اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مرکب چاپ افست

مرکب های افست برای چاپ روی سطوح صاف فرموله می شوند، از روی لوحه های چاپی که نه سطوح تصویری برآمده و نه گود دارند. افست تنها فرآیند چاپی است که در آن مواد شیمیایی و دارویی نقش اصلی را ایفا می کند.

در سیستم های افست، مرکب باید از زینک بر روی لاستیک سیلندر و سپس بر روی کاغذ منتقل گردد. در طی این انتقال؛ ضخامت آن کاهش می یابد بنابراین مرکب باید از قدرت رنگ دهی بالایی برخوردار باشد. این قدرت رنگ دهی توسط رنگ دانه تأمین می شود، پس هرچه مقدار رنگ دانه داخل مرکب بیشتر باشد، قدرت رنگ دهی لایه نهایی مرکب که بر روی کاغذ منتقل می شود بیشتر است و نیز باید دارای خاصیت سیال باشد بنابراین باید مقداری مایع سیال در مرکب موجود باشد تا رنگ دانه ها در آن حرکت کنند.

این مایع باید از مواد روغنی جلا دار باشد و هیچ یک از اجزای مرکب نباید با محلول حوضچه مخلوط شوند. این یکی از مهم ترین ویژگی های مرکب افست است. این خاصیت سبب می شود هنگامی که مرکب بر روی زینک منتقل می گردد به نواحی چاپ شونده ی خشک بچسبد و به نواحی نشونده نفوذ نکند.مرکب چاپ افست باید از غلظت بالای رنگینی برخوردار باشد و نباید با آب مخلوط شود. افزایش دمای محیط و نیز هم زدن مرکب در اثر چرخش نوردهای ماشین چاپ افست غلظت مرکب را کاهش می دهد.

هرچه خاصیت چسبندگی مرکب بیشتر باشد، دارای مقاومت بالای تقسیم شدن است و تقسیم آن توسط نوردها مشکل تراست. مرکب های چاپ افست را مرکب خمیری نیز می نامند.افزایش دما باعث کاهش غلظت و چسبندگی می شود، اما هم زدن غلظت را کاهش و چسبندگی را افزایش می دهد.

در چاپ، چهار رنگ مرکب مورد استفاده قرار می گیرد (زرد، قرمز، آبی، سیاه) برای انتقال صحیح رنگ ها در چاپ تر روی تر باید اولین مرکب دارای بالاترین چسبندگی و آخرین دارای کمترین چسبندگی باشد. مرکب-ساز باید از نوبت چاپ هر رنگ آگاهی داشته باشد تا بتواند میزان چسبندگی آن ها را درجه بندی کند یا بهترین بازدهی و کیفیت انتقال رنگ ها به دست آید.

مرکب هنگامی که در ماشین چاپ است خیس است و وقتی منتقل و چاپ شد باید به صورت لایه ی نازک خشک باشد. مرکب زمانی که چاپ و کاغذ بر روی هم انباشته شد باید به صورت نیمه جامد باشد تا به پشت صفحه بعدی منتقل نشود. اگر این حالت رخ دهد به آن پشت زدن (Set off) می گویند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>