اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

غذای بلدرچین چیست؟ 9 نکته مهم درباره غذای بلدرچین
تامین خوراک و تغذیه مناسب بلدرچین مهم ترین عامل در رشد و توسعه این پرنده محسوب می شود. بی توجهی به کیفیت تغذیه و نیاز های غذایی بلدرچین سبب خواهد شد، در نگهداری و پرورش با مشکلات زیادی مواجه شوید.

تغذیه بلدرچین باید از مراکز قابل اطمینان خریداری کرد. در پرورش و نگهداری بلدرچین توجه داشته باشید با انواع دیگر پرندگان نباید پرورش داده شود.

در ابتدا هدف خود را از تولید مشخص کنید. قصد پرورش بلدرچین تخم گذار یا گوشتی را دارید. بیش از 60 درصد هزینه ها به تغذیه و جیره غذایی مرتبط است که هر پرورش دهنده بهتر است از میزان مصرف روزانه هر بلدرچین آگاهی داشته باشد تا در هزینه ها صرفه جویی شود.

بلدرچین

غذای اضافی گذاشتن برای هر بلدرچین سبب پرخوری او شده و بعد از مدتی بلدرچین دچار چاقی شده. در کل وزن اضافی با کبد ارتباط مستقیم دارد. اگر چاقی در بلدرچین مهار نشود هم مشکلات کبدی ایجاد خواهد کرد و هم تخم گذاری را کاهش خواهد داد. در این مقاله غذای اصلی بلدرچین و میزان غذای مصرفی را هر بلدرچین برایتان معرفی خواهم کرد.

غذای بلدرچین چیست؟ نکاتی درباره غذای بلدرچین
بلدرچین ها از زمان جوجگی تا دوران بالغ شدن، غذاهای متفاوتی مصرف می کنند و با توجه به افزایش وزن بلدرچین میزان دانه مصرفی افزایش می یابد.

بسیاری از پرورش دهندگان ترکیب دانه های بلدرچین را خود تهیه نموده.

بعضی از پرورش دهندگان را دیده ام که ابتدا دانه های آماده را تهیه نموده و بعد از یادگیری فنون دانه ها، خود اقدام به تهیه ی دانه های بلدرچین کرده اند.

برای تهیه دانه ها نیاز به آسیاب در سایز های متفاوت است زیرا در سنین پایین بلدرچین ها و جوجگی نیاز به دانه های نرم و کوچک است و در سن بالا تر دانه ها بزرگ تر باید آسیاب شوند.

با توجه به سن بلدرچین دانه های اصلی مثل گندم و ذرت و… در آسیاب خرد شوند. به طور مثال اگر جوجه هستند دانه ریز و نرم و اگر بلدرچین ها بالغ شده اند دانه ها درشت تر آسیاب شوند. با توجه به رشد هر هفته بلدرچین ها سایز دانه های آسیاب شده باید متفاوت باشند.

بعد از آسیاب شدن دانه ها آن ها را مواد معدنی و مکمل های دیگربه وسیله دستگاه مخلوط کنید. البته می توانید غذای بلدرچین را به صورت آماده از فروشگاه های مخصوص فروش دانه تهیه نمایید.

این نکته قابل ذکر است که بگویم تغذیه بلدرچین با توجه به گوشتی یا تخم گذار بودن بلدرچین ها متفاوت هستند.

غذای بلدرچین چیست؟ نکاتی درباره خرید غذای بلدرچین

1. غذای آماده ی بلدرچین
غذای بلدرچین آماده شامل دانه های آماده که در بازار موجود می باشد که از ترکیب دانه هایی مثل سویا، ذرت، سنگ آهک، گندم، نمک، دی کلسیم فسفات، مکمل معدنی، مکمل ویتامینه، باسیتراسین، پودر چربی، متیونین، کوکسیت یواستات.

بلدرچین

2. غذای اصلی
توجه داشته باشید این غذاها ها با توجه به تخم گذاریا گوشتی بودن و سن رشد بلدرچین متفاوت است. دانه هایی مانند دانه گندم، سبوس گندم، دانه ذرت، کنجاله سویا، گلوتن ذرت، نمک، کنجاله کلزا و همچنین پودر یونجه، پودر ماهی، پودر گوشت، پودر صدف را به بلدرچین بایستی داد.

3. نیاز به کلسیم زیاد
بلدرچین های تخم گذار برای تشکیل پوسته ی تخم هایشان نیاز زیادی به کلسیم و مواد معدنی دارند. همچنین مواد معدنی نظیر کلسیم، فسفر، روی برای بلدرپچین ها و جوجه بلدرچین از ضروریات است. عدم وجود هر یک از مواد معدنی منجر به مشکلات در تخم گذاری و در رشد پرها، مشکلات تنفسی بلدرچین، عقب ماندگی و کم بود وزن بلدرچین ها خواهد شد.

پوست تخم مرغ آب پز شده و سنگ آهک نمونه ای از تغذیه کلسیم دار هستند.

4. پروتئین و ویتامین
مواد غذایی از جمله مواد معدنی، پروتئین و ویتامین ها در اختیار بلدرچین ها قرار دهید.

5. خصوصیات تغذیه
غذای بلدرچین باید خالص و بدون عطر و بدون رنگ های افزودنی باشند. در صورت داشتن عطر و رنگ طبیعی مشکلی ندارد.

6. مقدار غذای روزانه هر بلدرچین
غذای مورد نیاز هر یک بلدرچین روزانه بیست و هشت تا سی و پنج گرم می باشد. توصیه می شود غذاها را یکجا به بلدرچین ها ندهید و با توجه به ساعت خاموشی در شب دانه بلدرچین ها به سه یا چهار وعده تقسیم کنید. دادن یکجا دان ها موجب چاقی بلدرچین ها خواهد شد. که با کاهش تخم گذاری در بلدرچین مواجه خواهید بود.

7. شرایط نگهداری غذا
محل نگهداری غذا باید در مکان خشک باشد. رطوبت غذا باید به اندازه کافی باشد. اگر رطوبت غذا زیاد باشد موجب فاسد شدن غذای بلدرچین خواهد شد.

8. درستی مخلوط کردن دانه و مکمل ها
برای اینکه تغذیه بلدرچین به درستی و اندازه ترکیب شوند، مخلوط کردن به صورت مرحله ای و کم کم انجام شود. اگر در ترکیب دانه ها و یکی از مکمل ها افراط یا تفریط شود می تواند برای بلدرچین ها مضر باشد. اگر در تهیه غذای بلدرچین علم و مهارت ندارید بهتر غذاهای آماده را تهیه نمایید.

9. آب آشامیدنی و نظافت دان خوری
بلدرچین ها آب فراوان می نوشند. آب باید به راحتی در اختیار بلدرچین ها قرار گیرد. آب مصرفی در زمستان نباید سرد باشد که بلدرچین ها آب را نمی نوشند توجه داشته باشید در تابستان گرم نباشد.

غذاهای اضاف آمده در دانه خوری ها روزانه نظافت کنید که منجر به بیماری بلدرچین ها نشود.

جمع بندی و سخن آخر
غذاهای اصلی بلدرچین مثل ذرت، گندم، کنجاله سویا، سبوس گندم، کنجاله کلزا و مکمل ها را برای شما پرورش دهنده معرفی کردم.

دانه های بلدرچین با توجه به سن جوجگی و بالغ بودن در سایزهای متفاوت بوده. ترکیب دانه ها و پودر ها بسیار با اهمیت است. اگر شناخت کافی در تهیه غذای بلدرچین ندارید از غذاهای آماده ای تولید کارخانجات برای بلدرچین ها استفاده کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>