اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چاپگر جوهرافشان

هد پرینتر جوهر افشان

هد که مهم ترین اِلِمان در یک چاپگر جوهرافشان محسوب می شود، دارای مجموعه ای از افشانک ها بوده که قطرات بسیار ریز جوهر را بر روی کاغذ پخش می کنند

کارتریج پرینتر جوهر افشان

جوهر در جعبه های مخصوصی نگهداری می شود که Ink cartridge نام دارند. در بیشتر چاپگرهای جوهرافشان امروزی چهار مورد از این کارتریج ها وجود دارد که هر کدام یکی از سه رنگ اصلی قرمز و سبز و آبی و یکی نیز رنگ سیاه را نگه می دارد.

دلیل وجود یک رنگ سیاه جداگانه این است که حتی چاپگرهای رنگی هم غالباً از رنگ سیاه بیشتر از رنگ های دیگر استفاده می کنند. بعضی از انواع چاپگرهای جوهرپاش نیز وجود دارند که فقط یک کاتریج با هر سه رنگ دارند.

سیستم حرکت هد پرینتر جوهر افشان

یک موتور stepper باعث حرکت سیستم هد در طول کاغذ می گردد. برخی از چاپگرها دارای یک نوع خاص موتور برای پارک نمودن سیستم هد در زمان عدم استفاده از چاپگر می باشند. بدین ترتیب سیستم هد پس از پارک شدن، به صورت تصادفی حرکت نخواهند کرد. دستگاه هد، از طریق یک تسمه به موتور Stepper متصل می گردد که با حرکت دادن تسمه توسط موتور سیستم هد نیز حرکت می کند.این مکانیزم درست مانند آن چیزی است که در چاپگرهای سوزنی اتفاق می افتد.

کلاهک پمپ پرینتر جوهر افشان

وظیفه کلاهک پمپ جلوگیری از خشک شدن نازل های هد و همچنین عمل clean کردن هد می باشد. که برای Clean کردن هد 4 نوع پاک کردن وجود دارد که یک حالت Normal Cleaning و دو حالت Forced Cleaning است که یکی از آنها مخصوص مقادیر زیاد جوهر می باشد. و حالت سوم open cleaning است که بسیار سریع صورت می گیرد.

میله تثبیت کننده: سیستم هد، از یک میله تثبیت کننده به منظور اطمینان از ثبات و استحکام هد در زمان حرکت، استفاده می نماید. دستگاه تغذیه کاغذ: این دستگاه همانند چاپگرهای سوزنی از سه بخش مجزای سینی، غلطک ها و موتور حرکتی تشکیل شده است. اغلب چاپگرهای جوهرافشان دارای یک سینی به منظور قرار دادن کاغذ می باشند اما برخی دیگر از چاپگرها از یک Feeder استفاده می نمایند.

با استفاده از مجموعه ای غلتک، کاغذ های موجود در سینی و یا Feeder به داخل چاپگر هدایت می شوند تا هد عمل چاپ را بر روی آنها انجام دهد. موتور و سیستم مکانیکی تغذیه کاغذ غلتک ها را به منظور حرکت کاغذ به میزان موردنیاز، به حرکت در می آورند.

منبع تغذیه پرینتر جوهر افشان

پرینتر جوهرافشان درست همانند چاپگرهای سوزنی دارای یک منبع تغذیه برق سوییچینگ برای خود می باشند که ساختار آن همانند ساختار منابع تغذیه چاپگرهای سوزنی است و تنها تفاوت آنه در تامین ولتاژهای مورد نیاز برای کار چاپگرها خصوصا در قسمت عملکرد هد آنهاست.

برد اصلی پرینتر جوهر افشان

برد اصلی که در واقع مدار کنترل عملیات چاپ می باشد تمام عناصر مکانیکی موجود در چاپگر را کنترل کرده و از این طریق اطلاعات واصله از کامپیوتر را بر صفحه کاغذ چاپ می کند.این قسمت توسط پورت به کامپیوتر متصل است که در این میان پورت موازی همچنان از متداولترین روش های ارتباط محسوب می شود. چاپگرهای جدید، از پورت USB نیز استفاده می نمایند. برخی از چاپگرها نیز ممکن است از طریق پورت سریال و یا پورت SCSI به کامپیوتر متصل گردند.

سنسورهای پرینتر جوهر افشان

این چاپگرها از سنسورهای حس کاغذ PE، سنسور کاست کاغذ ASF، سنسور مخزن جوهر CSIC، سنسور حرارتی هد Thermostat، PF Motor Encoder و CR Motor Encoder تشکیل شده است. همان گونه که مشخص است سنسورها درست مانند سنسورهای چاپگرهای سوزنی می باشند و همان وظایف را انجام می دهند فقط با این تفاوت که در اینجا برای اطمینان از موجود بودن جوهر برای چاپ باید میزان آن توسط یک سنسور اندازه گیری شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>