اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کاربرد چاپ تامپو

ویژگی و کاربرد چاپ تامپو

 تمام روش های چاپی به دودسته کلی چاپ تماسی و غیر تماسی تقسیم می شوند. روش چاپ تماسی، بر اساس فرم چاپی به چهار دسته چاپ برجسته، افست، سیلک اسکرین و چاپ گود تقسیم می شوند.

چاپ تامپو درواقع چاپ گود غیرمستقیم است. در این نوع چاپ، فرم چاپی مستقیماً با سطح چاپ تماس پیدا نمی کند بلکه این تماس از طریق بالشتک و یا غلتک انجام می گیرد. تکامل جدی در این روش چاپ، زمانی صورت گرفت که ساخت بالشتک هایی از جنس سیلیکون امکان پذیر شد.

در ساخت و قالب ریزی بالشتک های سیلیکونی نیازی به حرارت نیست، درنتیجه بروز مشکلات ناشی از ذوب مواد در آن وجود ندارد. امتیاز دیگر این روش چاپ این است که انتقال مرکب بر روی سطوحی با شکل های مختلف امکان پذیر است.

فرم چاپ تامپو معمولاً به صورت مسطح و از نوع فرم های گود می باشد. به این فرم ها کلیشه گفته می شود. جوهر روی قسمت هایی از فرم که شامل اطلاعات و گود می باشد قرار می گیرد. تماس بالشتک سیلیکونی با کلیشه باعث می شود که مرکب از روی فرم، به روی سطح سیلیکونی بالشتک انتقال یابد. در اینجا بالشتک مانند یک مهر ژلاتینی عمل می کند و بدین ترتیب امکان چاپ روی سطوح مختلف را فراهم می سازد.

چاپ پد و یا چاپ تامپوگرافی یک فرآیند چاپ است که می تواند یک تصویر دوبعدی را به یک شیء سه بعدی انتقال دهد. ویژگی منحصربه فرد چاپ تامپو این است که پد سیلیکونی آن تصویر را از یک صفحه مسطح انتخاب می کند و آن را به سطوح مختلف مانند صفحه تخت، استوانه ای، کروی، زاویه کامپوزیت، سطح مقعر و محدب انتقال می دهد.

امروزه چاپ تامپو در سراسر دنیا یک روش چاپی پرکاربرد است و اکثراً شرکت ها و کارخانه ها برای چاپ روی محصولات خود از این روش استفاده می کنند. در زیر به نمونه های از چاپ تامپو در صنایع مختلف اشاره می کنیم:

  • تجهیزات پزشکی ازجمله (ابزار جراحی و غیره)
  • قطعات خودرو
  • چاپ روی صفحه کلید کامپیوتر و کلید ماشین حساب، مانیتور کامپیوتر و تلویزیون
  • صنعت پوشاک برای چاپ برچسب روی لباس
  • اسباب بازی و طرح های تزئینی
  • چاپ روی تجهیزات ورزشی ازجمله توپ و راکت های تنیس و غیره
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>