اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ورقه های فلزی به دلیل قابلیت انعطاف پذیری بالایی که دارند در پوشش این نوع سقف ها به کار می روند و به هر شکلی که مناسب با گوشه و کنار و ارتفاع و شیب سقف باشد، تغییر شکل می دهند. پنل های تشکیل دهنده این نوع سقف، منحنی هستند و میزان انحنای آن ها از انحنای ملایم تا قوس کامل متغیر می باشد.

سقف های منحنی شکل به خاطر شیبی که دارند باعث سرازیر شدن آب می شوند و به دلیل عدم وجود شکاف و شیار در این نوع سقف، آب به داخل ساختمان نفوذ نمی کند؛ بنابراین از این نوع سقف ها در مناطقی که بارش باران و برف زیاد است می توان استفاده نمود.

در طراحی این نوع سقف مدرن، تمرکز اصلی معماران بر روی زیبایی بنا می باشد و توجه کمتری به مقاومت و عملکرد سقف می شود. اکثر خانه هایی که با این نوع طراحی ساخته می شوند، در حومه و در خارج از شهر قرار دارند.

سقف منحنی شکل از یک سطح وسیع تشکیل شده است که استحکام پایینی دارد اما نسبتا در برابر وزش باد مقاوم می باشد. مهم ترین دلیل کاربرد این سقف در معماری مدرن، زیبایی بی نظیر آن است. انحنا و قوس این نوع سقف زیبایی خاصی به آن می بخشد و توجه ناظران را به خود جلب می کند.

مصالحی که با سطح منحنی تراز نمی شوند برای ساخت سقف قوس دار مناسب نمی باشند. از جمله این مصالح عبارتند از آجرهای سفالی، آجرهای بتنی، سنگ و کاشی های سرامیکی.

نقاط ضعف سقف های منحنی شکل

  • طراحی و ساخت این نوع سقف هزینه زیادی را در بر می گیرد و قیمت آن به میزان پیچیدگی و متریالی که مورد استفاده قرار می گیرد، بستگی دارد.
  • نصب سقف های شیبدار منحنی شکل ممکن است فضای پرت زیادی را به ساختمان تحمیل کند.
  • در طراحی و تولید این نوع سقف ها دقت و مهارت زیادی لازم است و به معماری ماهر و با تجربه به این منظور نیاز دارد تا به درستی و بدون هیچ ایرادی ساخته شود.

کاربرد سقف منحنی
این نوع سقف ها برای ساخت خانه، گاراژ، اصطبل و کلبه ها کاربرد بیشتری دارند. سقف های قوس دار بسیار نادر، زیبا و مدرن هستند. از سقف منحنی شکل در ساخت سقف انواع کانکس ها، درمانگاه های صحرایی، انواع سوله ها، ورزشگاه ها و اماکن آموزشی نیز می توان استفاده نمود.

سقف منحنی شکل کانکس ها را از جنس ساندویچ پانل می سازند. همچنین برای ساخت سقف منحنی در سوله ها می توان از گالوانیزه یا ساندویچ پانل استفاده نمود، اما کاربرد ساندویچ پنل در ساخت سقف منحنی سوله ها بیشتر می باشد، زیرا علاوه بر عایق بودن، از دوام و مقاومت بالاتری نیز برخوردار می باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مخفی کردن >>