اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کاربرد چاپ فلوک

کاربرد چاپ فلوک

این روش چاپ کاربردهای زیادی در صنایع نساجی برای ایجاد طرح های مخملی روی لباس و پارچه دارد که از تیشرت های معمولی گرفته تا پارچه های مبلی که در کارخانه تولید می شوند از این تکنیک بهره می برند. ایجاد طرح برجسته روی لباس می تواند جلوه ای خاص به لباس بدهد. پوشش مخملی احساس نرمی به بیننده می دهد. ایجاد طرح برجسته روی پارچه های مبلی، پرده و... باعث تمایز با نمونه های دیگر می شود.

در تزیین جعبه های کادویی، مقواهای مصارف تزیینی و کارت های عروسی، ورق های نایلونی، عروسک، لوازم تزیینی و آرایشی نظیر تل سر، ساعت و کفش کاربردهای مختلفی دارد. در مجسمه سازی و تزیین وسایل و تولیدات ابتکاری نیز کاربردهای فراوان دارد. در صنایع خودرو سازی برای زه های لاستیکی دور شیشه پنجره خودرو، همچنین برای دکور داخلی اتومبیل استفاده می شود.

برای جلوگیری از انعکاس نور از سطح داشبورد یا سطوح صاف نیز کاربرد دارد و همچنین برای ساخت دکور و طرح روی دیوار به کار می رود. در صنعت کفش، کیف و صنایع وابسته چرمی کاربردهای مختلفی دارد. حتی در کاربردهای خاص نظیر پانل های اکوستیک مفید است.

مراحل انجام در یک نگاه:

  • طراح: طراحی
  • لیتوگرافی: تهیه فیلم یا پرینت روی ورق کالک
  • کارگاه چاپ: تهیه شابلون، چاپ
  • مراحل تکمیلی: پرداخت و تمیز کردن اضافات از روی سطح مخملی، تولید تی شرت، پرچم و...، فیکسه چسب

مواد قابل چاپ

کاغذ، مقوا، پلاستیک، شیشه، ورقه های PVC، کاغذهای پشت چسب دار، پارچه، چوب، چوب پنبه و فلز. در تمامی موارد بسته به نوع جنس یا ماده ای که قرار است چاپ روی آن انجام شود، چسب متفاوتی نیاز است.

اشکال قابل چاپ

سطوح ناصاف و غیرهندسی (برای چاپ تنپلات)، سطوح صاف (برای چاپ نوشته و نقش)

آماده سازی کار برای پاشش پودر فلوک

اگر برای پارچه و مواردی از این دست که به صورت مسطح روی میز پهن می گردند استفاده می شود بهتر است زیر کار صفحه فلزی باشد. این کار بدین علت است که پودرها پس از باردار شدن به علت دافعه بین آنها و ظرف پودر به بیرون هل داده می شوند. اما برای برخورد بهتر با کار وجود صفحه بدون بار مفید است.

برای کار روی اجسام سه بعدی اتصال یک سیم نازک متصل به ارت به چسب روی کار به کیفیت نشستن پودر کمک می کند. ارت در اینجا یک اتصال به زمین است. برای این منظور یک سیم به اسکلت ساختمان، لوله های فلزی آب یا شوفاژ و هر جسم فلزی بزرگ که روی زمین غیرعایق قرار دارد متصل می گردد. سر دیگر این سیم برای اتصال به دستگاه و میز کار قابل استفاده است.

نحوه چسب زنی روی کار و انواع چسب

در صورتی که هدف چاپ یک طرح روی سطح صاف باشد باید قبلاً شابلون آن طرح ساخته شده باشد و چسب توسط شابلون روی کار انتقال یابد. یکی از موارد تأثیرگذار روی ظرافت کار مهارت در چسب زنی است. با ساخت شابلون مناسب که عموما از نوع سیلک ساخته می شوند و چسب زنی صحیح طرح روی کار ایجاد می گردد. انتخاب نوع چسب نیز در جای خود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نوع چسب هوا خشک دارای سرعت عمل بیشتر و بی نیاز ازخشک کن حرارتی است اما نوع چسب حرارتی دارای دوام بهتر و امکان چسب زنی همزمان تعداد زیاد کار است. می توان از روش های ابتکاری مثل چسب زنی با قلم مو و کشیدن نقش با دست بهره جست.

محاسن: قیمت ارزان، قابلیت رنگ آمیزی آسان در صورت از بین رفتن بار مخمل با مخلوط آب و سرکه یا با مرطوب شدن به وسیله بخار یا گذاشتن مخمل در فریزر به مدت چندین ساعت (کلاً نمناک شدن پودر) و بعد از الک کردن مورد استفاده قرار می گیرد.

معایب: رنگ پریدگی مخمل بعد از مدتی و قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب، ماندن اثر انگشت یا فشار روی کار چاپی به علت رنگ آمیزی آسان (قدرت چسبندگی کم روی چسب و چسب مورد استفاده).

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>