اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


لجستیک جهانی

اختلال در لجستیک جهانی با کمبود کانتینر

ویروس کرونا با تأثیر گذاری منفی بر صنعت حمل و نقل دریایی که از ابتدای 2020 جهان را تحت الشعاع قرار داده، باعث شد تا برای اولین بار برخی از صادر کنندگان نتوانند به علت کمبود جعبه های کانتینر کالا های خود را صادر کنند.به نقل از مؤسسه تحقیقاتی drewry کمبود کانتینر در حال حاضر به قدری در زنجیره لجستیک و تأمین کالا ناهماهنگی ایجاد کرده که بسیاری از صاحبان کالا در به در به دنبال تأمین جعبه های کانتینر هستند.

در این گزارش آمده است چندی پیش یک مدیر شرکت حمل و نقلی در تماس با مؤسسه drewry با کنایه و طعنه گفت: اگر کسی بتواند برای کالا های صادراتی وی 20 هزار جعبه کانتینر تأمین کند، جایزه می گیرد.

در ادامه این گزارش آمده است تجزیه و تحلیل و پژوهش های کارشناسان موسسه drewry نشان می دهد مشکل کمبود کانتینر برای کل زنجیره تأمین کالا چالش های زیادی ایجاد کرده که متأسفانه در روز های پایانی سال 2020 روز به روز بر مشکلات آن می افزاید.

این گزارش حاکی است عرضه جهانی کانتینر در سال 2020 با یک درصد کاهش به 39.9 میلیون TEU رسید که نتوانست پاسخگوی نیاز ها باشد.از یک طرف کاهش کانتینر و از سوی دگر بهبود توان حمل و نقل در نیمه دوم سال جاری میلادی همه دست اندر کاران حمل و نقل دریایی را غافلگیر کرده است.

به گفته یکی از کارشناسان مؤسسه drewry میزان جابه جایی کالا های کانتینری جهانی در نیمه اول سال 2020، شش درصد کاهش یافت در حالی که در نیمه دوم سال 2020 به رشد بیشتری رسیده است که همین امر باعث شد خلأ جعبه های کانتینری در جهان بیشتر احساس شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>