اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تعیین جنسیت روش جفتگیری و تولید اسپرم بوقلمون
برعکس بسیاری از پرندگان تعیین جنسیت بوقلمون کار بسیار راحتی می باشد. بوقلمون نر از نظر وزن سنگین تر از نوع ماده می باشد علاوه بر این زائده های سیمی موجود در سینه بوقلمون نر بسیار بیشتر از ماده می باشد. یکی دیگر از مواردی که شما را در تعیین جنسیت بوقلمون می تواند یاری کند توجه به زائده های موجود بر روی بینی بوقلمون ها می باشد زائده بینی بوقلمون نر همراه بزرگ تر و وسیع تر از ماده می باشد به طوری که حالت افتاده مانند دارد.زمان نمایان شدن غبغب سرخ رنگ نر ها 35 تا 40 روزه گی می باشد که با توجه به آنها به راحتی می توان نر را از ماده تشخیص داد. بوقلمون نر از بدو تولد می خرامد و این عمل را تا اخرین روز زندگی ادامه می دهد. حائز اهمیت است بدانید که تعیین جنسیت با استفاده از روش مقعدی در بوقلمون ها انجام نمی شود.

بوقلمون

چکیده مقاله

بوقلمون پرنده ای است که توجه بسیار از پرورش دهندگان را به خود جلب کرده است. تعیین جنسیت بوقلمون آسان بوده و با توجه به برخی نکته ها، علائم ظاهری، ویژگی های بدنی انجام می شود. جفت گیری در بوقلمون با خرامید گونه نر آغاز می شود و جالب است بدانید که یک نر برای 3 تا 5 ماده کافی است. علاوه بر این، روش دیگه ای که برای تولید تخم و تولید مثل استفاده می شود که تلقیح مصنوعی نامیده می شود که در این روش اسپرم از بوقلمون نرگرفته شده و در اویداکت بوقلمون ماده ریخته می شود.

شیوه جفت گیری بوقلمون
جفت گیری در پرنده بوقلمون با عمل خرامیدن گونه نر استارت می خورد. در شرایط استاندارد برای 1 بوقلمون مذکر 5 گونه مونث متوسط یا 3 گونه مونث بزرگ در نظر گرفته می شود. یک بوقلمون مولد در سال می تواند حدوداً 40 تا 45 جوجه تولید کند و این در حالی است که حتی اگر تعداد تخم هایی که می گذارد بیش از این مقدار باشد به دلیل عدم بارور بودن به جوجه تبدیل نخواهند شد و یا نهایتاً بعد هچ (خروج از تخم) از دست خواهند رفت. اصولاً از نر ها تنها یک بار در سال جهت با روی ماده ها استفاده می شود چرا که قدرت باروری در آنها کاهش پیدا می کند ولی با این وجود بوقلمون های نر تمایل دارند برای خود حریم و ماده تعیین کنند از این رو توصیه می شد هر دو هفته یک بار نر های را عوض کنید.

روش تلقیح مصنوعی
تلقیح مصنوعی همان گونه که از نام آن پیداست برای زادوولد بوقلمون ها بکار می رود. در این روش اسپرم گونه نر جمع آوری شده و در دستگاه تناسلی ماده قرار داده می شود. با بهره گیری از این روش باروری در فصل تولید حفظ و نگهداری می شود.

انجام تلقیح مصنوعی: در این روش هدف اصلی قرار دادن یا به عبارت به مقدار کافی در اویدوکت بوقلمون ماده و در نزدیکی غدد اسپرم ریخته شود. در این حالت اسپرم بعد از ریخته شدن در اویداکت به سمت اندام ذخیره سازی اسپرم حرکت می کند و بعد از گذراندن این نقطه مجدداً وارد مسیر اویداکت شده و به سمت اندام ذخیره سازی روانه می شود. گذشتن سلول تخمک ماده به طرف اینفاندیبولوم سبب تحریک شدن اسپرم و بیشتر شدن فعالیت آنها شده و در نتیجه لقاح تخمک انجام می شود.

بوقلمون

تولید اسپرم بوقلمون
تامین مکانی کاملاً بهداشتی و مناسب و تامین مواد غذایی لازم برای تغذیه پرنده کارهایی هستند که برای تولید بیشترین و با کیفیت ترین میزان اسپرم باید بکار گرفت. حائز اهمیت است بدانید که تولید اسپرم در مکانی صورت می گیرد که به طور کامل ضدعفونی و تمیز شده باشد و همچنین تمام موارد لازم در آن اعمال شده باشد.

ویژگی های مکان تولید اسپرم

تهویه: مکانی را برای تولید اسپرم باید در نظر داشته باشید که کاملاً بسته باشد و گردش هوا از طریق تهویه یا هواکش های برقی مناسب صورت بگیرد. علاوه بر این سالن یا محیط نگهداری باید دمای بالغ بر 14 درجه سانتی گراد داشته باشد و توجه داشته باشید که این دما نباید با افزایش یا کاهش مواجه شود.

تغذیه: عامل تعیین کننده وزن و همچنین میزان اسپرم، تغذیه می باشد. در حالت استاندارد برای یک پرنده بوقلمون 33 تا 35 سانتی متر فضای لازم برای دانخوری لازم است ولی اگر با محدودیت مکان مواجه نباشید می توانید برای هر بوقلمون یک دانخوری در نظر بگیرید.

آب: باید در هر بخش نگهداری بوقلمون نر یک آبخوری قرار داده شود و این آبخوری باید در جایی قرار بگیرد که بیشترین میزان فعالیت در آن انجام می شود. آبخوری را 1 بار در هر 24 ساعت تمیز نمایید و در صورت بالا بودن میزان غبار دفعات تمیزکاری را افزایش دهید. یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کنید قرار دادن آبخوری در مقابل نور خورشید است.

نور: نور یکی از فاکتور های مهم در تولید اسپرم می باشد از این رو باید به صورت کاملاً دقیق کنترل شود. برای بالا رفتن میزان تولید اسپرم، نور را به هنگام روز افزایش دهید. البته اگر بوقلمون های نر در سنین متفاوت باشند نحوه استفاده از این روش تغییر می یابد

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
حسین بازیار :
سلام من‌ یه بوقلمون ماده وی بوقلمون نر دارم هنوز هم ندیدم که جفت گیری کنند اشکال نداره بوقلمون ماده رو بگیرم تا نر با اون جفت گیری کند
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

:
سلام یک بوقلمون ماده تا پایان دوره تخمگذاری خود چندبار نیاز به جفت گیری دارد؟
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

:
سلام یک بوقلمون ماده تا پایان دوره تخمگذاری خود چندبار نیاز به جفت گیری دارد؟
پاسخ زینگ:
سلام.
از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

:
سلام من یک بوقلمون نر ودو بوقلمون ماده دارم اما اصلا جفت گیری نمی‌کنند باید چکار کنم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

مبین حسینی:
سلام من ۱۲بوقلمون ماده جوان ۱ساله دارم و۲نر چیکار کنم که جفت گیری کنن
یاسین اخوان:
سلام من یک جفت بقلمون دارم ماده بور بورون دوساله هست و نره برنز یک ساله هست اینا چرا جفت گیری نمی کنند علتش چی هست
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

سلام من سه تا بوقلمون ماده دارم خودرا پف کرده و مثل نر ها حرکات دارند:
سلام من سه تا بوقلمون ماده دارم پرهای خود را پف کرده ومثل نر حرکات دارن
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>