اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد چاپ وینیل

وینیل چیست؟

وینیل یک ماده طبیعی نیست بلکه یک ماده مصنوعی ساخته شده توسط انسان است. نوعی پلاستیک است که از اتیلن  و کلر ( که در نمک معمولی یافت می شود) پردازش و ساخته می شود. یکی از مهم ترین ترکیبات وینیل، پی وی سی ( PVC) است که در صنایعی نظیر ساختمان سازی، کفپوش، دیوار پوش ها، لوله های پی وی سی و … کاربرد دارد.

تاریخچه ساخت و استفاده از وینیل

وینیل برای اولین بار در سال 1920 توسط دانشمندانی اختراع شد که می خواستند موادی را تولید کنند که به تولید کالاهای روزمره هر چه بادوام تر و ارزان تر از آنچه در دسترس بود کمک کند.

وینیل، سازگار با محیط زیست است

یکی از ویژگی های بارز وینیل این است که پس از بازیافت، مجدداً قابل تبدیل به رزین پلاستیکی وینیل خواهد بود و درحقیقت وینیل یک ماده بسیار سازگار با محیط زیست است. وینیل ( استیکر) در حفظ منابع محیطی نیز کمک می کند زیرا 57٪ وینیل از نمک معمولی تهیه می شود که یک ماده طبیعی تجدید پذیر می باشد.

کیفیت چاپ روی وینیل چقدر است ؟

وینیل سطحی بسیار مناسب برای چاپ دارد وکیفیت خروجی چاپ آن بسیار بالاست؛ به گونه ای که می توان در دو کیفیت اکوسالونت و یووی خروجی چاپ از این متریال گرفت. از دیگر ویژگی های وینیل پشت چسبدار بودن آن است که کاربری منحصربفردی را به وینیل می دهد.

ویژگی های مشترک وینیل:

  • وینیل در برابر رطوبت مقاوم است.
  • این ماده پلاستیکی بسیار قوی و بادوام است.
  • وینیل را می توان در تنوع ساخت براق، مات و شیشه ای تهیه کرد.
  • تمیز کردن و نگهداری آن بسیار آسان است.
  • ایده آل برای شرایط سخت فضای بیرون
  • ایده آل برای استفاده طولانی مدت

کاربرد برچسب های وینیل در نمای بیرونی مشاغل

برچسب های وینیل بسیار محبوب هستند و بیشتر مشاغل به دلیل دوام و مقاومت بالا وینیل را انتخاب می کنند. این برچسب ها بر اساس نوع حرفه و برند طرح های بی نظیری را ارائه می دهند و می توان از آنها برای گرافیک های با کیفیت و ابعاد بزرگ استفاده کرد که در فضای بیرون نمایش داده می شوند.

برچسب های وینیل دارای ماندگاری و مقاومت فوق العاده

اگر به یک برچسب ماندگار با شرایط مناسب با آب و هوا بیرون نیازمند هستید، وینیل ( استیکر) بهترین پیشنهاد است. علاوه بر این می توانید اشکال، تصاویر، گرافیک ها و اندازه های مختلف را طراحی کنید.

بیشترین کاربرد چاپ برچسب های وینیل

  • در تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس های شهری
  • استندهای تبلیغاتی
  • محصولات نمایشگاهی
  • فروشگاه ها
  • دیوارهای منازل
  • آسمان مجازی
  • کفپوش های سه بعدی
  • و دکوراسیون محیط های کاری و فروشگاهی است.

وینیل قابل استفاده بر روی انواع سطوح مات و شاف و تفاوت آن ها

وینیل با طیف گسترده ای اعم از مات، براق و شفاف ارائه می شود و به طور کلی در دو نوع شیشه ای و زمینه سفید قابل اجرا است. تفاوت چاپ شیشه ای و چاپ با زمینه سفید در نوع خوانایی متون است چرا که در نوع چاپ شیشه ای تصاویر بخوبی دیده می شوند اما نوشته ها به راحتی قابل مشاهده نیستند اما در نوع شیری با زمینه سفید هم متن و هم تصویر از کیفیت بالایی برخوردار است و می تواند نگاه ببینده را به خود جلب کند و بدین جهت بسیار محبوب تر از نوع شیشه ای است.

