اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


چاپ جوهر افشان

پرینتر جوهر افشان چیست؟

یکی از محبوب ترین چاپگر ها، در بازار دستگاه های اداری پرینتر جوهر افشان است. این محبوبیت و فروش بالا، به دلیل قابلیت های متفاوتی است که چاپگر جوهرافشان ارائه می کند. اگر قصد خرید پرینتر دارید، باید با تمامی این ویژگی و قابلیت ها آشنا باشید تا بتوانید انتخاب و در نهایت خریدی درست داشته باشید. در ادامه مقاله قصد داریم بگوئیم، پرینتر جوهر افشان چیست و چه کاربردی دارد.

پرینتر جوهر افشان چگونه کار می کند؟

پرینتر های جوهر افشان برای اولین بار، در اواسط دهه 80 میلادی وارد بازار شدند. قبل از آشنایی با پرینتر جوهرافشان، باید درباره ملزومات مصرفی آن یعنی کارتریج بدانید. کارتریج که مخزن تامین رنگ پرینتر نامیده می شود، بر اساس پرینتری که شما استفاده می کنید، به دو دسته پرینتر لیزری و جوهری تقسیم می شود.

کارتریج های جوهری، به صورت مایع و حاوی رنگدانه بوده و از نظر رنگ بندی نیز شامل کارتریج مشکی و یک کیت سه رنگ می شود. این کیت سه رنگ، حاوی رنگ های اصلی آبی، قرمز و زرد است. اجزای تشکیل دهنده کارتریج، شامل چیپست، جوهر و مخزن هستند.

بعد از نصب صحیح کارتریج درون پرینتر، دستور چاپ از سیستم به پرینتر رسیده و درایور پرینتر آن را برای دستگاه ترجمه کرده و در نهایت میزان آمادگی چاپگر را، برای چاپ سنجیده و سرانجام اطلاعات دریافتی را به آن می دهد. پرینتر جوهرافشان نیز، بعد از دریافت اطلاعات آن ها را در یک بافر ذخیره می کند. کارتریج با ترکیب رنگ مشکی و کیت رنگی با یکدیگر، جوهر را به سوزن نازل می فرستد.

اگر به نام پرینتر های جوهرافشان توجه کنید، متوجه فرایندی که این دستگاه برای چاپ اسناد و مدارک طی می کند می شوید. در این مرحله باید بدانید، کاغذ از طریق غلتک های درون پرینتر، از سینی کاغذ به داخل دستگاه کشیده شده و در محل مشخص شده قرار می گیرد.

چاپ تصاویر مورد نظر ما در پرینتر های جوهرافشان، از طریق سوزن های نازل بسیار کوچکی که روی هد پرینتر قرار دارند انجام می شود. هد پرینتر، که مرکز این دستگاه نامیده می شود دارای تعداد زیادی سوزن است که در هنگام حرکت هد در طول صفحه کاغذ، جوهر درون مخزن تامین رنگ یعنی کارتریج را، به صورت قطرات بسیار ریز روی کاغذ پاشیده و عمل چاپ را انجام می دهند. قطر و اندازه این قطرات جوهر در حدود یک دهم میلی متر است.

کارتریج پرینتر جوهر افشان

در ابتدای مقاله کمی در مورد، کارتریج های پرینتر جوهرافشان توضیح دادیم. نکته دیگری که باید در مورد کارتریج جوهری بدانید این است که، این مخزن بسته به نوع جوهر به کار رفته درون آن، در دو گروه دای و پیگمنت قرار می گیرد. کارتریج جوهری دای، حاوی مایع رنگی بوده و در حدود 95 درصد از عنصر وجودی آن را آب تشکیل می دهد.

این جوهر از کیفیت قابل قبولی برخوردار است، اما چون لایه نازکی از آن روی کاغذ چاپ می شود در برابر نور خورشید مقاوت چندانی ندارد، همچنین تماس یک قطره آب با فایل چاپ شده از کارتریج دای، می تواند رنگ آن را پخش کرده و فایل را از بین ببرد. تمامی این عوامل موجب می شود که کارتریج دای، قیمت بسیار کمتری از کارتریج پیگمنت داشته باشد.

کارتریج پیگمنت که حاوی رنگدانه بوده، پودری فشرده شده است که مقاومت بیشتری از کارتریج دای داشته و اسناد و مدارک را تیره چاپ می کند. علاوه بر این کارتریج دای، با انواع بیشتری از مدل های پرینتر سازگاری داشته و کیفیت بالایی دارد. به همین دلیل با وجود قیمت بالا، در بازار کارتریج طرفدار و فروش بیشتری دارد.نکته دیگر اینکه، در برخی از مدل های پرینتر جوهرافشان، کارتریج و هد به صورت یک مجموعه به کار می روند. در این مدل ها با تعویض کارتریج، هد نیز تعویض می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>