اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع چاپ دیجیتال

انواع چاپ دیجیتال را می­توان از نقطه نظر ابعاد سطح چاپ شونده به سه دسته تقسیم نمود:

چاپ دیجیتال فرمت متوسط (medium format)

حداکثر ابعاد کارهای چاپی A3+ یعنی 33*48 سانتی متر خواهد بود. چاپ دیجیتال در این ابعاد، به شیوه های لیزری (تونری)، جوهرافشان و نوری قابل انجام است که بخش عمده ای از سفارشات چاپی دیجیتال مانند چاپ کارت ویزیت، بروشور، کاتالوگ، لفاف­های بسته­ بندی، لیبل، عکس، چاپ روی سطوح مختلف و غیره را در برمی گیرد.

چاپ دیجیتال فرمت بزرگ (Large Format)

ابعاد چاپ در این دسته از A3+ تا عرض 150 سانتی متر را شامل می­ شود که مانند چاپ های فرمت متوسط، به شیوه های دیجیتال لیزری (تونری)، جوهرافشان یا نوری انجام می­ شود. مورد کاربرد این دسته در سفارشاتی مانند پوستر است که تا عرض 150 سانتیمتر و اغلب برای مصارف فضای داخلی (Indoor) به کار می رود.

چاپ دیجیتال فرمت عریض (wide format)

ابعاد چاپ در این گروه از عرض 150 سانتیمتر تا عرض 500 سانتیمتر را شامل می شود که به دلیل بزرگ بودن ابعاد، این سفارشات بیشتر برای مصارف فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین موارد چاپی این دسته در برابر عوامل محیطی مانند نور خورشید و آب مقاوم هستند.

گستردگی و تنوع در ابعاد و سطوح چاپی

چاپ دیجیتال و به ویژه روش جوهرافشان تنها شیوه ای است که قابلیت چاپ در ابعاد بسیار عریض با کیفیت های بالا برای مخاطب ایجاد می کند. تنوع و گستردگی ابعاد چاپی به این شیوه از قابلیت چاپ لیبل های کوچک در صنعت بسته بندی تا انواع متنوع کتاب و بروشور در اندازه های مختلف همچنین اعلان های عریض تبلیغاتی فضای باز را شامل می شود.

از نقطه نظر جنس سطح چاپی نیز این شیوه مجموعه وسیعی از انواع کاغذها، به صورت رول و ورق در گرماژهای مختلف، انواع فلکسی، بنر، پارچه و … را برای چاپ به شیوه های گوناگون دیجیتال پدید می آورند.
در واقع هیچ شکل دیگری از چاپ تا این حد انعطاف پذیر و قابل تغییر نیست. بخشی از انعطاف پذیری چاپ دیجیتال ناشی از این واقعیت است که می تواند با دستگاه های مختلف موجود در بازار خروجی داشته باشد.

سفارش دهنده محصول چاپی می تواند از شیوه چاپ لیزری برای شخصی سازی کارت ها و بروشورهایش استفاده می کند. در همان حال مخاطبی دیگر، برای تولید اعلان چند متری می تواند شیوه جوهرافشان را برگزیند. به دلیل این تنوع لازم است برای به کارگیری روش های مناسب هر سفارش، تفاوت های میان این شیوه ها و نقاط ضعف و قوت هر کدام را شناخت و از قابلیت های آنها در راستای اجرای طرح های مختلف استفاده جست.

از نقطه نظری دیگر چاپکارانی که سعی می کنند راهکارهای دیجیتال را به کار بندند از مزیت صرفه جویی در هزینه ها برخوردار می شوند. علاوه بر آن طیف وسیعی از محصولات چاپی را نیز می توان با انتخاب های عدیده همراه ساخت.همچنین چاپ دیجیتال این امکان را فراهم می آورد تا فقط آنچه را که لازم است به چاپ برساند و بدین طریق از صرف هزینه های اضافی جلوگیری کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>