اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چاپ ترموگرافی

ترموگرافی یا چاپ ترموگرافیک روش چاپی است که موجب می شود متن یا گرافیک اندکی از سطح چاپی بالا بیاید. تأثیر بصری آن جالب بوده و باعث می شود که این روش به طور متداول برای کارت عروسی، سربرگ، کارت ویزیت، کارت تبریک، هدایا، گواهی نامه ها و بسته بندی ها مورد استفاده قرار گیرد. از آنجایی که این روش چاپی تأثیر بساوایی به وجود می آورد، از ترموگرافی برای چاپ متون بریل استفاده می شود.

روش چاپی تراموگرافیک

ترموگرافی، روش چاپی سنتی را با نوع خاصی از خدمات تکمیلی باهم در می آمیزد. می تواند به صورت روش دستی ظریفانه به انجام برسد یا در آن از سیستم کاملا اتوماتیک استفاده می شود.

با استفاده از ماشین چاپ افست معمولی روی برگه ها چاپ می شود، ولی مرکب خاصی بکار گرفته می شود که فورا خشک نشود.زمانی که به صورت دستی کار می کنیم برگه ها به داخل پودر پلیمری یا رزین فروبرده می شوند. این پلیمر به مرکب مرطوب می چسبد.

با نگه داشتن برگه ها به صورت عمودی و زدن به پشت آنها، پودر از روی آنها را می ریزد. همان فرایند می تواند با دستگاه انجام داد و به صورت اتوماتیک برگه ها را با پارچه تمیزکنی و با پودر رزین بی رنگی از پودر پاک کرد. بعد از آن سیستم مکش هوا، پودر اضافی را از قسمت هایی که مرکب روی آن ها قرار ندارد حذف می کند.

برگه ها به داخل کوره کوچکی وارد می شوند که پلیمر را ذوب کرده و با مرکب در هم می آمیزد. این فرایند در مدت چند ثانیه به انجام می رسد. این روش ارزان بوده ولی روش های دستی زیادی وجود دارد که سشوار هوای گرم را می دمد تا همان تأثیر به دست آید.

پودری که در خدمات تکمیلی مات واضح یا خیلی براق استفاده می شود، به رنگ مرکب امکان فرانمایی می دهد. چاپ متن و گرافیک با دو یا چند رنگ نقطه ای موجب می شود که تصویر گرافیکی چند رنگی باشد. رزین همچنین برنگ طلایی و نقره ای متالیک موجود است.

طراحی ترموگرافی

  • در ترموگرافی تنها یک طرف سطح چاپی می تواند چاپ شود. حروف برجسته را نمی توان روی یک کارت ویزیت یا کارت دعوت به صورت پشت و رو چاپ نمود.
  •  از فونت کمتر از شماره 6 استفاده نکنید. قسمت های خالی حروف (مانند (e پر شود.
  • از طرح فونت با قلم موی خیلی نازک استفاده نکنید.
  • قسمت های حروف برجسته بزرگ و حروف کوچک را در یک صفحه کنار هم قرار ندهید. چاپگر می تواند رزین را به صورت متن کوتاه یا بلند، یکسان تطبیق دهد، از یک نوع رزین استفاده می شود.
  •  متون بلند را یکسان چاپ نکنید. چروک شدگی تصویر امری عادی بوده و این موجب بدشکلی کاغذ می شود.

ملاحظات دیگر

بخاطر داشته باشید که ترموگرافی می تواند گران و پرهزینه باشد. این هزینه ی بالا فقط ناشی از بکارگیری رزین نبوده و خود روش چاپی نیز هزینه بر است. برش ورق های ترموگرافی شده نیز می تواند گران تر از این هم تمام شود.هنگام استفاده از ترموگرافی برای چاپ اوراق اداری که با چاپگر لیزری یا دستگاه فتوکپی روی آنها چاپ خورده است، دقت بیشتری از خود نشان دهید.

فیوز چاپگر یا دستگاه کپی موجب گداخت رزین شده و دستگاه را خراب می کند. چاپ ترموگرافی لیزری یا لیزری حرارتی روشی است که پودر پلیمر به وسیله اشعه ماوراء بنفش، جامد می شود. برگه های چاپی ترموگرافیک در برابر دمای بالای چاپگرهای لیزری و دستگاه های فتوکپی مقاوم بوده و به دستگاه آسیبی وارد نمی کند.

