اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چاپ افست و چاپ دیجیتال

در گزارش پژوهشکده اسمیترز پایرا آینده چاپ دیجیتال در مقابل چاپ افست تا سال 2020 و پیش بینی آینده بازار چاپ دیجیتال و چاپ افست مورد بررسی قرار گرفته است و با توجه به روند رشد چاپ دیجیتال در گستره ی جهانی، پنج سال آینده بازار چاپ جهان مورد پیش بینی قرار گرفته است.

این مقاله به برخی از روندهای کلیدی در مطالعه جدید بازار چاپ اشاره می کند. طبق بررسی های انجام شده در سال 2015، ارزش مادی چاپ دیجیتال 13/9 درصد از کل صنعت چاپ و بسته بندی بوده است اما این تنها 2/5 درصد از حجم کل کارهای چاپی در جهان است که میزان ناچیزی است اما باید توجه داشت که این مقدار هر روز در حال افزایش است و ما در بسیاری از بخش های چاپ شاهد جایگزینی چاپ دیجیتال به جای آنالوگ و افست هستیم.

با توجه به رصد روند توسعه پیش بینی می شود که در سال 2020، چاپ دیجیتال 4/17 درصد ارزش مادی و حداقل 4/3 درصد از کل حجم چاپ را به خود اختصاص خواهد داد. چاپ دیجیتال به سرعت در حال رشد است چرا که مزایایی را در اختیار شما می گذارد که چاپ افست نمی تواند ارائه دهد.

اطلاعات نشان می دهند که چاپگرهای دیجیتال در دهه ی 70 میلادی پا به عرصه ی وجود گذاشتند و در همان ابتدا ما چاپ دیجیتال را به عنوان چاپگرهای رنگی شناختیم. چاپگرهای رنگی دیجیتالی اولیه به خاطر قیمت پایین نسبت به همتایان دیگر و هزینه های کم نگهداری، اجرای پر سرعت و انجام آسان و ارزان تیراژهای پایین، توسط کاربران بازار آن زمان، مورد توجه قرار گرفت. همانطور که شرکت های بیشتری به تکنولوژی دیجیتال رو می آوردند، رفته رفته برنامه های کاربردی جدید و تسهیل کننده به بازار آمدند و در کنار آن مدل های تجاری برای چاپ بر اساس تقاضا مطرح شدند.

کتاب های کم تیراژ برای چاپ به چاپگرهای جوهر افشان سپرده شدند که در آن پرینترها تکنولوژی دیجیتال جایگزین آنالوگ شده بود. در این بین کتاب هایی با محوریت عکس رخنمون شدند و بازار عکاسی آنی هم رونق گرفت و به این ترتیب استفاده از چاپ دیجیتال بیشتر شد و بازار جدیدی برای این نوع چاپگرها به وجود آمد. با همه گیری اینترنت بحث سفارشات آنلاین پیش آمد و چاپگرهای دیجیتال از اولین انتخاب های کاربران این حوزه قرار گرفت و این اتفاق باعث رشد چند میلیارد دلاری بازار چاپ دیجیتال شد.

بر اساس مطالعات پژوهشکده اسمیترز پایرا در مورد بازار و آینده چاپ دیجیتال (در مقابل چاپ افست) در سال 2020 میلادی، سه عامل کلیدی آینده بازار چاپ و وضعیت چاپ دیجیتال و چاپ افست در آن را برای آینده تعیین می کنند. این سه عامل عبارتند از مباحث اقتصادی، برنامه های کاربردی و مدل های تجاری بازار که در ادامه به اختصار به آنها اشاره خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>