تنوع وینیل در عرض و ضخامت طاقه ها به چه صورت می باشد ؟

وینیل ها در طاقه هایی به طول 50 متر و عرض های مختلف از عرض 100 تا عرض 200 سانتی متر در دسترس می باشد، از لحاظ ضخامت نیز وینیل در ضخامت های 80 و 100 میکرون موجود می باشد.

کیفیت جوهر در چاپ وینیل

نکته قابل توجه در چاپ وینیل ( چاپ استیکر) استفاده از جوهر با کیفیت و چسب مرغوب است تا به مرور زمان و در اثر شستشو و گرما مقاوم باشد و تصویر خوبی از برند یا خدمات را بتواند در ذهن مخاطب ماندگار کند.

تفاوت چاپ اکوسالونت و یووی در چیست ؟

در چاپ یووی به دلیل استفاده از جوهر هایی با ساختار خاص، کیفیت چاپ به نسبت بالاتری دارد و می توان از آن برای مصارف طولانی تری استفاده نمود.

ویژگی های جوهر یووی:

پیکولیتر بسیار پایین آن است که همین ذرات بسیار ریز جوهر باعث می شود تا جزئیات طرح هم با کیفیت بالا چاپ شوند.این جوهر ها یووی خشک هستند، یعنی با تابش نور یووی بر سطح چاپ، جوهر خشک می شود که این تکنولوژی باعث شادابی بیشتر طرح می شود و کمک می کند تا جوهر با هیچ عنوان روی وینیل نلغزد و کیفیت چاپ خود را حفظ کند و ویژگی دیگر این جوهر ماندگاری بسیار بالای آن در برابر نور آفتاب و شرایط جوی می باشد که به کاربر خود این اطمینان را می دهد تا بتواند برای سال ها از وینیل خود استفاده نماید.

امکان برش نیم تیغ وینیل وجود دارد ؟

برخی از کاربران درخواست چاپ اشکال هندسی در ابعاد کوچک و با برش های هندسی دارند، که طبیعتا برش این اشکال به هیچ عنوان با دست امکان پذیر نیست و باید توسط دستگاه های برش انجام گیرد.امکان برش نیم تیغ روی انواع وینیل های مات، براق و شیشه ای تا عرض 150 سانتی متر میسر می باشد.

هزینه برش نیم تیغ روی وینیل به همراه چاپ محاسبه می شود: به این صورت که هزینه چاپ اکوسالونت وینیل به همراه برش به ازای هر مترمربع 85.000 تومان می باشد.

وینیل لمینت چیست ؟

وینیل این قابلیت را دارد تا پس از چاپ لمینت هم بشود، لمینت کمک می کند تا ماندگاری چاپ وینیل شما چندین برابر بالاتر برود و شما بتوانید به صورت مرتب سطح وینیل خود را حتی با شیشه پاک کن تمیز نمائید.

هزینه چاپ و لمینت استیکر

هزینه چاپ و لمینت استیکر به ازای هر مترمربع 85.000 تومان برای وینیل لمینت براق و 90.000 تومان برای وینیل لمینت مات می باشد. لمینت ها فقط در دو عرض 100 و 150 سانتی متر موجود می باشند و حتما توجه داشته باشید که در صورت وجود پرت در عرض سفارش، هزینه این پرت جنس بر عهده مشتری خواهد بود.

امکان چاپ پنج رنگ وجود دارد ؟

باید گفت با توجه به تکنولوژی چاپ یووی، امکان چاپ 5 رنگ روی انواع وینیل وجود دارد و از این قابلیت می توان برای چاپ میرور روی وینیل شفاف استفاده کرد تا بتوان وینیل ر ا از داخل فروشگاه یا.. روی شیشه چسباند تا در معرض آسیب بیرونی نباشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>