اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


چاپ جوهر افشان

چاپ جوهرافشان Inkjet چیست ؟

در این روش ذرات مرکب بر روی سطح موردنظر اسپری می شود. چاپگرهای اینک جت از سه قسمت اصلی تشکیل شده اند، سیستم کنترل، مجموعه نازل ها یا دماغه چاپگر و سیستم مرکب دان. مرکب چاپ اینک جت از نوع مرکب حلال و بر پایه آب یا حلال های دیگری مثل اتانول و یا متانول می باشد. عملکرد دستگاه به این صورت است که ذرات ریز مرکب، تحت فشار از یک خروجی بسیار ریز در اندازه های دقیق و یکسان. بر روی جسم موردنظر اسپری می شود.

شکل گیری تصویر موردنظر برای چاپ جوهرافشان در حافظه سیستم کنترل دستگاه برنامه ریزی می شود. پس از آن دستگاه شروع به چاپ کرده و به ذرات مرکب بار الکتریکی می دهد. به این وسیله ذرات مرکب دقیقا فرم تصویر برنامه ریزی شده را تشکیل می دهند. شکل گیری حروف چاپی یا تصویر بر اساس الگو یا ماتریس نقاط تشکیل می شود. هد یا دماغه جوهرافشان معمولا از 7 و یا 16 نازل اسپری کننده تشکیل شده است. نوع اول آن بر اساس ماتریس 7×5 نقطه و نوع دوم با ماتریس 16×10 نقطه چاپ می کند.

ذرات مرکب از یک میدان الکترومغناطیسی ثابت عبور می کنند که موجب باردارشدن آنها می شود و سپس در الگوی انتخاب شده هدایت می شوند. یکی دیگر از روش های چاپ جوهرافشان که به سرعت نیز در حال گسترش است، روش چاپ به شکل یک الگوی منظم و یا مجموعه ای از چند الگو است.

این روش بر اساس قرار گرفتن نازل های چاپگر در یک ردیف منظم و تشکیل حروف بر روی ماده چاپ شونده ای که در حال حرکت است، عمل می کند. حالت تصویر و یا حروف چاپ شده معمولا از طریق یک سیستم گرافیکی کامپیوتری تعیین می شود، که تصاویر آن متشکل از آرایه هایی از نقاط هستند. کیفیت چاپ در این روش معمولا بهتر از کیفیت چاپ به حالت حروف باردار الکتریکی است که قبلا شرح داده شد.

سیستم جوهرافشان، در چاپ شماره سریال و یا کدگذاری و چاپ تاریخ در بسته بندی ها استفاده می شود. این روش چاپی هنوز هم در این بخش کاربرد فراوان دارد هر چند که استفاده از آن در بخش های دیگر صنعت هم رواج پیدا کرده است. چاپ تاریخ تولید و مصرف و بارکد (رمز به شکل خطوط عمودی) بر روی بطری های پلاستیکی و فلزی و شیشه ای و امثال آن با روش جوهرافشان بسیار مناسب و متداول است.

چاپ جوهرافشان به صورت رنگی نیز امروزه توسعه فراوانی یافته و در اکثر تولیدات چاپی که برای اشخاص ارسال می شوند، مصرف دارد. مثل پست مستقیم، آدرس زنی مجلات و روزنامه از این روش چاپی برای آدرس زنی بر روی اوراق چاپی که به شکل ورق و یا رول چاپ می شوند استفاده می کنند. از آن جایی که دستگاه چاپ اینک جت قابل حمل است و به راحتی جابه جا می شود، استفاده از آن در انتهای خطوط ماشین آلات چاپ و با صحافی امکان پذیر می باشد.

انواع جدید چاپ جوهرافشان که به پرینترهای بزرگ (لارج فرمت) معروف هستند، برای چاپ پوسترهای بزرگ و کارهای تبلیغاتی و چاپ پلات و چاپ بنر مورد استفاده قرار می گیرند. سیستم های پیشرفته لارج فرمت دارای کیفیت چاپ بسیار مرغوبی هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>