اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

امروزه به منظور زیبایی نمای ساختمان می توان از رنگ نما استفاده نمود. نمای ساختمان به طور معمول پس از مدتی ممکن است بر اثر تابش نور خورشید، باران های اسیدی یا آلودگی های هوا، زیبایی و طراوت اولیه خود را از دست بدهد.

اگر میزان این آلودگی های به جا مانده بر روی نما کم باشد، می توان با آب آن را شستشو داد، اما اگر رنگ نمای ساختمان به میزان زیادی از بین رفته باشد، باید نما را مجددا رنگ آمیزی نمود. رنگ های گوناگونی در رنگ آمیزی نمای ساختمان وجود دارد که در ادامه این نوشته به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. تا انتها با ما همراه باشید.

رنگ نما

ویژگی های یک رنگ نمای باکیفیت

  • یک رنگ نمای مناسب باید در برابر شرایط مختلف جوی از مقاومت بالایی برخوردار باشد و بتواند در مقابل باران های شدید و اسیدی دوام بیاورد.
  • همچنین رنگ نما باید در برابر سرمای شدید و گرمای بسیار زیاد بتواند مقاومت کند.
  • به دلیل این که گرد و غبار و آلاینده های محیط بر روی نمای ساختمان می نشینند، رنگ نما باید قابلیت شستشو داشته باشد تا بتوان در صورت نیاز آن را به راحتی تمیز کرد.
  • غیرقابل اشتعال بودن از دیگر ویژگی های یک رنگ نمای باکیفیت و مطلوب محسوب می شود.
  • رنگ نما باید دارای خاصیت الاستیک یا کشسانی باشد تا به مرور زمان از هم گسسته نشود. رنگ های نما معمولا دارای ضخامت استانداردی می باشند که در برابر ترک خوردگی های ساختمان تا حد زیادی انعطاف پذیر می باشند.
  • معمولا یک رنگ نمای باکیفیت 15 الی 20 سال ماندگاری دارد.
  • رنگ نما براساس استاندارد جهانی باید دارای خاصیت کلین سلف یا پوست اندازی باشد. به طور کلی رنگ های نما در حدود 1000 میکرون ضخامت دارند که در هر سال باتوجه به شرایط آب و هوایی منطقه باید بین 20 تا 50 میکرون از رنگ رویه به صورت خود به خود جدا شود. بنابراین همواره رنگ رویه نما مانند پوست انسان لایه برداری می شود و همیشه لایه باقی مانده تازه خواهد بود.

مراحل رنگ آمیزی نمای ساختمان
ابتدا باید با یک گروه نقاشی ساختمان مشورت و بهترین رنگ را برای نمای ساختمان انتخاب نمود. پس از انتخاب رنگ، نقاش می تواند کار خود را شروع نماید.

اگر زیرسازی نما مشکلی دارد یا پوسته پوسته و کثیف شده است، در ابتدا باید به طور کامل و دقیق نما را شستشو داد و اگر قسمتی از نمای سنگی یا آجری ساختمان شل شده، توسط رولپلاک و پیچ آن را محکم نمود.

همچنین دقت کنید که اگر نما دارای ترک خوردگی یا فرورفتگی می باشد، باید به خوبی برطرف یا ترمیم گردد. پس از مرمت و پاک سازی نما، باید عملیات آسترسازی را بر روی آن اجرا کنید. به منظور این کار می توانید از پرایمرهای مرغوب و باکیفیت متناسب با رنگ، استفاده نمایید. پرایمر سبب می شود تا رنگ نما پایداری بیشتری داشته باشد.

پس از این که عملیات آسترسازی انجام شد، 24 ساعت صبر کنید تا پرایمر به خوبی خشک گردد. حال می توانید عملیات رنگ آمیزی را شروع نمایید و با استفاده از ابزارهایی مانند پیستوله و غلتک، نسبت به رنگ آمیزی نمای ساختمان اقدام نمایید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>