اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


چاپ دیجیتال بر روی اجسام مختلف

PVC چیست ؟

پلی وینیل کلراید عبارت پی وی سی و وینیل به طور رایج نه تنها با مرجع پلیمر بلکه برای همه موادی که پلی وینیل کلراید یک سازنده آنست استفاده می شود. پلی وینیل کلراید پلاستیکی با موارد استفاده نامحدود است.در شرایط حاضر یکی از ارزشمندترین محصولات صنعت پتروشیمی ست. به طور عمومی بیشتر از 50% از پی وی سی ساخت بشر در ساختمان سازی استفاده می شود.

زیرا پی وی سی ارزان بوده وبه سادگی سر هم بندی می شود. در سال های اخیر پی وی سی جایگزین مواد ساختمان سازی سنتی نظیر چوب سیمان و سفال در بسیاری از مناطق شده است با وجود ظهور یک ماده ایده ال در ساختمان سازی همچنان نگرانی در رابطه با هزینه پی وی سی برای محیط زیست طبیعی و سلامتی انسان وجود دارد.

موارد استفاده فراوانی برای پی وی سی شامل وینیل سایدینگ، علامت مغناطیسی کارت ها، برش عمودی پنجره ها، صفحات گرامافون که منبع اسم گذاری برای صفحات وینیل، لوله، لوله کشی، کانال و لوازم نصب کردنی، کیف های ارزان قیمت، پنجره های تاریک ودر شکل نرم آن برای لباس، اثاثه یا لوازم داخلی نظیر پرده، کف سازی و ساختن سقف، پوسته کابل های الکتریکی، توپ های بازی سبک وزن وجود دارد. همچنین ماده ایست که اغلب برای لوله کشی آب و فاضلاب بعلت ارزان بودن طبیعی و انعطاف پذیر بودن استفاده می شود.

چاپ کارت pvc در چاپ دیجیتال

کارت پی وی سی (PVC) کاربردهای مختلفی دارد، در کارت های مگنت ( مقناطیسی)، اسمارت کارت ها، RFID و… قابل استفاده هستند. برخی از این کارتها صرفا به خاطر کارکرد تبلیغاتی خود کارت استفاده می شوند، اما می توان با کمی برنامه ریزی به راهکاری مناسب رسید که بتواند در قالب باشگاه های مشتریان موثر واقع شود.

چاپ سی دی

چاپ دیجیتال سی دی یکی از روش های تبدیل چاپ دیجیتال سی دی به محصولات چاپی است. این روش معمولا شامل چاپ حرفه ای در تیراژهای کم تعداد توسط نشر رومیزی و دیگر منابع دیجیتال است که به وسیله چاپگرهای لارج فرمت و/یا چاپگرهای لیزری و جوهرافشان حرفه ای چاپ روی سی دی انجام می شود.

چاپ دیجیتال سی دی دارای هزینه بیشتری برای چاپ هر سی دی در مقایسه با روشهای سنتی مثل چاپ افست سی دی است ولی این قیمت بالاتر معمولا با صرفه جویی در هزینه های دیگری که در تهیه پلیت های چاپ سی دی انجام می شوند برای تیراژهای کم تعداد جبران می شود. این روش امکان چاپ بلافاصله پس از تقاضا در تیراژ محدود را فراهم می آورد و امکان تغییر تصاویر و محتویات صفحه در هرسی دی و دی وی دی CD DVD چاپی را در اختیار می گذارد.

صرفه جویی در نیروی انسانی و توان رو به گسترش ماشینهای دیجیتال سی دی در بالا بردن کیفیت، پایین آمدن هزینه تمام شده هر سی دی ودی وی دی DVD.CD چاپی و بالا رفتن تیراژ به این معناست که دیجیتال سی دی در حال رسیدن به نقطه رقابت با چاپ سی دی و حتی پیشی گرفتن از آن است. در حال حاضر منظور از چاپ دیجیتال سی دی در بازار چاپ سی دی، عمدتا چاپ تونری با استفاده از انواع چاپگرهای لیزری حرفه ای بر روی انواع سی دی است.

