اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


هولوگرام چیست؟

هولوگرام چیست ؟

یکی از راههای مقابله با سوء استفاده و کپی برداری از محصولات و کالاهای معروف و معتبر استفاده از برچسب هولوگرام است. بر روی بسته بندی محصولاتی چون قطعات و لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات صنعتی، جعبه قطعات و لوازم الکترونیک، اسناد و اوراق بهادار، چک، برچسب یا کارت گارانتی، گذرنامه، کارت شناسایی، کارتهای اعتباری، پوشاک و محصولات آرایشی و بهداشتی، انواع گواهینامه های عضویت و نمایندگی و … از هولوگرام استفاده می شود.

برچسب های هولوگرام محصولاتی هستند که با تکنولوژی لیزر و با استفاده از تجهیزات و تکنیک های پیشرفته تولید می شوند. بر روی این برچسب ها در زیر نور تصاویری رنگی مشاهده می شوند که با تغییر زاویه دید، طیفی از رنگهای مختلف را می توان در آنها دید. هولوگرام های شفاف هولوگرام هایی هستند به صورت شفاف تولید می شوند. به صورتی که پس از چسباندن روی سطح موردنظر، هم هولوگرام دیده می شود و هم سطحی که هولوگرام روی آن چسبانده شده است. از این نوع هولوگرام معمولا بر روی اسناد و کارت های شناسایی استفاده می شود.

هولوگرام سریال دار هولوگرام هایی هستند که بر روی آنها شماره با کدهایی را به صورت سریال یا هر ترتیب دیگری، قرار داده اند. این کدها را می توان به صورت چاپی، شفاف و یا حک شده بر روی برچسب های هولوگرام دید. برچسب های هولوگرام بسته به نوع استفاده دارای حساسیت های مختلفی در مقابل دست کاری و کنده شدن از سطحی که برچسب روی آن الصاق شده هستند.

گاهی ممکن است نیاز باشد که برچسب بارها از روی سطح کنده شده و دوباره بچسبد بدون آن که آسیبی ببیند. در این حالت، برچسب به صورت بدون حساسیت تولید می شود. در حالت حساسیت بالا در صورت کندن برچسب، فقط لایه پلاستیکی محافظ برچسب کنده می شود و طرح هولوگرام روی سطح باقی می ماند که غیر قابل برداشتن است.

می توان هولوگرام را به شکلی تولید نمود که پس از کنده شدن، قسمتهایی از آن روی سطح به صورت یک متن با طرح باقی بماند. در این حالت که به وید معروف است، معمولا عباراتی مثل void، کنسل شد و باطل شد بر روی سطح باقی می ماند.

یکی از خصوصیات جالب هولوگرام نمایش تصاویر سه بعدی است که حتی با استفاده از جدیدترین روش های کپی و اسکن نیز قابل کپی برداری نبوده و با روش های دیگر هم قابل تولید نیستند. آنها را نمی توان از سطح مورد استفاده جدا کرده و به محل دیگری انتقال داد و در صورت کنده شدن امکان استفاده مجدد از آنها وجود ندارد.

هولوگرام ها این قابلیت را دارند که در آنها تصاویر با کدهای مخفی که در زیر نور معمولی قابل رویت نبوده و فقط تولید کننده و صاحب هولوگرام از محل آن آگاه هستند، گنجانده شود. حتی می توان تصاویر یا متون میکرونی ای در داخل هولوگرام قرار داد که بسته به اندازه ها فقط با ذره بین با میکروسکوپ قابل مشاهده باشند. امکان تولید هولوگرام در اندازه، شکل، تیراژ و رنگهای مختلف وجود دارد.

برای تهیه تصویر اولیه هولوگرام احتیاج به تجهیزات خاص اپتیکی می باشد که با ترتیب خاصی باید در کنار هم چیده شوند و کوچک ترین تغییر در چیدمان این تجهیزات باعث ایجاد تغییر در تصویر می گردد و به همین دلیل امکان تولید مجدد یک هولوگرام برای تولید کننده اولیه آن نیز وجود ندارد.

افکت های هولوگرام

هولوگرام سه بعدی: در این نوع هولوگرام تصاویر به صورت کاملا سه بعدی دیده می شوند.

هولوگرام دو بعدی: ساده ترین افکت در هولوگرام می باشد که یک شکل یا متن را به صورت تخت و دو بعدی نمایش می دهد.

هولوگرام دو بعدی/ سه بعدی: این حالت از قرارگیری دو یا چند لایه دو بعدی روی یکدیگر به وجود می آید که احساس وجود بعد و عمق را به بیننده القا می کند.

هولوگرام دات ماتریس: در این افکت نقاط بسیار ریزی با نظمی خاص در کنار هم قرار می گیرند که بر اثر تابش نور طیف منظمی از رنگ به صورت خطی، شعاعی، حلزونی، و… منعکس می کند.

هولوگرام تصاویر متحرک: در این افکت می توان شکل یا تصویر را در کنار هم در هولوگرام گنجاند. برای دیدن این اشکال و متون باید از ذره بین با میکروسکوپ استفاده شود.

هولوگرام متون میکرونی: در این حالت اشکال یا متون را در ابعاد میکرونی در هولوگرام قرار می دهند. برای دیدن این اشکال و متون باید حالتی شبیه به حرکت یا انیمیشن دیده شود.

هولوگرام کد مخفی: در این افکت می توان کدهایی را در داخل هولوگرام قرار داد که در زیر نور عادی غیر قابل رویت هستند و برای دیدن آنها باید نور لیزر به هولوگرام تابانده شود.

تصاویر چند کاناله: در این حالت هولوگرام به گونه ای طراحی می گردد که در صورت نگاه کردن به آن از زوایای مختلف، تصاویر متفاوتی دیده خواهد شد.

کیلوجه: این افکت متشکل از تعداد زیادی خطوط و منحنی هایی است که توسط کامپیوتر و با استفاده از فرمول های خاص ریاضی تولید می شوند که پس از تولید هولوگرام، کپی برداری و طراحی مجدد آنها بسیار مشکل و تقریبا غیر ممکن است و همین موضوع باعث افزایش امنیت هولوگرام می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>