ترموگرافی یا چاپ ترموگرافیک روش چاپی است که موجب می شود متن یا گرافیک اندکی از سطح چاپی بالا بیاید. تأثیر بصری آن جالب بوده و باعث می شود که این روش به طور متداول برای کارت عروسی، سربرگ، کارت ویزیت، کارت تبریک، هدایا، گواهی نامه ها و بسته بندی ها مورد استفاده قرار گیرد. از آنجایی که این روش چاپی تأثیر بساوایی به وجود می آورد، از ترموگرافی برای چاپ متون بریل استفاده می شود.
روش چاپی تراموگرافیکترموگرافی، روش چاپی سنتی را با نوع خاصی از خدمات تکمیلی باهم در می آمیزد. می تواند به صورت روش دستی ظریفانه به انجام برسد یا در آن از سیستم کاملا اتوماتیک استفاده می شود.• با استفاده از ماشین چاپ افست معمولی روی برگه ها چاپ می شود، ولی مرکب خاصی بکار گرفته می شود که فورا خشک نشود.• زمانی که به صورت دستی کار می کنیم برگه ها به داخل پودر پلیمری یا رزین فروبرده می شوند. این پلیمر به مرکب مرطوب می چسبد. با نگه داشتن برگه ها به صورت عمودی و زدن به پشت آنها، پودر از روی آنها را می ریزد. همان فرایند می تواند با دستگاه انجام داد و به صورت اتوماتیک برگه ها را با پارچه تمیزکنی و با پودر رزین بی رنگی از پودر پاک کرد. بعد از آن سیستم مکش هوا، پودر اضافی را از قسمت هایی که مرکب روی آن ها قرار ندارد حذف می کند.• برگه ها به داخل کوره کوچکی وارد می شوند که پلیمر را ذوب کرده و با مرکب در هم می آمیزد. این فرایند در مدت چند ثانیه به انجام می رسد. این روش ارزان بوده ولی روش های دستی زیادی وجود دارد که سشوار هوای گرم را می دمد تا همان تأثیر به دست آید.پودری که در خدمات تکمیلی مات واضح یا خیلی براق استفاده می شود، به رنگ مرکب امکان فرانمایی می دهد. چاپ متن و گرافیک با دو یا چند رنگ نقطه ای موجب می شود که تصویر گرافیکی چند رنگی باشد. رزین همچنین برنگ طلایی و نقره ای متالیک موجود است.
طراحی ترموگرافی• در ترموگرافی تنها یک طرف سطح چاپی می تواند چاپ شود. حروف برجسته را نمی توان روی یک کارت ویزیت یا کارت دعوت به صورت پشت و رو چاپ نمود.• از فونت کمتر از شماره 6 استفاده نکنید. قسمت های خالی حروف (مانند (e پر شود.• از طرح فونت با قلم موی خیلی نازک استفاده نکنید.• قسمت های حروف برجسته بزرگ و حروف کوچک را در یک صفحه کنار هم قرار ندهید. چاپگر می تواند رزین را به صورت متن کوتاه یا بلند، یکسان تطبیق دهد، از یک نوع رزین استفاده می شود.• متون بلند را یکسان چاپ نکنید. چروک شدگی تصویر امری عادی بوده و این موجب بدشکلی کاغذ می شود.
ملاحظات دیگربخاطر داشته باشید که ترموگرافی می تواند گران و پرهزینه باشد. این هزینه ی بالا فقط ناشی از بکارگیری رزین نبوده و خود روش چاپی نیز هزینه بر است. برش ورق های ترموگرافی شده نیز می تواند گران تر از این هم تمام شود.هنگام استفاده از ترموگرافی برای چاپ اوراق اداری که با چاپگر لیزری یا دستگاه فتوکپی روی آنها چاپ خورده است، دقت بیشتری از خود نشان دهید. فیوز چاپگر یا دستگاه کپی موجب گداخت رزین شده و دستگاه را خراب می کند. چاپ ترموگرافی لیزری یا لیزری حرارتی روشی است که پودر پلیمر به وسیله اشعه ماوراء بنفش، جامد می شود. برگه های چاپی ترموگرافیک در برابر دمای بالای چاپگرهای لیزری و دستگاه های فتوکپی مقاوم بوده و به دستگاه آسیبی وارد نمی کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>