بنر چیست؟ تفاوت آن با فلکس؟ و انواع بنر و فلکسی

فلکسی، فلکس یا به عبارت صحیح تر " فلکسی فیس "متریالی است که برای تابلوهای سردر مغازه ها، فروشگاهها، تابلوهای عابر پیاده، برخی از بیلبوردها و به طور خلاصه برای تابلوهایی که لامپ مهتابی دارند استفاده می شود. فلکسی یا فلکس دو نوع چینی و کُره ای دارد، نوع چینی آن معمولا 18 اُنس و نوع کُره ای آن 20 اُنس می باشد، متریال فلکسی به جنسی اطلاق می شود که نور را از خود عبور می دهد در حالی که بنر این قابلیت را ندارد و معمولا نور از جلو به آن تابانده می شود، بنر نیز مثل فلکسی دو نوع چینی و کُره ای دارد و هر دو نوع آن گراماژی بین هشت اُنس تا سیزده اُنس را دارند.

تفاوت بنر چینی با بنر کُره ای در کیفیت چاپ و مقاومت بنر است، بنر کُره ای از کیفیت چاپ بالا و همچنین مقاومت بالاتری نسبت به بنر چینی برخوردار است، بنرهایی که برای استفاده معمولی می باشد معمولا ده اُنس چاپ می شوند ولی اگر بنر را برای تابلوهای سر در فروشگاه استفاده میکنید که قرار است نور از جلو داشته باشند، توصیه می شود از بنر سیزده اُنس استفاده کنید، البته می توانید در این مورد با تابلو ساز خود مشورت کنید.

نوع دستگاه چاپ نیز در بالا بودن کیفیت چاپ نقش بسیار مهمی دارد، به این معنی که اگر شما برای چاپ خود از بنر کُره ای استفاده کنید ولی دستگاهی که با آن چاپ میکنید دارای کیفیت پایین چاپ باشد، کار شما از کیفیت بالایی برخوردار نخواهد بود.در نظر داشته باشید که فلکسی معمولا کمی تیره تر از بنر چاپ می شود، دلیلش هم به خاطر وجود لامپ مهتابی داخل تابلو است، چنانچه فلکسی مانند بنر چاپ شود در طول شب که مهتابی داخل تابلو روشن می شود کار چاپ شده شما تا حد زیادی بی حال و بی رنگ و رو خواهد شد.

چاپ عکس و پوستر روی تخته شاسی

و تبلیغات بر روی تخته شاسی یا همان شاسی چند سالی است که رواج زیادی پیدا کرده به طوری که برخی از تولید کنندگان برای تبلیغات محصولاتشان از شاسی ساعت دار استفاده می کنند، گذاشتن ساعت در گوشه ای از شاسی که پوستر تبلیغاتی نیز روی آن قرار دارد باعث ترغیب استفاده کنندگان شاسی می شود که آن را در منزل یا محل کار خود نصب کنند و از آن مراقبت نمایند، شاسی همچنین مصارف دیگری نیز دارد که از جمله آن می توان به استفاده های شخصی مثلاً چاپ عکس خود یا خانواده روی آن و استفاده در منزل یا محل کار اشاره نمود.

تخته شاسی در ضخامتهای مختلف از 8 میلیمتر تا 30 میلیمتر موجود می باشد، مدل 30 میلیمتر آن معمولاً برای شاسی های ساعت دار استفاده می شود و نوع 8 میلیمتر آن برای عکسهای خانگی مورد استفاده قرار می گیرد شاسی همچنین دو نوع توپر و توخالی موجود است نوع توخالی آن سبکتر و مناسب ساخت ساعت می باشد و نوع 8 میلیمتر آن معمولاً توپر است.

چاپ دیجیتال فرمت بزرگ (Large Format)

ابعاد چاپ در این دسته از A3+ تا عرض 150 سانتی متر را شامل می­ شود که مانند چاپ های فرمت متوسط، به شیوه های دیجیتال لیزری (تونری)، جوهرافشان یا نوری انجام می­ شود. مورد کاربرد این دسته در سفارشاتی مانند پوستر است که تا عرض 150 سانتیمتر و اغلب برای مصارف فضای داخلی (Indoor) به کار می رود.

چاپ دیجیتال فرمت عریض (wide format)

ابعاد چاپ در این گروه از عرض 150 سانتیمتر تا عرض 500 سانتیمتر را شامل می شود که به دلیل بزرگ بودن ابعاد، این سفارشات بیشتر برای مصارف فضای باز (outdoor) مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین موارد چاپی این دسته در برابر عوامل محیطی مانند نور خورشید و آب مقاوم هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>