخصوص شترمرغ
کرده است و البته قابلیت های بسیاری به دستگاه افزوده شده که از این قابلیت ها می توان به طراحی سیستم رطوبت گیری و رطوبت دهی پیشرفته و کاملاً مجزا، سیستم تنظیم دما و رطوبت با استفاده از هوش مصنوعی، اگزوز خروجی برای تهویه و تخلیه رطوبت، بدنه تمام پی وی سی، شاسی آلومینیومی، موتور قدرتمند جوجه کشی و ده ها قابلیت دیگر اشاره کرد. برای راحتی استفاده از این دستگاه طراحی خاصی صورت گرفته است تا هر چه بیشتر بتوان کاربری دستگاه را ساده کرد، این دستگاه جوجه کشی را می توان یکی از بهترین دستگاه های جوجه کشی شترمرغ موجود در کشور دانست که در مزارع پرورش شترمرغ استفاده می شود. ماشین جوجه کشی شترمرغی 24 تایی با وزن 65 کیلوگرم و ابعاد (ارتفاع:92 عرض:70 طول:108) ساخته شده و روانه بازار گردیده است.

دستگاه جوجه کشی شتر مرغی 24 تایی مخصوص جوجه کشی از شترمرغ بوده که توسط گروه اسکندری مطابق با آخرین فنّاوری روز دنیا و با امکانات منحصر به فرد طراحی و ساخته شده است. به نوعی که سیستم مخصوص رطوبت گیر، سیستم رطوبت دهی پیشرفته، شانه های مخصوص تخم نطفه دار شترمرغ، سبدهای هچ، سیستم تمام خودکار جوجه کشی از شترمرغ و … در این محصول مخصوص جوجه کشی از شترمرغ طراحی و ساخته شده است.

دستگاه

این در حالی است که بسیاری از سازندگان دستگاه جوجه کشی شترمرغ بدون توجه به اینکه میزان رطوبت و دما در شترمرغ کاملاً با پرندگان دیگر متفاوت است، دستگاه های جوجه کشی از پرندگان معمولی را برای جوجه کشی از شترمرغ ارائه می کنند که با این کار فرد خریدار ضرر بسیاری را متحمل خواهد شد.

بدنه تمام پی وی سی
دستگاه جوجه کشی مخصوص شترمرغ 24 تایی از بدنه ی پی وی سی فشرده و یکپارچه بهره می برد که کاملاً آنتی باکتری می باشد. این بدنه به صورت دوجداره و با ضخامت کافی ساخته شده که باعث جلوگیری از اتلاف انرژی می شود. اگر نگاهی به دستگاه های جوجه کشی خارجی بیندازیم،

می بینیم که به ندرت از بدنه فلزی استفاده کرده اند و این دلایل مختلفی دارد که ازجمله مشکلات بدنه فلزی می توان به درصد قابل توجه اتلاف انرژی به دلیل رسانای حرارت بودن فلز، امکان زنگ زدگی، خطر برق گرفتگی و … اشاره کرد. این در حالی است که بدنه PVC کاملاً عایق حرارت بوده و مقاوم در برابر عوامل محیطی می باشد.

ازجمله مزیت های بسیار مهم در دستگاه های جوجه کشی شترمرغی گروه صنعتی اسکندری می توان به قابلیت شست و شوی دستگاه اشاره کرد که بعد از هر دوره جوجه کشی کاربر می تواند به راحتی برای نظافت، دستگاه را مورد شست شو قرار دهد.

ایزولاسیون و درزگیری بدنه ماشین جوجه کشی 24 تایی مخصوص شترمرغ بسیار دقیق انجام گرفته که درصد پرت انرژی در آن تقریباً به صفر می رسد. همچنین خطر برق گرفتگی در بدنه پی وی سی وجود ندارد، زیرا PVC عایق الکتریسیته و برق نیز می باشد.

مزایای بدنه PVC:
با توجه به ایزولاسیون قوی در بدنه PVC، ماشین های جوجه کشی سری شترمرغی باعث کاهش مصرف انرژی تا 70 درصد می شود. به عبارت صحیح تر یک دستگاه جوجه کشی با بدنه پی وی سی به اندازه یک سوم یک دستگاه جوجه کشی بدنه فلزی به دلیل جلوگیری از هدر رفت گرما و رطوبت مصرف برق دارد. این مورد در مدت زمان چند ماهه باعث صرفه جویی بسیاری می شود.

