اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نوسازی یا بازسازی ساختمان امری است که امروزه در دنیا به عنوان راهکاری مرسوم برای جلوه بخشیدن به خانه های قدیمی صورت می گیرد. برخی از خانه ها با گذشت چند سال جذابیت اولیه خود را از دست داده و کسل کننده به نظر می رسند، از این رو با بازسازی می توان ظاهر آنها را تغییر داد و به زبان عامیانه خانه را نو کرد.

ضعف در ساخت و ساز باعث می شود یک ساختمان قبل از آنکه عمر مفید خود را سپری نماید نیاز به بازسازی پیدا کند. اینجاست که می توان به اهمیت نوسازی و بازسازی پی برد و راهکارهای ویژه برای اجرای آن اعمال نمود.

هزینه ای که صرف ساخت یک بنا می شود بسیار گران تر از هزینه ای است که برای بازسازی مصرف می شود، از این رو با توجه به مسائل اقتصادی بازسازی مقرون بصرفه تر خواهد بود. این موارد دست به دست هم می دهند تا بازسازی را به عنوان یک گزینه مهم برای ایجاد تغییر و تحول در ساختمان نشان دهند.

بازسازی

قبل از بازسازی باید متخصصین و مهندسین، معماری سازه و ویژگی های آن را بررسی کنند تا بتوان با کمترین هزینه و بدون وارد شدن آسیب به ساختمان نسبت به بازسازی اقدام نمود، بدین منظور آماده است تا به شما عزیزان در پروسه بازسازی ساختمان خدمت رسانی کند.

به طور کلی منظور از بازسازی ساختمان انجام یکسری فعالیت کلی یا جزئی برای تغییر در بنا و ظاهر آن است. یک ساختمان پس از گذشت چند سال فرسوده و در برابر عوامل متعدد آسیب پذیر خواهد شد. از این رو با بازسازی می توان تا حدودی میزان فرسودگی بنا را کاهش داد و ظاهری نو و یکنواخت به آن بخشید. بازسازی ساختمان با توجه به نوع بنا متفاوت است اما در کل برای اجرای پروسه بازسازی باید مواردی که در ادامه عنوان می شوند را مد نظر قرار داد. با ما همراه باشید.

چرا ساختمان ها را بازسازی می کنند؟

  • کل یا قسمتی از بافت ساختمان تخریب شده باشد.
  • بازسازی را به منظور افزایش مقاومت و استحکام ساختمان در برابر شرایط بد جوی، زلزله و سیل انجام می دهند.
  • برای تغییر کاربری ساختمان یا تغییر در دکوراسیون داخلی ساختمان انجام می شود.
  • از بازسازی به منظور تنوع در محیط زندگی استفاده می شود.
  • مدرن کردن ساختمان همگام با پیشرفت و تغییر تکنولوژی نیز از دلایل بازسازی به شمار می رود.
  • به دلیل افزایش جمعیت افراد خانواده، تقاضا برای مکانی بزرگ تر افزایش می یابد.
  • بازسازی تأثیر خوب و مثبتی بر روحیه افراد می گذارد و باعث ایجاد انگیزه در آن ها می شود.

نکات مهم بازسازی ساختمان
در نظر گرفتن نکاتی از جمله تأسیسات ساختمان مانند سیستم لوله کشی، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، بررسی نیاز یا عدم نیاز به تعویض برخی از مصالح مانند کاشی و سرامیک و غیره حائز اهمیت می باشد. در صورتی که تمایل به تغییر در پلان کلی ساختمان دارید، باید نسبت به جا به جایی تیغه های فرعی در ساختمان نیز اقدام نمایید.

بنابراین بررسی پلان کلی ساختمان نیز حائز اهمیت می باشد. بهتر است برای بازسازی داخلی ساختمان از یک طراح داخلی کمک بگیرید. انجام این کار باعث می شود با اطمینان خاطر از نتیجه بازسازی نسبت به انجام این کار اقدام نمایید. هم چنین استفاده از یک متخصص دکوراسیون داخلی در این زمینه می تواند به برآورد هزینه ها کمک کند.

از دیگر نکاتی که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید، تصمیم گیری در مورد بازسازی یا تخریب داخلی ساختمان می باشد. انجام این کار تا حد زیادی به بودجه ای که برای انجام این کار در نظر گرفته اید، بستگی دارد. بنابراین بهتر است قبل از هرگونه تصمیم با یک متخصص در این زمینه مشورت کرده و هزینه های احتمالی را در نظر بگیرید.

در هنگام بازسازی داخلی ساختمان الویت ها را در نظر بگیرید. برای مثال یکی از الویت هایی که امروزه در بازسازی منزل مورد توجه قرار می گیرد، اجرای عایق حرارتی و صوتی می باشد. بازسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی خانه نیز از دیگر اموری است که می توانید نسبت به انجام آن اقدام نمایید.

اگر تصمیم به بازسازی خانه های قدیمی دارید، بهتر است سیستم برق ساختمان نیز نوسازی شود. چرا که سیم کشی خانه در گذر زمان فرسوده شده و همین امر می تواند خطراتی به همراه داشته باشد. از این رو بهتر است انجام این کار را جدی بگیرید.

در صورتی که نسبت به تخریب کلی ساختمان اقدام کردید، بهتر است برای بازسازی خانه از مصالح با کیفیت استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که برای بازسازی داخلی ساختمان زمان و فصل مناسبی را انتخاب نمایید. توجه و بررسی موارد ذکر شده می تواند در اجرای یک بازسازی موفق به شما کمک کند.

ما در این نوشته به بررسی نکات مهم پیرامون بازسازی ساختمان پرداختیم. بازسازی می تواند به صورت کلی یا جزئی انجام پذیرد و باعث نو و زیبا شدن نمای بیرونی و داخلی ساختمان شود. اگر به فکر بازسازی ساختمان خود هستید، این مطلب می تواند به شما در این راه کمک کند. به نظر شما در بازسازی ساختمان، چه قسمت هایی الویت دارند؟ کدام یک از المان های معرفی شده تأثیر بیشتری در بازسازی ساختمان می گذارد؟ نظرات و پاسخ های خود را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>