اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بسته بندی زعفران

بسته بندی زعفران

رمز موفقیت بسیاری از کالاهای خارجی در بسته بندی آنهاست. در این تحقیق ما ابتدا عواملی که بر بسته بندی تأثیر دارند مانند: جنس، طرح، رنگ، خط و… را توضیح می دهیم و سپس آن را به بهترین نوع بسته بندی زعفران بسط خواهیم داد. زیرا یکی از ارزشمندترین کالاهای ایران است که با رنگ و رایحه ای دل انگیز و مزه ای دلپذیر جهانیان را مجذوب خود می کند و با خواص فرح زایی، لطافت و زیبایی بخشی به پوست و چهره و دیگر خصوصیات جادویی خود، می رود که دلهای اقوام و ملل مختلف دنیای کنونی را به تسخیر در آورد. بی شک بسته بندی مناسب و حمایت از تولید داخلی به عنوان کلید رشد اقتصادی است.

لذا این پژوهش درصدد است با هدف شناخت عوامل تأثیرگذار در بسته بندی زعفران به رشد و توسعه ی صنایع زعفران کمک کند. در این راستا عوامل با اهمیت ارزآوری بسته بندی و کمک به صنایع دیگر، سطح آگاهی کشاورزان، اشتغال فارغ التحصیلان، کاهش ضایعات و عناصر بسته بندی در بخش صنایع زعفران مورد بررسی قرار گرفت.

امروزه صنعت بسته بندی نقش ارزشمندی را در فروش و بازاریابی محصولات کشاورزی بر عهده دارد. لذا طراحی مناسب و دقیق بسته بندی محصولات کشاورزی با توجه به سلیقه و فرهنگ مردم هر کشور نه تنها سبب ارزآوری این صنعت برای کشور شده بلکه به عنوان عامل اشتغال زایی روستاییان و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی مطرح خواهد شد.

بنابراین ارائه ی زعفران با کیفیت عالی در بسته بندی هایی مطابق با استانداردهای جهانی و حافظ محیط زیست نوعی وفاداری به زعفران ایرانی را در سرتاسر جهان پدید خواهد آورد که نتیجه ی آن درآمدزایی هر چه بیشتر برای شاغلان در بخش کشاورزی، کاهش مهاجرت روستاییان، پیشرفت روستاها و افزایش تولید محصول زعفران خواهد بود.

تمامی موارد فوق در سایه ی مدیریتی اصولی و موجه امکان پذیر می شود. بنابراین با مدیریت صحیح و هدایت صادر کنندگان زعفران به سمت بسته بندی مناسب و شکیل، اقتصادی پویا در زمینه ی توسعه صادرات زعفران خواهیم داشت.

شناخت عوامل تأثیرگذار در بسته بندی زعفران

به منظور انجام بازاریابی موفقیت آمیز، تولیدکنندگان زعفران و صنایع بسته بندی  لازم است بتوانند محصولات خود را مطابق با کمیت، کیفیت، طرح، قیمت و زمان بندی مورد درخواست خریدار عرضه کنند، گرچه این امر اغلب برای تولیدکنندگان خرد زعفران و صنایع بسته بندی که احتمالا در مناطق روستایی و کارگاهی و به دور از مراکز تجاری به سر می برند کار آسانی نیست، ولی این افراد می توانند گام های مشخصی در جهت برقراری ارتباط با سازمانهای دولتی و تجاری ذی ربط بردارند که فعالیت های بازاریابی ملی و بین الملل آنها را تسهیل می بخشند.

صادرات و تجارت خارجی یکی از مسائل مهم اقتصادی در تمام کشورهاست و هر کشوری فارغ از موانع و محدودیت های تعرفه ای و غیر تعرفه ای، برای حداکثر کردن سود تجاری خود به دنبال شناخت مزیت نسبی خود در تولید و صادرات آن کالاها و خدمات است. کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ هر چند که ثروت نفتی ما، باعث کم توجهی به امر صادرات غیرنفتی شده است.

در این میان، محصولات کشاورزی و از جمله زعفران در ایران از مزیت نسبی در تولید و صادرات برخوردار هستند. همچنین صنعت بسته بندی نقش مهمی را در فروش و بازاریابی محصولات کشاورزی بر عهده دارد اما متاسفانه کشور ما به عنوان یکی از قطب های اصلی تولید زعفران با کیفیت به دلیل عدم بسته بندی مناسب یا همان صادرات فله ای نتوانسته است جایگاهی متناسب با نوع محصول تولیدی خود را در جهان داشته باشد که این موضوع لطمات جبران ناپذیری چون مهاجرت روستاییان، اشتغال فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در بخش های غیر مرتبط، کاهش تولید زعفران و از دست دادن بازارهای جهانی را به همراه داشته است پس با کمی توجه به مبحث بسته بندی و ایجاد کارخانه های پیشرفته در زمینه ی بسته بندی زعفران تمام مشکلات مطرح شده حل و صنعت زعفران ایران شکوفا خواهد شد.

بسته هایی که برای بسته بندی گل زعفران استفاده می شوند شامل بسته های پلی اتیلن با دانسیته ی کم، پلی استر پلی اتیلن  با ضخامت های مختلف که بهترین مورد، ضخامت 66 میکرومتر است. بسته های تحت اتمسفر تغییر یافته می تواند کیفیت گل های زعفران را حفظ کرده و روند کاهش خصوصیات کیفی آن را کند کند، بسته های پلی اتیلن با دانسیته ی پایین با ترکیب گاز 45:5:50 (دی اکسید کربن اکسیژن، نیتروژن) جهت حفظ خصوصیات کمی و کیفی گل زعفران مناسب است.

غلظت گاز درون بسته به روش اولستن و هدنکوئیست با استفاده از دستگاه آنالایزر پرتابل اندازه گیری می شود. برای این کار سرنگ دستگاه را درون بسته فرو کرده و سپس دستگاه پنج میلی لیتر از گاز درون بسته را به داخل سیستم مکش می کند آنگاه به صورت اتوماتیک غلظت گاز اکسیژن و دی اکسید کرین داخل بسته را گزارش می کند. جنس بسته می تواند از پلی آمید، پلی اتیلن با دانسیته ی پایین و پلی اتیلن باشد که طبق تحقیقات پلی اتیلن با دانسیته ی پایین برای بسته بندی بهتر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>