مواد به کار رفته در ساخت PVC به گونه ای می باشند که قابلیت شست و شوی بالایی دارند. این امر باعث می گردد که دستگاه را بتوان به صورت کامل ضدعفونی نمود و شست شو داد. این قابلیت تأثیر بسیاری در رفع آلودگی بدنه از باکتری ها در دوره های جوجه کشی خواهد داشت.

در دستگاه های بدنه فلزی معمولاً تخم های نطفه داری که در لایه های کناری دستگاه جوجه کشی قرارگرفته اند، دچار آسیب می شوند و این به دلیل سرما و گرمای بیرون دستگاه و انتقال این دما از طریق بدنه به داخل دستگاه می باشد. این مشکل در سری PVC به علت عدم انتقال گرما و یا سرمای پیرامون به داخل دستگاه جوجه کشی به کل رفع گردیده شده است.

کاهش خطر برق گرفتی: با توجه به این که دستگاه های جوجه کشی رطوبت بسیار بالای در داخل خود داشته و فلز رسانای برق هست، دستگاه های بدنه فلزی خطر برق گرفتگی بسیار بالایی دارند. درحالی که در ماشین های جوجه کشی با بدنه PVC خطر برق گرفتگی به مراتب کاهش می یابد.

با توجه به یکپارچه بودن PVC امکان رشد باکتری و قارچ در بدنه آن وجود ندارد. درحالی که در دستگاه های فلزی بین لایه های بدنه آن این امکان وجود دارد.

دستگاه های جوجه کشی با بدنه PVC به نسبت ماشین های بدنه فلزی دارای زیبایی ظاهری بیشتری بوده و طول عمر و ماندگاری بالایی دارند.
در بسیاری از دستگاه های جوجه کشی ازجمله ماشین های جوجه کشی فلزی در قسمت های کناری و در قسمت های نزدیک به سقف و کف اختلاف دمایی دیده می شود و این اختلاف دمایی به قدری است که حتی باعث مرگ جنین در داخل تخم نیز می شود.

در سری دستگاه های شترمرغی این موارد در نظر گرفته شده و راه حل بهینه ای برای این مشکلات در پیش گرفته شده است. اندازه طولی و عرضی دستگاه های به نحوی می باشد که دیگر اختلاف دمای ذکر شده در این محصولات وجود نداشته باشد.

ایرادات دستگاه های جوجه کشی بدنه فلزی عبارت اند از:
مشکل تهویه هوا و اکسیژن گیری
در ماشین های جوجه کشی فلزی به دلیل اختلاف دمای داخل دستگاه تلفات زیادی به بار می آید.
غیرقابل شستشو بودن دستگاه های فلزی یکی دیگر از مشکلات این ماشین های جوجه کشی می باشد زیرا بعد یک یا دو بار شستشو آثار زنگ زدگی در دستگاه نمایان می شود.
در ماشین های جوجه کشی فلزی به دلیل وجود یونولیت و همچنین وجود شرایط مناسب جهت رشد قارچ و میکروب در بین لایه های فلزی دستگاه بعد از 3 یا 4 بار جوجه کشی قارچ ها و میکروب ها در داخل دستگاه رشد کرده و این باعث پایین آمدن راندمان جوجه کشی و تلف شدن تخم ها می شود.

شاسی های مستحکم آلومینیومی آنادایز شده
بیشتر تولیدکندگان داخلی از گالوانیزه در ساخت شاسی دستگاه استفاده می کنند. از آنجا که دوام و عمر مفید دستگاه به شاسی های آن نیز بستگی دارد، لذا شاسی باید کیفیت بالایی داشته باشد. در دستگاه های جوجه کشی رطوبت همیشه قطعات فلزی را تهدید می کند. از این رو برای افزایش عمر دستگاه و همچنین حفظ راندمان آن علاوه بر بدنه سایر قطعات نیز باید ضد زنگ باشند. گالوانیزه در مقابل رطوبت دوام کوتاهی دارد و بعد از مدت کوتاهی فرسوده می شود.

