اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رنگ نما

بهترین زمان برای رنگ آمیزی نما
بهترین زمان برای رنگ کردن نمای ساختمان در فصول گرم مانند بهار و تابستان می باشد. قبل از رنگ آمیزی باید اطلاعات کافی در مورد آب و هوای منطقه کسب کنید و مطمئن شوید که طی رنگ آمیزی و چند روز بعد آن، در محل مورد نظر شما باران نبارد، زیرا خشک شدن رنگ نما حداقل دو تا سه روز زمان می برد.

نکات مهم در انتخاب رنگ مناسب نما

  • توجه به شرایط آب و هوایی منطقه

یکی از مهم ترین نکات در انتخاب رنگ مناسب نما، دوام و پایداری آن در برابر شرایط جوی مانند بارش برف و باران و تغییرات دمایی می باشد. از این رو اگر در منطقه ای باران زا یا کویری زندگی می کنید باید متناسب با آن اقلیم، رنگ مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

  • انتخاب رنگ باکیفیت

بهتر است برای خرید رنگ جهت نقاشی نمای ساختمان از رنگ های ارزان قیمت استفاده ننمایید، زیرا هیچ قیمت پایینی بی حکمت نیست و مسلما این نوع رنگ از کیفیت پایینی برخوردار می باشد و پس از مدتی مجبور خواهید شد دوباره نما را رنگ آمیزی کنید و هزینه های زیادی برای جبران آن بپردازید.

  • انتخاب رنگ براساس نوع ساختمان

در سطح شهر ساختمان های مختلفی وجود دارند که هرکدام از معماری و متریال های مختلفی ساخته شده اند. به همین دلیل رنگی که مورد استفاده قرار می دهید باید متناسب با نوع ساختمان شما باشد. رنگ مورد استفاده در نمای ساختمان های ویلایی ممکن است با ساختمان های آپارتمانی، معماری های سنتی و معماری های مدرن متفاوت باشد.

  • تقسیم بندی نمای ساختمان

قبل از شروع رنگ آمیزی نما، ابتدا باید تمام قسمت های بیرونی نما از جمله سقف، دیوارهای جلویی، دیوارهای پشتی و درب ها را تفکیک نموده و سپس براساس نوع رنگی که خریداری کرده اید، رنگ هر قسمت را تعیین نمایید.

برخی افراد تمایل دارند که سقف را تیره و بقیه قسمت ها را به رنگ روشن در بیاورند. البته انتخاب رنگ برای هر قسمت به سلیقه هر فرد بستگی دارد، اما به طور کلی فراموش نکنید رنگی که انتخاب می کنید با نمای ساختمان خود و محیط اطراف هارمونی داشته باشد و تضاد آن به گونه ای نباشد که نمایی زشت و زننده ایجاد شود.

  • انتخاب رنگ نما براساس مصالح بکار رفته در ساختمان

از مهم ترین معیارهای انتخاب رنگ برای نقاشی نما این است که ساختمان از چه متریالی ساخته شده است. در کشور ما به طور کلی خانه ها از مصالح ساختمانی از جمله بتن، آجر، سیمان و چوب ساخته می شوند. رنگ مورد استفاده بر روی هریک از این مصالح ممکن است متفاوت باشد.

به طور مثال، رنگ های مناسب برای چوب که جلای زیادی به آن می بخشند نمی توانند همان زیبایی و درخشندگی را بر روی متریال های دیگر نشان دهند. لذا قبل از شروع رنگ آمیزی، با یک مشاور متخصص در این زمینه مشورت نمایید تا بتوانید بهترین رنگ را انتخاب نمایید. این نکته را فراموش نکنید که نوع و کیفیت رنگ انتخابی شما بر روی سلامت و دوام مصالح ساختمانی شما تأثیر می گذارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>