اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صرفه جویی سوخت کشتی ها

نصب پیشران های بادی در کشتی های بزرگ تجاری به ویژه در نفتکش ها و کشتی های فله بر بین 7 تا 10 درصد صرفه جویی در انرژی به ارمغان می آورد.شرکت Norsepower فنلاند اخیراً پیشران های بادی را بر روی چند کشتی به صورت آزمایشی نصب کرده که نتایج حاصله صرفه جویی 10 درصدی را عاید صاحبان کشتی می کند.

"توماس ریسکی" مدیرعامل Norsepower در این زمینه گفت: تا کنون پنج بادبان Rotor Sails را بر روی چند کشتی فله بر و نفتکش نصب کردیم که با جریان باد به کاهش مصرف سوخت و انتشار گاز های گلخانه ای کمک می کند.استفاده از نیروی محرکه بادی در صنعت کشتیرانی ارزش فوق العاده ای دارد به گونه ای که با کمترین هزینه صرفه جویی را عاید صنعت کشتیرانی می کند.

وی با اشاره به اینکه بادبان های مکانیکی استوانه ای بزرگ 30 متر طول و 5 متر عرض دارند یاد آورشد: این پیشران ها مورد تایید  LR’s و، abb قرار گرفته و نتایج حاصله از آن مثبت است به گونه ای که برای نصب این پیشرانه ها در سال 2021 برنامه ریزی کرده ایم.Rotor Sails نیروی محرکه کمکی به کشتی می دهد تا شاهد مصرف بهینه سوخت کشتی باشیم. این پیشرانه بادی اولین بار روی کشتی Maersk Tankers نصب شده و نتایج حاصل از آن رضایت بخش است.

"تامی توماسن" مدیر ارشد فنی Maersk Tankers نیز گفت: خوشبختانه استفاده از پیشرانه هزینه چندانی برای صاحبان کشتی ندارد و پس از نصب آن هیچ هزینه ای را مالک کشتی متحمل نمی شود."اندرو اسکات" مدیر برنامه HDV انرژی تجدید پذیر دریایی و دریایی ETI در این زمینه گفت: این فنّاوری برای تانکر ها و کشتی های فله بر خشک بسیار مناسب است.

دکتر"Grahaeme Henderson" معاون رئیس شرکت Shell Shipping & Maritime نیز گفت: این یک فنّاوری پیشرانه کمکی بادی تایید شده است که خوشبختانه در صنعت دریایی قابل دسترسی است و هزینه چندانی برای خرید تجهیزات لازم نیست. یکی از فعالیت های این پیشرانه آن است که هنگام وزش باد به موتور های کشتی کمک می کند تا سوخت کمتری مصرف کنند در واقع به موتور ها کمتر فشار وارد می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>