از این رو استفاده از گالوانیزه در دستگاه جوجه کشی خیلی وقت است که منسوخ شده است. بیشتر سازندگان خارجی این قاعده را رعایت می کنند. اما هنوز هم اکثر تولید کنندگان داخلی این امر مهم را نادیده می گیرند. گروه صنعتی اسکندری در راستای افزایش کیفیت محصولات خود و تولید محصول قابل رقابت با نمونه های خارجی، در ساخت محصولات خود از متریال با دوام و بسیار با کیفیت استفاده می کند.

به عنوان نمونه شاسی های این دستگاه در هیچ نمونه مشابه دیگری موجود نمی باشند و به صورت حرفه ای برای محصولات این گروه تولید می شوند. این شاسی ها از جنس آلومینیوم آنادایز شده می باشند که پوششی از رنگ لیزری بر روی آنها کشیده شده است. از ویژگی های مهم این شاسی ها باید به ضد زنگ بودن، مقاوم در برابر ضربه و حرارت و عمر طولانی آنها اشاره کرد.

دستگاه

مجهز به سه سنسور جداگانه
دستگاه جوجه کشی از شترمرغ محصول گروه صنعتی اسکندری مجهز به سه حس گر کاملاً مجزا می باشد. یکی برای سنجش دمای محیط و یکی برای سنجش دمای داخل دستگاه و یک سنسور نیز به عنوان پشتیبان در داخل دستگاه تعبیه شده است.

دستگاه با استفاده از هوش مصنوعی ابتدا دمای داخل دستگاه را مورد سنجش قرار می دهد و سپس دمای محیط را اندازه گیری می کند. سپس میزان شارش گرما از داخل دستگاه به بیرون را اندازه گیری کرده و پروتکلی جهت تنظیم دمای داخل دستگاه بر اساس میزان دمای درخواستی کاربر طراحی و اعمال می کند.

سنسور اصلی دما و رطوبت در این دستگاه، از نوع SHT ساخت سوئیس می باشد. سنسور SHT SENSIRION دقیق ترین حس گر دما و رطوبت در جهان و محصول سوئیس است که وظیفه سنجش دما و رطوبت داخل دستگاه جوجه کشی شترمرغی گروه صنعتی اسکندری را بر عهده دارد. حس گر SHT به عنوان دقیق ترین سنسور جهان شناخته شده است. دقت این حس گر به اندازه ای است که در دماسنج های مخصوص کالیبره از این حس گر استفاده شده و البته جزو گران قیمت ترین حس گرهای جهان می باشد.

استفاده حس گرهای SENSIRION بیشتر در صنایع پزشکی و نظامی می باشد. ازجمله قابلیت های کلیدی این حسگر می توان به دیجیتال بودن آن، مصرف کم، پایداری بلندمدت، پکیج SMD و کاملاً کالیبره بودن آن اشاره کرد.

در امر جوجه کشی مهم ترین عامل دقیق بودن میزان دما و رطوبت است. به معنای دیگر این میزان دما و رطوبت است که راندمان جوجه کشی را تعیین می کند. به همین دلیل از دقیق ترین سنسور جهان (SHT) برای سنجش دما و رطوبت دستگاه استفاده کرده است.

مجهز به سنسور یدکی و سنسور محیطی

سنسور بیرونی دستگاه جوجه کشی مخصوص شتر مرغ
طراحی و ساخت دستگاه جوجه کشی شترمرغی 24 تایی به گونه ای است که برد دستگاه در تمامی فصول با توجه به میزان دما و رطوبت محیط عمل می کند. در دستگاه جوجه کشی مخصوص شترمرغ 24 عددی برای تنظیم دقیق و مناسب دمای داخل از هوش مصنوعی و دو حس گر کاملاً مجزا استفاده شده است.

هوش مصنوعی ابتدا میزان دما و رطوبت داخل دستگاه و محیط را اندازه گیری می کند. درصورتی که میزان دما و رطوبت تقریباً یکی باشد به عملیات اکسیژن گیری ادامه می دهد و درصورتی که یکی از آن ها کم یا زیاد باشد هوش مصنوعی با توجه به وضعیت دما و رطوبت پروتکلی تعیین و اعمال می نماید. همچنین در صورت اینکه دمای بیرون دستگاه بیش از حد سرد و یا گرم باشد، برد دستگاه با هشدار و بوق زدن کاربر را مطلع می نماید.

