اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


فرایند چاپ تامپو

عملکرد و روش چاپ تامپو

چاپ تامپو یا Pad Printing با ماشین آلات نیمه اتوماتیک در تیراژهای پایین قابل استفاده می باشد ومحدودیت تیراژ ندارد. این چاپ با دو نوع چاپ تامپو دستی یا رومیزی و چاپ تامپو دو رنگ قابل انجام است.در این روش چاپ به دلیل فشار پد روی کالا معمولا برای کالا ها فیکچر ساخته می‌شود؛ مثلا برای چاپ لیوان ابتدا داخل لیوان را با فیکچر پر کرده تا در اثر فشار پد تامپو شکل کالا دفورمه نشود.

موارد استفاده ی این چاپ ظروف یکبار مصرف، چاپ روی خودکار، محصولات ارایشی بهداشتی، قطعات صنعتی، لوازم التحریر، لوازم ورزشی، قطعات خودرو، سرکلیدی و بسیار از موارد دیگر می باشد. چاپ تامپو را می توان به 3 بخش تقسیم نمود:

طراحی و ساخت کلیشه

در ابتدا باید طرح مورد نظر را در محیط گرافیکی فتوشاپ و یا کورل دراو طراحی نمود و بعد روی کاغذ کالک پرینت گرفته و یا فیلم لیتو گرافی تهیه نماییم.

روش کلیشه سازی تامپو: می توان از روش لاک مایع و یا لمینت استفاده کرد. طرح مورد نظر را روی کلیشه قرار داده و با میز مخصوص UV نور میدهیم. سپس طرح را ظاهر کرده و اسید میزنیم بعد از آن طرح مورد نظر روی کلیشه انتقال پیدا می‌کند.

ساخت قالب و یا فیکچر

در چاپ تامپو به دلیل فرم های مختلف قطعات صنعتی و هدایای تبلیغاتی نیاز به ساخت فیکچر می باشد تا قطعه روی میز دستگاه ثابت شود و تمام چاپ ها در یک نقطه زده شود. به طور کل قالب یا فیکچر برای تنظیم و ثابت نگه داشتن قطعه، مورد نیاز می‌باشد.

فرآیند چاپ تامپو

این مرحله از چاپ تامپو به وسیله ی دو روش اعمال می‌شود؛ دستگاه چاپ تامپو سیستم بسته (کاپ) و دستگاه چاپ تامپو سیستم باز (تیغه).

دستگاه چاپ تامپو سیستم بسته یا کاپ: در این روش رنگ درون مخزن یا همان کاپ ریخته شده و کاپ با مگنت که داخل آن بکار رفته روی کلیشه محکم می نشیند، سپس رنگ را جلو و عقب میبرد تا یک لایه رنگ داخل گودی کلیشه که عکاسی شده بماند.

در این روش در مصرف رنگ و هدر رفتن رنگ صرفه جویی شده و می توان رنگ را مدت ها درون کاپ قرار دهیم همچنین برای کار های تیراز صرفه بهتری دارد.دستگاه چاپ تامپو سیستم باز یا تیغه: روش چاپ تامپو تیغه به این صورت می‌باشد که به جای مخزن کاپ از تیغه استفاده می‌شود.

سیستم تیغه قطعات ارزان تری نسبت به سیستم کاپ دارد ولی در هوای آزاد کار می‌کند و رنگ ممکن است در تشتک چاپ خشک شود و همچنین بعد از مرحله چاپ باید رنگ درون آن را جمع کنیم. تنظیمات دستگاه برای جمع کردن رنگ با تنظیم فشار تیغه انجام می‌شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>