اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روش تهیه جیره غذایی مناسب برای پرورش بوقلمون
یکی از نکات کلیدی در پرورش بوقلمون، تهیه جیره غذایی بوقلمون با کیفیت مناسب می باشد. پرورش دهندگان برای تهیه غذای بوقلمون معمولا از دو راهکار استفاده می کنند:

  1. خرید دان آماده بوقلمون
  2. جیره نویسی بوقلمون
  3. تهیه غذای بوقلمون

در صورتی که شما در ابتدای مسیر پرورش بوقملون هستید و اطلاعات لازم را برای تولید جیره غذایی بوقلمون را ندارید پیشنهاد می کنیم که سری به بازار بزنید و از قیمت کنسانتره بوقلمون اطلاع پیدا کنید و جیره غذایی مناسب را تهیه نمایید. در نظر داشته باشید که قیمت هر کیلو دان بوقلمون می تواند تأثیر به سزایی در هزینه تمام شده در این کار داشته باشد. لذا می توانید بدون واسطه از کارخانجات و شرکت های تولیدی که در حوزه تهیه و تولید جیره غذایی کنسانتره بوقملون در کشور فعالیت می کنند خرید خود را انجام دهید.

بوقلمون

بوقلمون ها در هر یک از مراحل آغازین، رشد و پایانی از نیازمندی های غذایی خاصی برخوردار هستند لذا کارخانه دان بوقلمون اطلاعات اصول تغذیه را بر اساس جیره نویسی بوقلمون حاوی درصد پروتئین خام، چربی خام، انرژی و مواد معدنی مشخص به مشتریان خود می دهد. همچنین این کارخانجات مقدار و مورد مصرف دان را در جدول مصرف دان بوقلمون ارائه می دهند.

جیره غذایی بوقلمون
یکی از اصلی ترین هزینه های پرورش بوقلمون هزینه خوراک می باشد که بیش از 60 الی 70 درصد هزینه ها را به خود اختصاص می دهد. در صورتی که شما عزیزان تجربه کافی را در این زمینه به دست آورده باشید و همچنین با مطالعه و تحقیق و اجرای کارهای آزمایشی در گوشه ای از مزرعه خود، می توانید جیره مصرفی را خود تهیه و تولید کنید.

در این حالت تهیه جیره غذایی تازه بر روی راندمان گله تولیید کننده تأثیر به سزایی دارد. به علاوه هزینه تهیه خوراک برای شما کاهش می یابد و به سود بیشتری می رسید. یکی دیگر از مزایای این کار این است که بسیاری از پرورش دهندگان علاوه بر پرورش بوقلمون، به فروش غذای بوقلمون می پردازند و از این طریق نیز درآمدی را حاصل می کنند.

بوقلمون

کیفیت آب و دان بوقلمون از لحاظ آلودگی و مواد مغذی بسیار حائز اهمیت است. همچنین با تغییر سن پرنده نیاز تغذیه ای آن متفاوت می شود. هر چه سن بوقلمون زیاد گردد بدن آن به مواد پروتئینی و معدنی نیاز کمتری پیدا می کند. این در حالی است که بدن این جاندار به مواد انرژی زا بیشتری نیاز پیدا می کند. جیره غذایی بوقلمون ها اغلب سویا، ذرت، گندم، نمک و سایر افزودنی های خوراکی است که برای بوقلمون های نر و ماده به نسبت های متفاوت تهیه می شود.

داروهای مورد استفاده در پرورش بوقلمون
بوقلمون پرنده ای است که مقاومت خوبی در برابر بیماری ها دارد و برای پرورش آن از دارو و آنتی بیوتیک کمی استفاده می شود. لذا گوشت بوقلمون از جمله گوشت هایی می باشد که آغشته به دارو نیست. پرورش دهندگان این پرنده ویتامین مخصوص بوقلمون را مولتی ویتامین و ب کمپلکس می دانند و آن را به صورت محلول در آب آشامیدنی به آنها می دهند.
از دیگر شاخه های دارویی، واکسن های بوقلمون هستند. پرورش دهندگان با انجام مراقبت های ویژه و قرنطینه های لازم و محافظت در برابر عوامل بیماری زا می توانند این پرندگان را در برابر بیماری ها مصون بدارند و در صورت لزوم با واکسیناسیون به موقع سلامتی آنها را حفظ کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>