حس گر LM35 یا NTC به عنوان حس گر محیطی دستگاه وظیفه سنجش دمای بیرون دستگاه (دمای محیط) را بر عهده دارد. این حس گر نسبت به حس گر SHT ضعیف تر بوده و نسبت به اهمیت کار این حس گر انتخاب شده است.

بسیاری از سازندگان دستگاه های جوجه کشی در ایران از حس گر LM35 که دقت کافی برای سنجش دما و رطوبت داخل دستگاه را ندارد، برای سنجش دما و رطوبت داخل دستگاه استفاده کرده اند که این امر بسیار راندمان جوجه کشی را تحت تأثیر قرار می دهد. البته این در حالی است که گروه صنعتی اسکندری از دقیق ترین حس گر جهان برای این کار استفاده کرده است.

عدم نیاز به کالیبره سنسور اصلی
حسگر های SHT به صورت پیشفرض کالیبره بوده و حتی بعد از مدتها نیز نیاز به کالیبره شدن دوباره ندارد. اما سنسور های NTC یا همان LM35 هر دو ماه یک بار نیاز به کالیبره دارند که مستلزم صرف هزینه و وقت زیادی است. کالیبره کردن سنسور در اصل همسان سازی میزان دمای بیرون و دمای تشخیص داده شده توسط خود حسگر است.

البته گروه صنعتی اسکندری از آنجایی که دقت در میزان دما و رطوبت اولین و مهم ترین فاکتور در جوجه کشی است از سنسور SHT SENSIRION به عنوان سنسور اصلی داخل دستگاه استفاده کرده و از LM35 که دقت زیادی ندارد و اکثراً در صنایع اتومبیل سازی استفاده می شود به عنوان سنسور دوم استفاده می شود. متاسفانه دیگر کارخانه های سازنده دستگاه های جوجه گیری از تخم شتر مرغ از این سنسور به عنوان سنسور اصلی دستگاه استفاده می کنند که کاملاً غلط بوده و به دلیل نبود دقت کافی در تنظیم دما و رطوبت مورد نیاز راندمان پایینی را ارائه می دهد.

موتور قدرتمند مخصوص جوجه کشی از تخم شترمرغ
به دلیل سنگین وزن بودن تخم شترمرغ برای گردش بی نقص شانه ها و تخم های نطفه دار در این دستگاه از موتور جوجه کشی KTYZ80 بهره گرفته شده است. این موتور به دلیل قدرت بسیار بالا در ماشین های جوجه کشی صنعتی با ظرفیت بالای 2000 عدد تخم مرغ نیز استفاده می شود. موتور ktyz80 ساخت مالزی بوده و به صورت اختصاصی برای گروه صنعتی اسکندری تولید و وارد کشور می گردد. موتورهای موجود در بازار اکثر دارای 2 گیربکس داخلی و بدون خازن محافظ می باشند. از این رو بیشتر این موتورها توان تحمل وزن سنگین را نداشته و دچار شکستگی چرخدنده و یا نیم سوز شدن می شوند.

اما موتور چرخاننده راک در این دستگاه دارای 4 گیربکس داخلی، خازن بیرونی و چرخ دنده هایی از جنس فولاد آبدیده می باشد. سرعت چرخش این موتور بسیار آهسته می باشد و موتور کوچک ترین شوک تخم ها را در داخل دستگاه به گردش در می آورد. موتورهای مورد استفاده در دستگاه های جوجه آوری از شترمرغ EIG توسط مهندسان مجرب گروه صنعتی اسکندری مورد بررسی و آزمایش ها فراوان قرار می گیرد تا هیچ مشکلی خریدار را تهدید نکند. شایان ذکر است که بسیاری از سازندگان دستگاه های جوجه کشی شترمرغی در ایران از موتورهایی استفاده می کنند که فقط تا وزن 50 کیلوگرم را می توانند تحمل کنند.

