اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


چاپ لارج فرمت چیست؟


چاپ لارج فرمت چیست؟

تا حدود یک دهه پیش، چاپ بنرهای بزرگ، فرآیندی بسیار پرهزینه بود. علاوه بر این، برای چاپ این بنرها، در کنار پرداخت هزینه بالا، کیفیت قابل قبولی را هم نمی­توانستید انتظار داشته باشید. اما با پیشرفت تکنولوژی چاپ دیجیتال در دهه اخیر، علاوه بر افزایش قابل توجه کیفیت محصولات چاپی، هزینه ­های چاپ نیز شدیداً کاهش یافته است.

در نتیجه، در حال حاضر چاپ بنر در فرمت­های بزرگ برای بسیاری از کسب و کارها و سازمان­ها تبدیل به یک استراتژی کاملاً مقرون به صرفه شده است. اما با این حال، برای سفارش این نوع بنرها و بهره­ گیری از این تکنولوژی در جهت برآورده کردن نیازهای سازمان و یا ارتقای کسب و کار، کسب یک سری اطلاعات پایه ­ای در این زمینه ضروری به نظر می­رسد.

از این رو، در ادامه این مقاله قصد داریم مهم ترین نکاتی را که جهت چاپ بنر Large Format حتماً باید به آن­ها توجه داشته باشید، به شما معرفی کنیم.اگر قصد استفاده مؤثر از این ابزار تبلیغاتی برای دستیابی به اهداف سازمانی یا تجاری خود را دارید، پیشنهاد می­کنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید!

«چاپ در متراژ بالا» به چه معناست؟

نخستین نکته ­ای که حتماً باید به آن توجه داشته باشید، این است که چاپ بنر در فرمت بزرگ صرفاً به معنای چاپ یک بنر با ابعاد بزرگ نیست. برای درک بهتر این موضوع در نظر داشته باشید که دستگاه ­های چاپ قدیمی همگی از نظر ابعاد چاپ دارای محدودیت بودند. اما این محدودیت در دستگاه­های پیشرفته ­تر امروزی کمتر مشاهده می­شود.

به طوری که بسیاری از آن­ها به نوعی طراحی شده­اند که قادر به چاپ طیف گسترده­ای از ابعاد باشند. علاوه بر این، این دستگاه معمولاً بسیار سریعتر هستند و همچنین راه اندازی آن­ها نیز ارزان­تر تمام می­شود. حتی اگر سرعت بالا و هزینه راه اندازی پایین این دستگاه­ها، چندان برایتان اهمیت ندارد، قطعاً نمی­توانید کیفیت رنگ و وضوح تصاویر فوق العاده حاصل از آن­ها را نادیده بگیرید!

اما با این حال، در کنار همه این موارد، مزیت اصلی­ای که تمرکز اصلی این مقاله بر روی آن است، توانایی این دستگاه ­ها در چاپ یکپارچه بنرها با ابعادی به بزرگی حتی 5 متر می­باشد. به عبارت دیگر، با استفاده از دستگاه ­های مدرن چاپ دیجیتال، برخلاف روش­های قدیمی، دیگر نیازی به چاپ چند باره و تکه تکه بنرهای بزرگ وجود ندارد. بنابراین، تنها با یکبار فشردن دکمه چاپ، کل بنر با سرعت و کیفیت بالاتر و قیمت ارزان­تر به صورت یکپارچه چاپ می­شود!

چاپ Large Format را بر روی چه محصولاتی می­توان انجام داد؟

با توجه به توسعه مداوم تکنولوژی چاپ دیجیتال، روز به روز به لیست محصولاتی که می­توان بر روی آن­ها چاپ لارج فرمت را انجام داد، افزوده می­شود. بنابراین، طبیعی است که در هنگام سفارش به شرکت­های چاپ مختلف، با گزینه ­های متفاوتی مواجه شوید. اما به هر حال، بعضی از اقلام چاپی آنقدر پرکاربرد هستند که تقریباً اکثر شرکت­های ارائه دهنده چاپ لارج فرمت، می­توانند آن­ها را به مشتریانشان پیشنهاد دهند. در ادامه، چند نمونه از این موارد را با هم مرور می­کنیم.

استندهای بنر جمع شدنی: این نوع بنرها را می­توان یکی از پرکاربردترین انواع بنرهایی نامید که می­توان آن­ها را در فرمت بزرگ تولید کرد. مزیت شاخص این بنرها قابل حمل بودن آن­هاست. این مزیت باعث شده است که کسب و کارهای کوچک و بزرگ بتوانند از آن­ها به طور گسترده چه در محل کار و چه در نمایشگاه­ های مختلف استفاده کنند.

بنرهای پی­وی­سی وینیل (PVC vinyl): بنرهای پی­وی­سی وینیل، بنرهایی ضد آب و بسیار مقاوم هستند که می­توان آن­ها را با ابعادی به اندازه 5 متر چاپ کرد. برای نصب راحت­تر این بنرها معمولاً از حلقه ­هایی در جوانب آن­ها استفاده می­شود. این بنرها اگر در ابعاد بزرگ چاپ شوند، برای کاربردهای گسترده ­ای مانند تبلیغ یک برند یا محصول بسیار کاربردی هستند.

 پوسترها مخصوص فضای باز و فضای سرپوشیده: تهیه پوسترها در ابعاد بزرگ نیز اخیراً برای تبلیغات نمایشگاهی و همچنین اینفوگرافی­ها بسیار رونق پیدا کرده است. به همین دلیل، اغلب مؤسسات چاپ، خدمات چاپ این پوسترها در فرمت بزرگ را نیز ارائه می­دهند.

وینیل­ های چسبان (Self-adhesive vinyl): وینیل­ های چسبان بادوام، ابزاری مناسب برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطبان برای انواع اهداف تبلیغاتی یا حتی تزئینی هستند. این وینیل­ ها را می­توان به سادگی بر روی دیوار، پنجره و یا حتی جعبه ­های محصولات چسباند. بسیاری از مؤسسات چاپ، قادرند که این وینیل ­ها را در فرمت­های بزرگ نیز چاپ کنند.

 طرح­ های مشبک پنجره­ ها (See-through window graphics): یکی از نوآوری­ های اخیر در صنعت چاپ، ظهور طرح­های مشبک پنجر­ه ای است. این طرح ­ها به نوعی طراحی می­شوند که تعداد زیادی حفره بر روی آن­ها قرار دارد. با قرارگیری این طرح ­ها بر روی شیشه، افرادی که از خارج فروشگاه یا دفتر عبور می­کنند، می­توانند طرح تبلیغاتی شما را با وضوح مناسبی مشاهده کنند.

اما به همین ترتیب، فضای داخلی محل کار شما دیگر برای آن­ها قابل مشاهده نیست. اما از سوی دیگر، افرادی که در داخل هستند، به راحتی می­توانند فضای خارج را ببینند. بنابراین، اگر قصد دارید که از شیشه های محل کار خود به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده کنید، اما در عین حال دید خود را به بیرون از دست ندهید، این طرح ­های مشبک بهترین انتخاب ممکن است.

اما بدیهی است که اگر شیشه ­های مد نظر شما ابعاد بزرگی داشته باشند، نیازمند چاپ این طرح­ ها با فرمت بزرگ هستید. خبر خوش این که این امکان در حال حاضر وجود دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>