اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

معرفی انواع گونه های بوقلمون
بوقلمون ها نیز همانند سایر پرندگان دارای گونه ها و نژادهای مختلفی در سراسر جهان می باشد و هر نژادی دارای ویژگی های ظاهری و رنگ متفاوتی در بدن خود می باشند، ولی تمامی بوقلمون ها جدا از رنگ و مدلی که دارند از ویژگی های ذاتی یکسانی برخوردارند مثلا همگی دارای ریش قرمز رنگ هستند، جنس نر آنها برای جذب جنس ماده پر های خود را باز می کنند و به نوعی خودنمایی می کنندو...

بوقلمون

1- بوقلمون برنز سینه پهن (Broad-breasted Bronze Turkeys)
بوقلمون سینه پهن برنزی همانطور که از نامش پیداست دارای پر های برنزی و سینه ای پهن بوده و بومی کشور آمریکا می باشد. این نژاد حدود 500 سال پیش در کشور مکزیک با هدف مصرف گوشت و تخم اهلی و پرورش داده شد. سپس به کشور های اسپانیایی و اروپایی نیز راه یافت. هم اکنون نیز این نژاد هم به صورت اهلی وجود دارد و هم به صورت وحشی، در نوع اهلی آن به دلیل اصلاح نژادی که بر روی آنها انجام شده قادر به جفت گیری طبیعی نمی باشند و دلیل آن هم وزن بالای بوقلمون نر می باشد، بنابراین از تلقیج مصنوعی برای این منظور استفاده می شود. ولی بوقلمون های وحشی به دلیل فعالیت زیادی که دارند از وزن آنچنان بالایی برخوردار نیستند و به راحتی قادر به جفت گیری هستند.

ترکیب رنگی موجود در پر های بوقلمون برنزی شامل رنگ های قهوه ای، برنزی، مشکی، سبز و سایر رنگ ها به صورت اندک می باشد. هنگام قرار گرفتن این بوقلمون در زیر آفتاب، پرهای او به رنگ های برنزی، متالیک و سبز خواهد درخشید.

2- بوقلمون اسلیت (slate)
متاسفانه نسل این نژاد از بوقلمون ها به دلیل شکار بی رویه و عدم توانایی در سازگاری با تفاوت های دمایی در طبیعت منقرض شده است و هرگز قادر به حفظ پایداری و مقاومت خود در برابر محیط نبوده است و اگر هم وجود داشته باشد در پرورش گاه ها پرورش می یابند. در بدن این نژاد ترکیبی از رنگ های سفید، خاکستری و آبی وجود دارد.

3- بوقلمون سیاه (black)
این نژاد از بوقلمون ها که دارای پره هایی کاملا سیاه در سراسر بدن خود می باشد به نام های بوقلمون سیاه اسپانیایی و سیاه نورفولک نیز معروف می باشد. منشا پیدایش این بوقلمون در کشور مکزیک بوده که توسط محققان اسپانیایی کشف شده است و هم اکنون نیز در بسیاری از کشور های اروپایی به عنوان یک پرنده خانگی پرورش می یابد.

بوقلمون

4- بوقلمون نارِگنسِت (Narragansett Turkeys)
این نژاد از بوقلمون ها حاصل لقاح دو گونه وحشی و اهلی پدید آمده است و برخی منشا پیدایش این گونه را به آمریکای شمالی و نیو انگلند و برخی نیز به مکزیک نسبت می دهند. این نژاد دارای پر هایی سیاه، خاکستری، قهوه ای مایل به زرد و سفید در بدن خود می باشد. این نژاد بسیار شبیه به بوقلمون برنزی می باشد منتها با این تفاوت که به جای پر های برنزی از پر های خاکستری، سیاه و سفید در بدن خود می باشد.

این نژاد از بوقلمون ها بسیار مهربان بوده و نسبت به جوجه هایش بسیار حساس می باشد و در صورت پرورش در بستر، زیاد از محل پرورش خود دور نمی شود.

5- بوقلمون رویال پالم (Royal Palm Turkeys)
این نژاد از بوقلمون ها به دلیل اینکه نمی توانند افزایش وزن زیادی پیدا کنند، بیشتر به لحاظ زینتی پرورش می یابند تا مصرف گوشت.

این بوقلمون اولین بار در سال 1920 در فلوریدا کشف شد و اخیرا نیز توسط پرورش دهندگان مورد توجه قرار گرفته شده است. به نظر می رسد که این گونه از بوقلمون ها ترکیبی از نژاد های برنزی، سیاه و نارگنست می باشد و عمده رنگ هایی که در بدن این پرنده وجود دارد سیاه و سفید می باشد.

6- بوقلمون بوربون قرمز (Bourbon Red)
این نژاد از بوقلمون ها دارای پر اهیی به رنگ خرمایی مایل به قرمز بی نظیر، سفید و قهوه ای در بدن خود می باشد و به عنوان یک پرنده اهلی در اکثر کشورها پرورش می یابد. منشا پیدایش و کشف این پرنده مربوط به کشور بوربون می شود. حداکثر افزایش وزن در جنس نر آن 15 کیلوگرم و 8 کیلو گرم در جنس ماده آن می باشد. این پرنده در سن 28 هفتگی بالغ شده و اماده کشتار می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>