درب دستگاه
یکی دیگر از تفاوت های اصلی این دستگاه با سایر دستگاه های موجود در بازار جنس درب دستگاه می باشد. چارچوب این درب از جنس آلومینیوم آنادایز شده با کرنرهای ABS می باشد. همچنین جنس درب دستگاه از پلی کربنات دو جداره است که در مقایسه با شیشه قابلیت های بیشتری به دستگاه افزوده است. در واقع پلی کربنات نشکن بوده و در برابر ضربه و صدمه دیدن بسیار مستحکم تر از شیشه می باشد. علاوه بر این پلی کربنات برخلاف شیشه تابش نور مضر آفتاب به داخل دستگاه را مسدود می سازد. ناگفته نماند که اشعه های مضر نور آفتاب به نطفه های داخل تخم آسیب می زند و باعث مرگ آن ها می شود. همچنین درب این دستگاه دارای دو عدد چفت بند می باشد که می توان درب دستگاه را از این طریق قفل نمود.

ایزولاسیون کامل بدنه
عایق بندی کامل بدنه دستگاه جوجه کشی در راندمان آن نقش مهمی دارد. در این دستگاه بدنه آن کامل ایزوله شده است و به جز سیستم رطوبت گیر و تهویه هیچ نوع تبادلی هوایی در آن صورت نمی گیرد. این عایق بندی از طریق رزین کشسان انجام گرفته که به خوبی باعث هوابندی بدنه دستگاه شده است. در دستگاه 24 تایی شترمرغ به واسطه عایق بسیار خوب بدنه آن، دما و رطوبت در داخل کابین با دقت زیادی تنظیم می شوند. تحت این شرایط تخم های نطفه دار در معرض شوک دمایی قرار نمی گیرند و همچنین مصرف انرژی دستگاه نیز بهینه می گردد.

فنّاوری ساخت پیشرفته به روش SMD (صنعتی)
در ساخت برد دستگاه جوجه کشی شترمرغی از سیستم مونتاژ SMD و رباتیک استفاده شده است. در اصل از سیستم SMD در قطعات صنعتی بیشتر استفاده می شود. متأسفانه دیگر سازندگان دستگاه های جوجه کشی از سیستم قدیمی DIP استفاده می کنند که نویز پذیری بالایی دارد و در صورت قرارگیری دستگاه کنار وسایل برقی، امکان خطا و اشتباه بالایی بالا میرود. در حالی که فنّاوری SMD استفاده شده در کنترلر دستگاه جوجه کشی شترمرغ 24 عددی کاملاً ضد نویز بوده و امکان نویز پذیری در آن به صفر رسیده است. گروه صنعتی اسکندری همیشه سعی بر این داشته تا بهترین ها را برای خریداران عزیز به ارمغان آورد.

سیستم رطوبت گیر و تأمین رطوبت
جوجه کشی از شتر مرغ در زمان ستر به رطوبت گیری نیاز دارد. برای انجام این امر مهم در طراحی این دستگاه از دو فن آکسیال و همچنین دریچه های مخصوصی استفاده شده است. این سیستم بر اساس دستورات صادر شده از هوش مصنوعی دستگاه در رطوبت گیری از تخم های شتر مرغ در دوران ستر به خوبی عمل می کند. همچنین در محصول 24 تایی شترمرغی از ظرف ABS و فن دائم کار برای تأمین رطوبت هچ استفاده شده است. از آنجایی که در دوران هچ نیاز به رطوبت بالایی نیست، این سیستم ساده و کارامد بسیار بهتر از التراسونیک عمل می کند.

سیستم التراسونیک به دلیل استفاده از رطوبت سرد سبب مشکلات بسیاری برای دستگاه جوجه کشی و کاهش راندمان دستگاه می گردید که از جمله ی این مشکلات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نشست آهک بر روی تخم های نطفه دار و درنتیجه ی آن افزایش ضخامت پوسته و کاهش راندمان دستگاه
نشست آهک بر روی فن ها، سنسور ها و سایر قطعات که سبب اختلال در عملکرد این دستگاه ها می شد.
تنش دمایی که با ورود بخار سرد به وجود می آمد سبب اختلال در سیستم گرمایی دستگاه شده و در نتیجه موجب کاهش راندمان کلی سیستم میشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>