اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گل ها و گیاهان خانگی از جمله المان هایی هستند که نقش بسزایی در زیبایی و جذابیت فضا ایفا می کنند. در دنیای پرهیاهوی امروزی افراد نیاز به خانه ای دارند که در آن حس سرزندگی، حیات، شادابی و انرژی کنند و حضور گیاهان آپارتمانی می تواند تا حدودی این نیاز را برطرف سازد. شاید با خود فکر کنید آپارتمان کوچک امروزی، فضای کافی برای قرار دادن گلدان گل ندارند اما باید بگوئیم با راهکارهایی که طراحان داخلی پیشنهاد می دهند به راحتی می توانید تعداد زیادی گل و گیاه در گوشه ای دنج از خانه خود به نمایش بگذارید. پرورش گل و گیاه نه تنها به شما آرامش می بخشد بلکه حسی از حضور طبیعت در فضا را القاء می کند. با ما همراه شوید تا با بهترین راهکار برای قرار دادن گیاهان آپارتمانی در منزل آشنا شوید. این راهکار به استفاده از استند گل اشاره دارد که در ذیل به آن می پردازیم.

استند گلدان

استند گل چیست؟
استند گلدان یا گل به پایه ای یک یا چند طبقه گفته می شود که برای قرار دادن گلدان کاربرد دارد. در واقع استند را می توان نوعی ویترین بدون شیشه برای نگهداری گل و گیاه در نظر گرفت که علاوه بر جنبه کاربردی، تأثیر بسزایی در زیبایی فضا دارد. ساخت استند گلدان کار سختی نیست زیرا اگر کمی با حرفه نجاری آشنایی داشته باشید به راحتی می توانید با ذهن خلاق خود زیباترین استند را طراحی نموده و بسازید.

استندهایی که در بازار موجود هستند دارای ابعاد و اشکال مختلف می باشند و به تمام سلیقه ها پاسخ می دهند. اما اگر ایده ای در ذهن دارید می توانید استند خود را به صورت سفارشی تهیه کنید. استند گل به جاگلدانی و یا پایه گل نیز معروف است و محصولی ایده آل برای ساماندهی به گلدان های گل و مراقبت از آن ها محسوب می شود.

انواع استند گلدان
در ساخت استند از متریال های مختلف استفاده می شود. فلز، MDF و چوب طبیعی از جمله این متریال ها هستند اما استندهایی که از فلز ساخته می شوند مدرن تر و شیک تر هستند. استند گلدان فلزی در خانه هایی که به سبک معاصر و یا مدرن طراحی شده اند بهترین گزینه می باشند. استند گلدان چوبی نیز که در مقایسه با استندهای ام دی اف مقاومت و جذابیت بیشتری دارند نیز از چوب انواع درختان جنگلی ساخته می شوند. قیمت استند چوبی به نسبت استند ام دی اف ارزان تر است.

مهم ترین نکته ای که هنگام خرید استند گلدان باید بدان توجه کرد اطمینان از ضد آب بودن آن است زیرا به مرور زمان آبیاری بر کیفیت استند اثر خواهد گذاشت. استندها از نظر شکل ظاهری به انواع استند پایه هندسی، استند نردبانی و استند پازلی دسته بندی می شوند.

استند گلدان

استند پایه هندسی
استندهای پایه هندسی بهترین گزینه برای دکوراسیون خانه های مدرن به شمار می آیند. پایه این استندها در ابعاد و اشکال هندسی مختلف ساخته می شوند و زیبایی بی نظیری دارند.

استند نردبانی
استندهای نردبانی از جمله محبوب ترین استندهای گل هستند که در ارتفاع های کوتاه و بلند ساخته می شوند و فضای کمی اشغال می نمایند.

استند پازلی
استندهای پلکانی که گویی طبقات آن ها همانند پازل کنار هم قرار گرفته اند را استند پازلی می گویند. این استندها فضای بیشتری در خانه اشغال می کنند و برای گیاهان بلند گزینه ای ایده آل هستند.

تعداد طبقات استند گل
انتخاب تعداد طبقات استند گل به فضای مورد نظر و دکوراسیون آن بستگی دارد. همانطور که می دانید رشد اکثر گیاهان به صورت قدی است، از این رو ارتفاع طبقات استند باید به نحوی باشد که فضای کافی برای رشد گیاهان فراهم نماید. استندهای گل با توجه به متریالی که در ساخت آن ها به کار رفته مقاومت های متفاوتی دارند، به همین دلیل گلدان های سنگین در طبقات پایین تر قرار می گیرند.

همچنین نحوه قرار دادن گلدان در طبقات باید به گونه ای باشد که گلدان های بزرگ مانع دیدن گلدان های کوچک نشوند. همچنین به راحتی بتوان آنها را آبیاری نموده و مراقبت کرد. برای آشنایی با نحوه نگهداری گیاهان آپارتمانی به لینک مورد نظر مراجعه کنید.

مکان قرارگیری استند گل
هر چند استند گل نقش یک المان دکوراتیو را در منزل به عهده دارد اما مکان قرارگیری آن باید از شرایط لازم جهت رشد گیاه برخوردار باشد. گیاهان آپارتمانی سایه دوست به نور زیاد احتیاج ندارند اما سایر گل ها و گیاهان باید از نور طبیعی برخوردار باشند. علاوه بر تامین نور مواردی نظیر میزان رطوبت و تهویه هوا نیز باید مورد توجه قرار گیرند. در کل بهترین مکان نگهداری از استند فضای کنار پنجره است.

اگر استند شما برای نگهداری گیاهان آپارتمانی کم نور استفاده می شود هیچ نگرانی در مورد مکان قرارگیری آن نداشته باشید. با استفاده از استند گل به راحتی می توانید قناسی های خانه را پر کنید و بر جذابیت فضا بیفزائید. این استندها نه تنها در اتاق نشیمن بلکه قابل استفاده در اتاق خواب، بالکن، فضاهای خالی و … نیز می باشند، تنها توجه به شرایط پرورش و رشد گیاهان فاکتوری است که باید مد نظر قرار گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>