اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نحوه پرورش بوقلمون در خانه
مطمئن باشید که پرورش بوقلمون در خانه پتانسیل این را دارد تا به یک کسب و کار پر درآمد خانگی تبدیل شود فقط کافی است، از اصول اولیه و شرایط نگهداری پرنده، انتخاب نژاد مناسب، نوع و مقدار تغذیه ای که در اختیار آنها می گذارید، اطلاعات کافی داشته باشید. اگر به فکر افزایش درآمد خود هستید و فضای مناسبی هم در خانه دارید، پرورش بوقلمون بهترین گزینه برای این امر است چون اخیرا تقاضا برای مصرف گوشت بوقلمون، آنقدر زیاد شده است که، زمینه را برای این کسب و کار جدید مهیا کرده است یکی از است.

بوقلمون

نکات مهم درباره پرورش بوقلمون در خانه
قبل از هر چیز سعی کنید؛ اطلاعات کلی درباره نیاز های این پرنده، و تغذیه ای که مصرف می کند به دست بیاورید. بوقلمون جزو بزرگ ترین و سنگین وزن ترین پرندگان خانگی هستند اینکه مراحل رشد آنها به چه صورت است و محیطی که برای پرورش بوقلمون به آن احتیاج دارید، چگونه و چه شرایطی باید داشته باشد، اطلاعاتی است که شما به دانستن آن نیاز دارید.

گوشت بوقلمون بعد از گوشت قرقاول جزو لذیذترین گوشت و در درجه اول اهمیت تامین پروتئین است زمانی که به صورت اصولی و با استفاده از شیوه های نوین علمی قادر به نگهداری و پرورش بوقلمون شدید، با گذشت زمان متوجه خواهید شد که؛ نگهداری از بوقلمون نه تنها یک ایده اقتصادی و مقرون به صرفه است بلکه با پرورش اصولی آنها می توانید کمک مهمی به تأمین نیازهای پروتئینی کشور کنید که به نوبه خود از ارزش زیادی برخوردار است.

پرورش بوقلمون را در چه فصلی از سال آغاز کنید؟
مناطقی که آب و هوای معتدل و شرایط اقلیمی مناسبی دارند بهترین محل برای پرورش بوقلمون است. این پرندگان در ماه های گرم سال شروع به جفتگیری و تخمگذاری می کنند ولی تهیه تعدادی جوجه بوقلمون یکروزه مناسب ترین روش برای آغاز کار است.

بهترین نژاد بوقلمون پرورش در خانه
درست است که نژاد های مختلفی از بوقلمون مثل نژاد بومی، بیوتی، نیکولاس، هیبرید و...برای پرورش بوقلمون قابل پیشنهاد است ولی بوقلمون بومی که یک نژاد اصلاح شده است مناسب ترین نژاد برای پرورش است چون از طرفی نوسات قیمت گوشت بوقلمون با توجه به نژادهایی که دارد، با یکدیگر فرق می کند و ممکن است در ابتدای کار مجبور به پراخت هزینه های زیادی برای دان مصرفی آنها باشید ولی نژاد بومی اصلاح شده جزو آن دسته از بوقلمون هایست که تا 7 ماهگی به بلوغ می رسند و جیره مصرفی آنها در این مدت حدود 35 کیلوگرم است اما در این مدت وزن آنها به وزنی برابر با 20 الی 25کیلو گرم می رسد یعنی هر ماه نزدیک به سه کیلوگرم وزن می گیرند.

فضا و تجهیزات مورد نیاز برای نگهداری از جوجه بوقلمون
یک فضای چند متری برای نگهداری از 15 جوجه بوقلمون کفایت می کند البته این در حالی است که آنها بعد از بزرگ شدن به فضای بیشتری در حدود 30 مترمربع احتیاج خواهند داشت پس در همان ابتدا سالن مورد نظر را با این مساحت در نظر بگیرید تا بعدها با مشکل نقل و انتقال آنهامواجه نشوید ولی قبل از انتقال جوجه ها به مکان مورد نظر، آنجا را به سیستم های گرما ساز چون هیتر و سیستم های سرمایشی چون کولر یا سیستم رطوبت ساز مجهز کنید چرا که جوجه بوقلمون ها نمی توانند دمای بدن خود را با دمای سالن تطبیق دهند و ممکن است دچار استرس های سرمایی و گرمایی شوند و مکانیزم دفاعی بدنشان به خطر می افتد.

بوقلمون

تغذیه بوقلمون
شاید استفاده از ضایعات میوه و سبزجات غذای مقرون به صرفه ایی برای بوقلمون ها باشد ولی پرنده ها هر روز در حال رشد هستند و جیره غذایی آنها باید طبق فاکتور رشد و بر اساس نیازهای تقویتی باشد. جو خرد شده که در شیر خیس خورده است باضافه تخم مرغ پخته و خرد شده و مخلوطی از سبزیجات مناسب ترین غذا برای جوجه بوقلمون هاست.

برای تغذیه جوجه بوقلمون ها به این نکات مهم توجه کنید:

ظرف دانخوری را به اندازه ای پر کنید که وقتی جوجه ها به آن نوک می زنند، هیچ دانه ای روی زمین نریزد چرا که ممکن است جوجه ها از همان دانه هایی تغذیه کنند که با مدفوعشان آلوده شده است.

ضد عفونی کردن ظروف دانخوری در طول هفته (حداقل یکبار در هفته) و ضدعفونی کردن آبخوری ها به صورت روزانه، جزو ضروریات بهداشت تغذیه است.

استفاده از چند جوجه بوقلمون بزرگ تر برای آموزش خوردن و آشامیدن جوجه های کوچک تر لازم است چون بر خلاف جوجه های سایر پرندگان، جوجه بوقلمون ها هیچ استعدادی برای خوردن یا آشامیدن ندارند و در صورت سهل انگاری شما پرورش دهندگان عزیز ممکن است با لاشه آنها که در اثر گرسنگی تلف شده اند مواجه شوید.

توجه به دمای سالن در شروع دوره پرورش می تواند سلامت و تغذیه مناسب جوجه ها را تحت تأثیر قرار دهد. دمای بستر در روزهای اول باید بین 34 الی 36 درجه سانتیگراد باشد و هر هفته ایی که می گذرد به مقدار 2 درجه سانتیگراد از شدت دما کم کنید تا زمانی که جوجه ها به دمای 18 درجه سانتیگراد عادت کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>