اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


مرکب های چاپ

مرکب های لترست

برای مرکب های لترست محدودیت رنگ دانه به خاطر پیشگیری از پخش شدن در مقابل محلول رطوبت زنی وجود ندارد، زیرا لترست به مکانیسم رطوبت زنی نیاز ندارد. هر نوع رنگ دانه ای که برای لترپرس به کار می رود، برای لترست هم می توان استفاده کرد.مرکب های لترست قوی تر از مرکب های لترپرس هستند ولی به قوت مرکب های متداول افست نیستند.

مرکب های گراور (Gravure Inks)

مرکب های گراور، مرکب های سیال سریع خشک شونده هستند که باید غلظت و ویسکوزیته کافی داشته باشند تا از درون حفره های حکاکی شده در سیلندر یا لوحه رد شوند و آن ها را کور نکنند. این مرکب ها به طورکلی با تبخیر حلال داخل مرکب با استفاده یا بدون استفاده از حرارت خشک می شوند. این مرکب ها باید عاری از ذرات سختی باشند که قادرند سیلندر یا زینک را بخراشند.

حلال های بسیار متنوعی در مرکب گراور استفاده می شود که بستگی به زیر لایه حامل آن دارد. این مرکب ها فرارند و اگر به طور صحیح نگهداری نشوند سبب آتش سوزی می گردند. در ماشین های چاپ نشریات از اصلاح حلال استفاده می شود تا آلودگی های ناشی از تبخیر حلال ها را محو نماید. مرکب های آب پایه ای ساخته شده اند تا هم خطر آتش سوزی و هم آلودگی حلال را از بین ببرد.

مرکب های فلکسو گرافی

فلکسو گرافی، روشی از چاپ روتاری (دوار) لترپرس است که لوحه-های لاستیکی قابل انعطاف و مرکب های سیال سریع خشک شونده را مورداستفاده قرار می دهند. مرکب های فلکسو تقریباً در هر نوع سطحی در چاپ، از کفپوش و کاغذ درواری گرفته تا سلفون و ورقه های نازک پلاستیکی گوناگون، فویل های فلزی و... استفاده می شود.

مرکب-هایی که در روش فلسکوگرافی یا چاپ گود به کاربرد می روند حالت مایع دارند و به همین جهت اغلب مرکب مایع نیز نامیده می شوند. مرکب های فلکسو شامل رنگ دانه ها، جوهرهای حل شدنی، همراه با سیال حامل برنده مواد مرکب می باشند. مرکب های فلکسو یا الکل پایه ای یا آب پایه ای هستند. مرکب های الکل پایه متداول ترند و به وسیله تبخیر خشک می شوند. مرکب های آب پایه کم هزینه ترند و به وسیله تبخیر و یا جذب خشک می شوند.

مرکب های چاپ اسکرین (Screen Printing Inks)

مرکب های چاپ اسکرین اغلب از نوع روغن های خشک شونده هستند، گرچه از سایر مرکب ها هم می توان استفاده کرد. این مرکب ها غلظت رنگی غلیظی دارند، در هر رنگی ساخته می شوند و در آن ها از سیال حامل مناسبی برای موادی که چاپ می شود استفاده می گردد. تمام مرکب ها باید غلیظ و روغنی باشند تا واضح و همواره با مقاومت کم چاپ کنند. ویسکوزیته مرکب چاپ سیلک متوسط می باشد، یعنی حالت آن خمیری بین مرکب های فلکسو و لیتوگرافی یا لترپرس است.

مرکب های بدون حلال

دو سیستم مرکب جدید توسعه یافته اند تا آلودگی هوا را از روی مرکب حذف نمایند: مرکب های کاتالیتیک (Catalytic Inks):

این مرکب ها برای چاپ وب کاربرد دارند، شامل دو مایع پلیمر مانند ملامین و فرمالدیید (formaldehyde) می باشند که اتصال سراسری جامدی در حضور یک اسید تشکیل می دهند. نوعی جوهر نمک با مخلوط ترکیب می شود تا از به هم پیوسته شدن آن ها روی ماشین چاپ و در حرارت های معمولی جلوگیری نماید.

هنگامی که کاغذ وب به درون خشک کن می رود، جوهر نمک، تجزیه می شود و اتصال سراسری پایمرها به شکل رزین خشک، جامد و ترموست درمی آید. این مرکب ها و سیستم های هیبرید شامل مقادیر کمی از حلال غیرفعال می باشند؛ که در افست وب و در فضاهایی که تنظیم کیفیت هوا به سختی انجام می گیرد، استفاده می شوند.

مرکب های یو.وی (UV Inks)

با توجه به آلودگی محیط زیست و زیان بار بودن حلال های شیمیایی که در فرمولاسیون مرکب چاپ استفاده می شود. یکی از راه حل ها برای کاهش انتشار مواد شیمایی در محیط، استفاده از مرکب های یو وی (UV) می باشد. مرکب های یو وی (UV) در حالت عادی خشک نمی شود؛ و فقط با تابش نور ماوراءبنفش (Ultra violet: UV) خشک می شود؛ و حلالی را در محیط منتشر نمی کند. و زیانی برای چاپچی ندارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>