اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساخت مرکب های خمیری

تا سال های قبل از سال 1990 مرکب های خمیری به صورت سنتی تهیه می شد، یعنی مواد سازنده مرکب زیر هم زن ها را با رنگدانه مخلوط و خیس می کردند سپس به نحو مناسبی عمل پخش و ساخت مرکب را روی آسیاب های سه غلطکی تکمیل و انجام می دادند.

از وقتی که ماشین های مدرن چاپ ساخته شد و سرعت چاپ افزایش یافت لازم شد که عمل پخش رنگدانه و مواد افزودنی مرکب نیز به نحو بهتری، با به حداقل رساندن دانه بندی و قدرت رنگی مؤثرتری انجام گیرد؛ لذا امروزه به کمک آسیاب های ساچمه ی افقی که به نام بیا میل» معروف هستند و از ساختمان خاصی برخوردارند، مرکب را به ایده آل ترین وضعیت پخش می رسانند. و با عبور دادن مجدد آن از آسیاب های سه غلطکی مرکب را با کیفیت مطلوب در بسته بندی مناسبی به بازار عرضه می کنند.

باید توجه داشت برای تهیه یک مرکب خوب با پخش ایده آل لازم است مواد اولیه محصول، اعم از رنگدانه، وارنیش ها یا رزین ها و مواد افزودنی با آگاهی، تحقیق و شناسائی کافی انتخاب شوند. برای رسیدن به این هدف امروزه در اکثر مرکب سازی های معروف گروه تحقیق بزرگ ترین نقش را در عرضه ی یک مرکب خوب بازی می کنند.

انتخاب رنگدانه

انتخاب رنگدانه یکی از حساس ترین مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد، از این رو خواص رنگدانه به ویژه خواص شیمیائی و فیزیکی آن و نیز میزان قدرت پخش شوندگی آن را کاملا مورد نظر قرار می دهند.

انتخاب رزین های جامد و مایع نیز کاملا بر اساس آگاهی های لازم از ماشین چاپ صورت می گیرد تا که چاپ خوبی ارائه دهد. بعد از انتخاب مواد اولیه، روش خیساندن رنگدانه و تبدیل آن به مرکب کاملا یکنواخت با دانه بندی مناسب 1-2 میکرون نیز از اهمیتی به سزا برخوردار است.

فرمول فوق یک مول از مرکب های خمیری روغنی افست است. البته مواد افزودنی دیگری نیز ممکن است براساس نیاز، به فرمول اضافه شود که از آن جمله بوگیرها، ضد کف ها، خیس کننده ها، مواد ضد پشت زدن و غیره می باشند که یک مرکب ساز با تجربه براساس نیاز و شناخت ماشین چاپ و شرایط اقلیمی، هر مورد را انتخاب می کند و به کار می برد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>