اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چاپ ریسوگراف چیست؟

دستگاه ریسو برای هنگامی مناسب است که قرار باشد از یک صفحه به تعداد زیاد چون مستر در این سیستم یک بارمصرف است و بعد از چاپ شدن کار باید به دور انداخته شود و برای کار جدید دوباره مستر جدید ساخته شود پس برای تکثیرهای زیر 200 عدد صرف نمی کند که از این سیستم استفاده شود و استفاده از دستگاه فتوکپی به صرفه تر است اما برای تیراژهای بالای 200 عدد چاپ ریسو بسیار به صرفه تر است و مخصوصاً در چاپ های بالای 1000 برگ قیمت تمام شده ی هر برگ بسیار پایین تر از فتوکپی است.

سرعت چاپ در دستگاه های ریسو بسیار بیشتر از دستگاه های فتوکپی است و تا 130 برگ در دقیقه هم می رسد.هر درام با یک رنگ مرکب پر می شود. به طورمعمول همه ی دستگاه های ریسو دارای یک درام پر شده با رنگ مشکی هستند که می توانند چاپ سیاه وسفید را انجام دهند.

اگر کسی بخواهد با رنگ های دیگر هم چاپ کند باید برای هر رنگ یک درام اضافی بگیرد که هزینه ی زیادی دارد و تقریباً قیمت هر دو درام با قیمت خودِ دستگاه برابر است. رنگ مرکب های موجود دستگاه ریسو مشکی، آبی، قرمز، سبز، زرد، سبز، قهوه ای، طلایی و نقره ای می باشد

. برای چاپ چند رنگ لازم است که ابتدا یک بار با درام اول رنگ اول چاپ شود. سپس درام تعویض شده و رنگ دوم چاپ می شود و الی آخر. (در یک دستگاه جدید ریسوگراف دو درام داخل دستگاه قرار می گیرد و بنابراین چاپ دو رنگ به طور هم زمان صورت می پذیرد) این سیستم چاپ امکان ترکیب رنگ ها را ندارد یعنی برخلاف چاپ افست که با ترکیب چهار رنگ اصلی CMYK، همه ی رنگ ها ساخته می شود در چاپ افست رنگ ها جداگانه چاپ می شوند.

طول عمر یک مستر در چاپ افست حداکثر 10.000 برگ است. هر چه تعداد چاپ افزایش پیدا می کند کیفیت پایین تر می آید و اطراف نوشته ها سایه دار می شود که علت آن گشاد شدن منافذ ایجاد شده بر روی مستر است. برای دستیابی به کیفیت مطلوب چاپ مستر باید در هر 1000 عدد چاپ دوباره ساخته شود.

کیفیت چاپ ریسو علاوه بر نوع و مدل دستگاه به شدت به کیفیت مواد مصرفی بستگی دارد. استفاده از مرکب و مستر غیر فابریک هزینه ها را پایین می آورد ولی کیفیت چاپ را هم کاهش می دهد.

نحوه ی محاسبه ی قیمت در چاپ ریسو به این ترتیب است که هزینه ی چاپ و هزینه ی کاغذ به طور مجزا حساب می شود. از یک برگ تا 1000 برگ هزینه ای ثابت برای چاپ دریافت می شود و قیمت کاغذ هم بسته به تعداد کاغذ مصرف شده محاسبه می شود. اگر تعداد بالاتر از 1000 عدد باشد برای هر دور 1000 تایی چاپ یک بار دیگر هزینه ی چاپ دریافت می شود.

اصطلاحاً گفته می شود که دورِ چاپ در دستگاه ریسو 1000 تایی است یعنی برای هر 1000 عدد یک دور حساب می شود و نیم فرم هم وجود ندارد. یعنی مثلاً اگر تعداد چاپ شما 1200 یا 1500 یا 1900 باشد فرقی نمی کند و در هر سه مورد هزینه ی 2 فرم چاپ دریافت می شود. چاپ ریسو قابلیت چاپ بر روی کاغذ از 60 گرم تا 200 گرم را داراست. (دستگاه چاپ ریسو روی کاغذ یا مقوای گلاسه چاپ نمی کند چون مرکب ریسو روی برگه گلاسه پخش می شود.

دستگاه ریسو قابلیت چاپ بر روی انواع پاکت ساخته شده و آماده را دارد. یعنی شما می توانید پاکت مورد نظر خود را تهیه نمایید و سپس روی آن چاپ کنید.دستگاه های ریسو دارای حداکثر سایز چاپ های متفاوتی هستند. بیشتر دستگاه های ریسو تا سایز A4 چاپ می کنند؛ اما برخی از دستگاه های حرفه ای تر تا سایز B4 و یا A3 هم چاپ می کنند.

چاپ ریسو برای چاپ انواع دسته فاکتور فروش، قبوض و اوراق اداری، پاکت، کارتکس و خلاصه چاپ هایی با طرح های ساده (متن و جدول) که نیاز به کیفیت خیلی بالایی ندارند و در ضمن با تیراژ بالا هم چاپ می شوند مناسب است.

چون چاپ در دستگاه های ریسو با مرکب انجام می شود طرح هایی که در یک سمت کاغذ چاپ می شوند سایه ای کم رنگ در پشت برگه به وجود می آورند؛ بنابراین چنانچه برگه ها به صورت پشت و رو چاپ بشود کیفیت چاپ اندکی کاهش می یابد.به طورکلی ریسوگراف یک سیستم چاپ با سرعت بالا و شبیه به چاپگرهای دیجیتال است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>